Παρασκευή 7 Φεβρουαρίου 2020

ΕΙΔΗΣΗ ΒΟΜΒΑ για τους ιδιοκτήτες ΤΑΞΙ !

Μια διάταξη του νέου νόμου, που δεν έγινε ακόμη ευρέως γνωστή, ανατρέπει πολλά στο χώρο του ταξί!
Όπως είναι γνωστό, η πολλαπλή μίσθωση στα Ε.Δ.Χ. (ταξί), είναι παράνομη εδώ και δεκαετίες. Με το σχέδιο νόμου που υπερψηφίστηκε χθες 6-2-2020, η πολλαπλή μίσθωση είναι....
πλέον επιτρεπτή. Με προϋποθέσεις, που στην πράξη είναι αδύνατο να ελεγχθούν.

Πρόκειται για μια πολύ μεγάλη νίκη των ιδιοκτητών ταξί -ίσως τη μεγαλύτερη όλων των εποχών!- καθώς,

στο σ/ν και ενώ είχε ολοκληρωθεί, προστέθηκε την τελευταία στιγμή η εξής παράγραφος στο άρθρο 36 (ολόκληρο το ψηφισθέν σ/ν εδώ):

3. Κατ΄εξαίρεση επιτρέπεται η πολλαπλή μίσθωση με κόμιστρο, μόνο αν η ανάθεση μεταφοράς επιβατών γίνεται όταν το Ε.Δ.Χ. βρίσκεται εντός των ορίων της έδρας του και ο προορισμός των επιβατών βρίσκεται εκτός της Περιφερειακής Ενότητας της έδρας του Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτου. Η πολλαπλή μίσθωση επιτρέπεται μέχρι του αριθμού των επιβατών, που προβλέπονται από την άδεια κυκλοφορίας του Ε.Δ.Χ. Με απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, ρυθμίζεται κάθε λεπτομέρεια για την εφαρμογή της παρούσας διάταξης.

και επιπλέον, καταργήθηκε και η ποινική δίωξη για υποκλοπή έργου άλλων μεταφορέων από ταξί κι έμεινε μόνο διοικητικό πρόστιμο 3.000 ευρώ.



Τι σημαίνουν τα παραπάνω, με απλά λόγια:

Επιτρέπεται η πολλαπλή μίσθωση σημαίνει ότι ο ταξιτζής μπορεί να βάζει στο ταξί του μέχρι και 4 άτομα, άγνωστα μεταξύ τους, που πηγαίνουν σε διαφορετικό προορισμό, παίρνοντας εισιτήριο ουσιαστικά από τον καθένα. Γίνεται το ταξί, ένα "μικρό λεωφορείο ΚΤΕΛ", με πολύ απλά λόγια.

Ας θυμηθούμε τι ακριβώς σημαίνει πολλαπλή μίσθωση, σε απόσπασμα ταινίας με τον αξέχαστο Χάρρυ Κλυνν:


Αυτό είναι αρκούντως επαναστατικό, αν έμενε εκεί ο νόμος, θα σήμαινε ότι η παράνομη πολλαπλή μίσθωση στις αστικές διαδρομές (μέσα στην Αθήνα π.χ.), θα ήταν νόμιμη και οι ταξιτζήδες θα σταματούσαν σε κάθε "σηκωμένο χέρι". Όχι ότι δεν το κάνουν και σήμερα, αλλά ο πελάτης, μπορεί να τους θυμίσει -αν δεν θέλει άγνωστη παρέα- ότι πρόκειται για παρανομία. Τυπικά τουλάχιστον, σήμερα ρωτούν τον πελάτη "να εξυπηρετήσουμε και την κυρία";

Έτσι προστέθηκε το "μόνο αν το ταξί θα βγει εκτός Περιφερειακής Ενότητας ("νομού", που λέγαμε παλιά)".

Η διάταξη, αρχικά, δεν είναι κακή -εκτός από το ότι θίγει τα ΚΤΕΛ, καθώς πολλοί ταξιτζήδες της επαρχίας, θα κάνουν το ταξί τους "μικρό ΚΤΕΛ" και θα παίρνουν 4 - 4 άτομα, για να τα κατεβάζουν στην πόλη.

Κακή γίνεται η διάταξη, επειδή θα είναι πολύ δύσκολος ο έλεγχός της στην πράξη! 

Δηλαδή:

Ας υποθέσουμε ότι ένας ταξιτζής υποκλέπτει το έργο του ΚΤΕΛ Κοζάνης και ξεκινάει να κάνει τακτικά δρομολόγια με εισιτήριο "χ" ευρώ, ώστε, όποτε μαζεύονται 4 άτομα, να τους μεταφέρει στην Πτολεμαϊδα. Η Πτολεμαϊδα είναι πόλη της ίδιας περιφερειακής ενότητας, οπότε η μεταφορά είναι παράνομη και με το νέο νόμο. Για να είναι νόμιμη η πολλαπλή μίσθωση, πρέπει οι επιβάτες να πηγαίνουν σε άλλο νομό (π.χ. Φλώρινας).

Όμως, πώς θα ελεγχθεί πρακτικά η συγκεκριμένη "κούρσα"; Αν σταματήσει  η τροχαία, λίγα χιλιόμετρα έξω από την Κοζάνη το ταξί για έλεγχο και δει μέσα 4 άτομα, ο ταξιτζής και οι "δασκαλεμένοι επιβάτες", θα ισχυριστούν ότι πηγαίνουν στη Φλώρινα, που είναι εκτός Π.Ε.Κοζάνης, άρα η μεταφορά είναι νόμιμη. Πώς θα ξέρει το όργανο ελέγχου αν ο προορισμός τους είναι εντός ή εκτός νομού;

(Αυτό γινόταν παλαιότερα, με ταξί από τη Δυτική Μακεδονία, που ουσιαστικά έκαναν συγκοινωνία με εισιτήριο, από τα Γρεβενά, την Κοζάνη, την Καστοριά και μάλιστα είχαν και "πρακτορείο" στο ξενοδοχείο "Αύγουστος" στο Βαρδάρη)

Προφανώς λοιπόν, στην υπό έκδοση Υπουργική Απόφαση, θα πρέπει να μπουν ασφαλιστικές δικλείδες (π.χ. συμφωνητικό μίσθωσης), ώστε να μην υποκλέπτουν οι ταξιτζήδες, έργο άλλων μεταφορέων, κοροϊδεύοντας τις αρχές ότι "εκτελούν πολλαπλή μίσθωση εκτός περιφερειακής ενότητας".

Η ρύθμιση έγινε προφανώς, με καλή διάθεση από τον αρμόδιο Υπουργό, καθώς πολλές φορές, κυρίως σε χωριά και πόλεις της επαρχίας, πολλοί άνθρωποι, συνήθως για ιατρικούς λόγους  (π.χ. για αιμοκάθαρση) πρέπει να μεταφερθούν στην Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη κ.λ.π.  Άρα, θα μπορεί ο ταξιτζής να πάρει τον κύριο "Α", από το "Α" χωριό, στη συνέχεια τον "Β" από το "Β" χωριό κ.ο.κ. και να τους πάει στο νοσοκομείο της Αθήνας, παίρνοντας κόμιστρο από όλους και νόμιμα.

Καλό φαίνεται ως ιδέα, αλλά πολύ φοβάμαι ότι ανοίγει κερκόπορτα καταστρατηγήσεων.

Για τους ταξιτζήδες, ανοίγει καινούρια και σημαντική πηγή εσόδων πάντως! Και ένας μεγάλος πειρασμός, ταυτόχρονα, να βαφτίζουν κάθε πολλαπλή μίσθωση ως "εκτός Π.Ε.".

Να το δούμε λοιπόν στην πράξη...ελπίζοντας οι ταξιτζήδες να σεβαστούν τη φιλοσοφία του νομοθέτη, που είναι να εξυπηρετηθούν άνθρωποι με δυσκολία στην πρόσβαση σε άλλα μέσα Μαζικής Μεταφοράς και όχι να δουν μόνο την ευκαιρία "κονόμας".


sakisgeorgiadis.blogspot.com - 7/2/2020 


sakisgeorgiadis