Τετάρτη 10 Σεπτεμβρίου 2025

Η απειλή για τα ηλεκτρικά λεωφορεία: αυτονομία 800 χλμ, χωρίς άγχη και φορτίσεις:

 Mercedes κι Volvo, παρουσιάζουν το H2 Coach, με αυτονομία 800 χλμ. Απάντηση στα Κινέζικα ηλεκτρικά λεωφορεία.

Η Daimler Buses ξεκίνησε τις δοκιμές του.... πρώτου της τουριστικού / υπεραστικού λεωφορείου που κινείται με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου. Το «H₂ Coach», που βασίζεται στο μοντέλο Setra ComfortClass S 517 HD, έχει εγκριθεί ως τεχνολογικός φορέας για δοκιμές σε οδικό δίκτυο και βρίσκεται σε διαδικασία δοκιμών τόσο σε εσωτερικές πίστες δοκιμών όσο και σε δημόσιους δρόμους.

Το όχημα έχει μήκος 13,9 μέτρα και επιτρεπόμενο μικτό βάρος 24,7 τόνους. Διαθέτει δύο δεξαμενές υδρογόνου με συνολική χωρητικότητα 46 κιλών και μια μονάδα κυψελών καυσίμου που παρέχεται από την cellcentric, την κοινοπραξία μεταξύ της Daimler Truck και του Volvo Group.

Το σύστημα προέρχεται από το φορτηγό Mercedes-Benz GenH2 και αποδίδει συνολική ισχύ 300 kW. Η παραγόμενη ηλεκτρική ενέργεια τροφοδοτεί έναν κεντρικό ηλεκτροκινητήρα ονομαστικής ισχύος συνεχούς ισχύος 320 kW και μέγιστης ισχύος έως 400 kW, με ροπή 1.368 Nm και 2.470 Nm, αντίστοιχα. Μια ενσωματωμένη μπαταρία υποστηρίζει την αποθήκευση ενέργειας και τη βελτιστοποίηση της απόδοσης.

Με γεμάτο ρεζερβουάρ, το H₂ Coach αναμένεται να καλύψει τουλάχιστον 800 χιλιόμετρα. Οι χρόνοι ανεφοδιασμού είναι μικρότεροι από ό,τι για συγκρίσιμα ηλεκτρικά λεωφορεία με μπαταρία, καθιστώντας το όχημα κατάλληλο για μεγαλύτερες υπεραστικές ή διεθνείς διαδρομές όπου απαιτείται λειτουργική ευελιξία.

Η έγκριση του H₂ Coach ως δοκιμαστικού οχήματος σύμφωνα με τους γερμανικούς κανονισμούς οδικής κυκλοφορίας επιτρέπει στην Daimler Buses να συλλέγει λειτουργικά δεδομένα σε πραγματικές συνθήκες, υποστηρίζοντας την προγραμματισμένη εισαγωγή υδρογόνου σε μαζική παραγωγή λεωφορείων στο μέλλον.

sakisgeorgiadis