Τα βήματα για τον τελικό ανασχεδιασμό των αστικών συγκοινωνιών ενόψει της λειτουργίας του Μετρό συζητήθηκαν σε.... ειδική εκδήλωση του ΟΣΕΘ και του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, με θέμα το Νέο Συγκοινωνιακό Χάρτη της Θεσσαλονίκης, παρουσία της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, του Υφυπουργού Εσωτερικών, αρμόδιου για θέματα Μακεδονίας –Θράκης, βουλευτών, αυτοδιοικητικών και εκπροσώπων φορέων και αρχών της Θεσσαλονίκης.
Όπως τονίστηκε από τον διευθυντή συγκοινωνιακού σχεδιασμού Σαμ Σαλέμ (φωτο), με αυτά τα δεδομένα, προωθούνται τροποποιήσεις και ενισχύσεις συγκεκριμένων γραμμών που είτε θα ξεκινούν από τους υφιστάμενους τερματικούς σταθμούς ΚΤΕΛ ΝΣΣ ΙΚΕΑ είτε από τον νέο σταθμό μετεπιβίβασης ΝΕΑ ΕΛΒΕΤΙΑ.
Ενδεικτικά:
10 γραμμές κορμού συμπεριλαμβανομένης της γραμμής του Αεροδρομίου και γραμμές που διέρχονται από το κέντρο της πόλης και από την οδό Τσιμισκή διατηρούνται ως έχουν,
34 περιαστικές (στην πλειοψηφία τους) γραμμές διατηρούνται στους υπάρχοντες τερματικούς σταθμούς ΚΤΕΛ, ΝΣΣ, ΙΚΕΑ, ενώ ορισμένες μετακινούνται στο σταθμό μετεπιβίβασης Νέα Ελβετία (πχ Ν 58, Ν 36 και Ν 66),
28 γραμμές του πολεοδομικού συγκροτήματος τροποποιούνται ώστε να λειτουργούν τροφοδοτικά στο ΜΕΤΡΟ (για παράδειγμα Ν 17 και Ν 37 που θα προσεγγίζουν το κέντρο μέχρι το σταθμό Μετρό «Συντριβάνι»).
Η εξυγίανση του άξονα της Αριστοτέλους που προωθεί ο Δήμος Θεσσαλονίκης προϋποθέτει τη συνεργασία του ΟΣΕΘ με το Δήμο και τους Φορείς για τη σταδιακή απομάκρυνση των «τερματικών» που υπάρχουν σήμερα (αποδέσμευση από το λεγόμενο «πέταλο Αριστοτέλους»).