Τετάρτη 6 Μαρτίου 2024

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑΣ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΓΡΑΦΕΙΩΝ

 Θέμα: Εξομοίωση τελών κυκλοφορίας τουριστικών λεωφορείων με αυτά παρεμφερών κλάδων

Αξιότιμε κύριε Πρωθυπουργέ, Αξιότιμε κύριε Υπουργέ, Αξιότιμε κύριε Υφυπουργέ,

Σε συνέχεια προηγούμενων επικοινωνιών με πολιτικούς και υπηρεσιακούς παράγοντες του Υπουργείου Σας, από τις οποίες ουδέν θετικό αποτέλεσμα προέκυψε, θέτουμε υπόψη σας τα εξής:

Ο επαγγελματικός κλάδος των ιδιοκτητών τουριστικών λεωφορείων αποτελεί έναν αφανή και δυστυχώς παραγνωρισμένο στυλοβάτη του ελληνικού τουρισμού. Τα 7.693 (επτά χιλιάδες εξακόσια ενενήντα τρία) λεωφορεία του κλάδου μας είναι εκείνο το απολύτως κρίσιμο και αναπόσπαστο γρανάζι που κινεί την ατμομηχανή του ελληνικού τουρισμού και συμβάλλει καίρια στην τόνωση της Εθνικής Οικονομίας. Δυστυχώς όμως, η ανταπόκριση της Πολιτείας στα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε και στα πάγια εύλογα αιτήματά μας είναι ανύπαρκτη, κάτι που δυσχεραίνει την εκτέλεση του έργου μας και προκαλεί κόπωση και απογοήτευση στα μέλη μας.

Εδώ και δεκαετίες, με την ανοχή -αν όχι με την ενθάρρυνση- του ελληνικού κράτους, αντιμετωπίζουμε σοβαρότατο ζήτημα αθέμιτου ανταγωνισμού εκ μέρους παρεμφερών κλάδων.

Έχει πλέον παγιωθεί το απαράδεκτο καθεστώς της υποκλοπής και οικειοποίησης του συγκοινωνιακού έργου των τουριστικών λεωφορείων εκ μέρους των Κ.Τ.Ε.Λ. Α.Ε.. Αρχικώς με την πρόφαση της «κατ’ εξαίρεση» ρυθμίσεως και αργότερα με την πρόβλεψη ή ανοχή συγκεκριμένων «παρακάμψεων», τα ΚΤΕΛ Α.Ε. εκτελούν είτε τουριστικά, είτε δρομολόγια μεταφοράς μαθητών, μειώνοντας αντίστοιχα το διαθέσιμο προς εκτέλεση έργο για τον δικό μας κλάδο.

Ακόμη και αν οι συγκεκριμένες παρεκβάσεις μπορούσαν να ερμηνευτούν υπό το πρίσμα της ελεύθερης αγοράς, τούτες είναι απολύτως απαράδεκτες και καταχρηστικές, καθότι επιτρέπουν την μονομερή εις βάρος μας βλαπτική παρέμβαση, δίχως παράλληλα να δίνουν στον δικό μας κλάδο τη δυνατότητα εισόδου στην αγορά των τακτικών οδικών συγκοινωνιακών γραμμών, που μονοπωλιακά εκτελούν οι ΚΤΕΛ Α.Ε..

Μια χαρακτηριστική έκφανση της εις βάρος μας υφιστάμενης στρεβλώσεως, αποτελεί το καθεστώς των ισχυόντων τελών κυκλοφορίας. Εύλογα κανείς θα ανέμενε, ότι τα τέλη κυκλοφορίας των τουριστικών λεωφορείων θα ήταν χαμηλότερα από εκείνα των λεωφορείων ΚΤΕΛ Α.Ε., και αυτό διότι τα μεν πρώτα είναι περιορισμένα στην άσκηση περιορισμένου συγκοινωνιακού έργου (τουριστικά δρομολόγια), ενώ τα δεύτερα απολαμβάνουν ευρύτερου συγκοινωνιακού έργου, ήτοι α) τακτικές συγκοινωνιακές συνδέσεις και επιπροσθέτως β) τουριστικά δρομολόγια.

 

Εντούτοις, η Πολιτεία και ειδικότερα το Υπουργείο του οποίου προίστασθε, αντί να αναγνωρίσει την δυσμενή θέση, στην οποία έχουμε περιέλθει από τον άνισο ανταγωνισμό τον οποίο υφιστάμεθα εξαιτίας της ευθείας ανάμειξης των ΚΤΕΛ στην τουριστική αγορά και την εκτέλεση τουριστικών δρομολογίων, αρνείται πεισματικά να θεσπίσει χαμηλότερα τέλη κυκλοφορίας για τον κλάδο των τουριστικών λεωφορείων σε σχέση με τα ΚΤΕΛ και να αμβλύνει ελάχιστα το ανταγωνιστικό μειονέκτημά μας συμβάλλοντας έτσι κατ’ ελάχιστον στην εξισορρόπηση της αγοράς. Ακόμη χειρότερα όμως, η Πολιτεία κατά τρόπο αδιανόητο και αδικαιολόγητο εμμένει στη διατήρηση της άδικης και ευθέως επιβαρυντικής για τα μέλη μας επιβολής τελών κυκλοφορίας διπλάσιου ύψους (600,00€ ετησίως) συγκριτικά με τα προβλεπόμενα τέλη των λεωφορείων ΚΤΕΛ (300,00€), κωφεύοντας στις επανειλημμένες εκκλήσεις μας για την άρση της εν λόγω αδικίας, ακόμη και στα καταστροφικά χρόνια της πανδημίας!

Δηλαδή αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα, υπό τις διαχρονικές ευλογίες του ελληνικού κράτους, υφίστανται λεωφορειούχοι δύο ταχυτήτων:

α) Οι μεν λεωφορειούχοι ΚΤΕΛ που κατά το δοκούν εκτελούν τόσο το μονοπωλιακά κατοχυρωμένο συγκοινωνιακό έργο τους όσο και τουριστικά δρομολόγια, απολαμβάνοντας διάφορα προνόμια, όπως τα μειωμένα τέλη κυκλοφορίας.

β) Οι δε ιδιοκτήτες τουριστικών λεωφορείων, που περιορίζονται από το θεσμικό πλαίσιο ως προς την άσκηση τακτικού συγκοινωνιακού έργου και αφήνονται παντελώς απροστάτευτοι απέναντι στην εισβολή των πρώτων στα δικά τους τουριστικά δρομολόγια, καταβάλλοντας επιπροσθέτως διπλάσια τέλη κυκλοφορίας από εκείνους!

 

Κύριε Υπουργέ,

Η φετινή προθεσμία καταβολής των δυσανάλογων τελών κυκλοφορίας για τα λεωφορεία μας έληξε, δίχως για μια ακόμη φορά να ανταποκριθείτε στο πάγιο αίτημά μας. Θεωρούμε όμως, ότι πλέον έφτασε η ώρα να τεθούν επί τάπητος όλα τα ανωτέρω ακροθιγώς αναφερόμενα ζητήματα και η Πολιτεία - επιτέλους- να ενσκήψει με πνεύμα δικαιοσύνης σε αυτά, και να άρει στρεβλώσεις και δυσλειτουργίες δεκαετιών. Έτσι θα επιτραπεί στον πολυπληθέστατο κλάδο μας να ανθήσει, να εκσυγχρονιστεί και να πολλαπλασιάσει τη θετική συμβολή του στα μεγάλα κεφάλαια που λέγονται Ελληνικός Τουρισμός και Εθνική Οικονομία.

Με εκτίμηση

Ο Πρόεδρος Ο Γραμματέας

Πορτοκαλίδης Ηλίας Κολημένος Χρήστος

sakisgeorgiadis