Δευτέρα 20 Νοεμβρίου 2023

Περιπέτεια για 180 επιβάτες της Ryanair: Αντί για Θεσσαλονίκη, τους προσγείωσαν στην… Αθήνα!

Πτήση από Ιταλία προς Θεσσαλονίκη προσγειώθηκε τελικά στην…Αθήνα, λόγω των θυελλωδών ανέμων που επικράτησαν στην περιοχή το Σάββατο 18 Νοεμβρίου.



Αυτό επισημαίνει με ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ένας από τους 180 επιβάτες της πτήσης, FR 7068 της RYANAIR, από Ciampino προς Θεσσαλονίκη, που δεν κατάφερε να προσγειωθεί, λόγω ισχυρών βορειοδυτικών ανέμων.

«Ο πιλότος έκανε μια προσπάθεια προσέγγισης στο αεροδρόμιο από Ανατολικά, αλλά όταν έφτασε λίγο πριν από τον αεροδιάδρομο, προτίμησε να εγκαταλείψει την προσπάθεια και να μας ενημερώσει ότι για την ασφάλειά μας θα προσγειωνόμαστε στην Αθήνα, από όπου η εταιρία θα φρόντιζε για την μετάβασή μας στη Θεσσαλονίκη», αναφέρει χαρακτηριστικά ο Σπύρος Ψαρούδας.

Ωστόσο, αυτό που ακολούθησε ήταν μια φοβερή ταλαιπωρία, αφού, όπως επισημαίνει ο ίδιος, η εταιρία ήταν μάλλον απροετοίμαστη για το συμβάν:

«Ο μοναδικός υπάλληλος που μας υποδέχθηκε εκεί (σ.σ. στην Αθήνα) , μας εξήγησε ότι η εταιρία θα ναύλωνε πούλμαν, με τα οποία θα συνεχίζαμε το ταξίδι μας. Όσοι επιλέγαμε να μετακινηθούμε με άλλο μέσο, μπορούσαμε να ααναζητήσουμε δικό μας τρόπο μετάβασης, χωρίς όμως να γίνει κάποια νύξη για αποζημίωση ή κάλυψη του σχετικού κόστους.

Αφού περιμέναμε όρθιοι για περισσότερες από δύο ώρες στους διαδρόμους του αεροδρομίου «Ελ. Βενιζέλος», μας ζητήθηκε να μεταφερθούμε σε ένα από τα πάρκινγκ του αεροδρομίου, για να περιμένουμε τα λεωφορεία. Μετά από νέα αναμονή, στην ύπαιθρο τη φορά αυτή, επιβιβαστήκαμε σε … τρεισήμισι λεωφορεία της συμφοράς (τρία μεγάλα και ένα μικρό), εμφανώς γερασμένα και βρώμικα, δίχως τουαλέτα, με σπασμένα χερούλια στις θέσεις και πολλές άλλες ελλείψεις, όπου φορτώσαμε μόνοι τις αποσκευές μας. Οι 180 επιβάτες στριμωχτήκαμε ο ένας δίπλα στον άλλο στις διαθέσιμες θέσεις, που μόλις επαρκούσαν για όλες και όλους.

Ξεκινήσαμε από Αθήνα στις 6 μ.μ. και φτάσαμε στη Θεσσαλονίκη με συνολική καθυστέρηση 11 ωρών, την 1:00 μετά τα μεσάνυχτα. Κανονικά, το αεροπλάνο έπρεπε να φτάσει στη Θεσσαλονίκη στις 2:10 μ.μ. της προηγούμενης ημέρας.

Η συμπεριφορά της RYANAIR ήταν αχαρακτήριστη: Δεν δόθηκε καμία εξήγηση γιατί επελέγη η Αθήνα ως προορισμός και όχι κάποιο άλλο αεροδρόμιο, πιο κοντά στη Θεσσαλονίκη (π.χ. Ιωάννινα ή Καβάλα). Ούτε λήφθηκε μέριμνα για βασικές διευκολύνσεις (π.χ. αναμονή σε κάποια αίθουσα με καθίσματα μέχρι να φτάσουν τα λεωφορεία) ή στοιχειώδεις παροχές (π.χ. διανομή κάποιου μικρογεύματος ή λίγο νερού). Η εταιρία «χαμηλού κόστους» επέδειξε υψηλή αναισθησία και … περίεργη αίσθηση «επαγγελματισμού».

sakisgeorgiadis