Βεβαίως, υπάρχουν απαντήσεις, αλλά για λόγους δεοντολογίας, θα αφήσουμε να τις δώσουν τα στελέχη των ΚΤΕΛ.
Τα ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑΚΑ ΝΕΑ, είναι στη διάθεση όλων, ισότιμα, έγκυρα, σοβαρά και τεκμηριωμένα.
Γράφει λοιπόν σε άρθρο του ο κ.Σιμώτας, στη σελίδα του Σωματείου (εδώ):
Περί τουριστικού λεωφορείου και ΚΤΕΛ ο λόγος.
Περί τουριστικού λεωφορείου και ΚΤΕΛ ο λόγος.
Να που μετά από δυο χρόνια απραξίας, ήρθε η ώρα να ξεκινήσουν τα ταξίδια. Στην αρχή με τις σχολικές εκδρομές, στην συνέχεια με οργανωμένες εκδρομές ή εκδρομές συλλόγων, αφίξεις ξένων τουριστών κλπ.
Αν τα δύο χρόνια που πέρασαν ανέδειξαν τα σοβαρά προβλήματα του κλάδου των τουριστικών λεωφορείων, η περίοδος που διανύουμε, αναδεικνύει πιστεύω ένα πολύ σοβαρό πρόβλημα του κλάδου, που άλλωστε το βιώνουμε όλοι.
Αυτό δεν είναι άλλο, από την υποκλοπή έργου των τουριστικών λεωφορείων από αστικά και υπεραστικά λεωφορεία.
Ένα πρόβλημα που προέκυψε, από την στιγμή που κυβερνητικοί καρεκλοκένταυροι, υπουργίσκοι προηγουμένων κυβερνήσεων, έχοντας στο μυαλό τους μόνο και ξεκάθαρα την ψηφοθηρία, έβγαζαν νόμους και υπουργικές αποφάσεις, που έβαζαν απέναντι τους ιδιοκτήτες τουριστικών λεωφορείων με τους αντίστοιχους των αστικών και υπεραστικών.
Βεβαίως δεν πρέπει να παραβλέπουμε και τις πιέσεις των προεδρων ΚΤΕΛ, προς την εκάστοτε κυβέρνηση και τον κάθε τυχαίο υπουργίσκο, που υπέκυπτε σε αυτές τις πιέσεις εξασφαλίζοντας ίσως, μια ακόμη βουλευτική θητεία.
Η πελατειακή σχέση των Υπουργίσκων, έφτασε πλέον να είναι τόσο εξώφθαλμη, που έδωσαν όλα τα προηγούμενα χρόνια "γη και ύδωρ" στα ΚΤΕΛ ανά την Ελλάδα, που πλεον βλέπουμε ξεκάθαρα το τουριστικό έργο να υποκέπτεται συστηματικά από τα υπεραστικά κυρίως λεωφορεία, που είναι αποκλειστικά αδειοδοτημένα για να εκτελούν συγκοινωνία.
Μην ξεχνάμε ότι τα ΚΤΕΛ, αδειοδοτήθηκαν ακόμη και από τον Ελληνικό Οργανισμό Τουρισμού (!) να ανοίξουν τουριστικά γραφεία, που όσο και να προσπαθούν να πείσουν ότι πρόκειται για ξεχωριστές επιχειρήσεις, είναι ηλίου φαεινότερο ότι πρόκειται για συγκοινωνούντα δοχεία, με εγκαταστάσεις στους χώρους των ΚΤΕΛ και διαχειριστές τους ίδιους που διαχειρίζονται και τα ΚΤΕΛ. Άλλωστε τα "τουριστικά λεωφορεία τους" σε πολλές περιπτώσεις αναγράφουν ότι πρόκειται για ΚΤΕΛ, και βέβαια κάνουν και δρομολόγια συγκοινωνίας.
Δηλαδή οι κυβερνήσεις με τους εκάστοτε υπουργίσκους που είχαν όφελος την καρέκλα, κατάφεραν να φέρουν δυο "παράλληλους κλάδους", να τέμνονται!! Με αποτέλεσμα να υπάρχει κόντρα, εκεί που δεν θα έπρεπε.
Ας έρθω στα δικά μας όμως.
Δυστυχώς, τα προηγούμενα χρόνια, οι ομοσπονδίες που εκπροσωπούν τους ιδιοκτήτες τουριστικών λεωφορείων, αποδείχτηκε ότι ήταν μικρότερες των περιστάσεων. Αυτό δεν αποτελεί μομφή, αλλά πραγματικότητα. Άλλωστε τα αποτελέσματα αυτό λένε.
Η πίεση η δική μας, δεν ήταν αντίστοιχη της δύναμης του κλάδου μας.
Δεν βρέθηκε ένας άνθρωπος η μια Ομοσπονδία, να ενώσει όλους τους συναδέλφους κάτω από μια ομπρέλα, και να διεκδικήσει για αυτούς.
Δεν υπήρξε κάποιο όργανο να πει στον υπουργό Τουρισμού "τι κάνεις εκεί;".
Μιλάει ακόμη και σήμερα ο υπουργός για τον τουρισμό με τον όρο βαριά βιομηχανία, και ξεχνά την ατμομηχανή, το τουριστικό λεωφορείο.
Δεν υπήρξε κάποιο όργανο να πει στον υπουργό Τουρισμού "τι κάνεις εκεί;".
Μιλάει ακόμη και σήμερα ο υπουργός για τον τουρισμό με τον όρο βαριά βιομηχανία, και ξεχνά την ατμομηχανή, το τουριστικό λεωφορείο.
Δεν υπήρξε κάποιος από τις Αθηνοκεντρικές Ομοσπονδίες (έτσι τις λέω), τόσα χρόνια να αφουγκραστεί την επαρχία, να ακούσει τους μικρούς ιδιοκτήτες, να δώσει λόγο σε όλους τους συναδέλφους.
Καλώς ή κακώς, κανείς δεν τα γνωρίζει όλα. Δεν είναι κακό να ακούμε διάφορες απόψεις και να συνθέτουμε.
Κι εμείς, βάζω και τον εαυτό μου μέσα, μετά από όσα βιώσαμε και εξακολουθούμε να βιώνουμε, κοιτάζουμε να δούμε σε ποιό " στρατόπεδο " θα πάμε.
Συνεχίζουμε να βάζουμε τον εγωισμό μας, πάνω από το κοινό συμφέρον.
Τα δυο χρόνια που πέρασαν, έπρεπε να μας έχουν διδάξει ότι η Ένωση θα φέρει την ισχύ!
Αν το καταλάβουμε, τότε οι υπουργίσκοι, θα δούμε τι αποφάσεις θα πάρουν για εμάς.
Συνεχίζουμε να βάζουμε τον εγωισμό μας, πάνω από το κοινό συμφέρον.
Τα δυο χρόνια που πέρασαν, έπρεπε να μας έχουν διδάξει ότι η Ένωση θα φέρει την ισχύ!
Αν το καταλάβουμε, τότε οι υπουργίσκοι, θα δούμε τι αποφάσεις θα πάρουν για εμάς.
Γιατί συνάδελφοι, το παιχνίδι τους πρέπει να το σταματήσουμε.
1) Πρέπει άμεσα να ξεκαθαρίσει με νόμο, το έργο των τουριστικών και των υπεραστικών λεωφορείων. Βέβαια, οι αρχικοί νόμοι το ξεκαθάριζαν, αλλά στην συνέχεια ήρθαν τα "παραθυράκια". Δεν μπορεί ο νομοθέτης να βγάζει αποφάσεις χωρίς να λαμβάνει υπόψη και τα δύο μέρη.
Το έργο του υπεραστικού λεωφορείου είναι η συγκοινωνία. Ως εκεί. Δεν έχει καμία νομιμοποίηση να εκτελεί εκδρομές, μεταφορές προσωπικού κλπ.
Το έργο του υπεραστικού λεωφορείου είναι η συγκοινωνία. Ως εκεί. Δεν έχει καμία νομιμοποίηση να εκτελεί εκδρομές, μεταφορές προσωπικού κλπ.
2) Να γίνει ανάκληση των αδειών των τουριστικών γραφείων των ΚΤΕΛ, όπου υπάρχει κοινή εγκατάσταση και κοινός διαχειριστής.
3) Να επανέλθει άμεσα το πράσινο χρώμα στα υπεραστικά λεωφορεία συγκοινωνίας.
4) Να σταματήσει άμεσα η σχέση "συγκοινωνούντων δοχείων" που υπάρχει στα ΚΤΕΛ με τα τουριστικά τους γραφεία.
5) Να σταματήσει η μονόδρομη σχέση κράτους και ΚΤΕΛ (όπου κράτος εννοούνται οι Περιφέρειες, Δήμοι, ευρύτερο δημόσιο). Φτάνει πια με τις φωτογραφικές ρυθμίσεις και διαγωνισμούς.
Περιμένουμε, απ' άκρη σε άκρη, σε όλη την Ελλάδα, να ακούσουμε από τους ανθρώπους που μας εκπροσωπούν, ότι επιτέλους κάτι γίνεται και για εμάς!
Τώρα. Όχι αύριο!
Η Επιτροπή των τεσσάρων Ομοσπονδιών δεν θα έπρεπε να συνεδριάζει τακτικά και να λύνει προβλήματα; Απλή ερώτηση.
Περιμένουμε!!
Ένας ολόκληρος κλάδος με χιλιάδες ανθρώπους και οικογένειες περιμένει!!
Θανάσης Σιμώτας
Περιμένουμε, απ' άκρη σε άκρη, σε όλη την Ελλάδα, να ακούσουμε από τους ανθρώπους που μας εκπροσωπούν, ότι επιτέλους κάτι γίνεται και για εμάς!
Τώρα. Όχι αύριο!
Η Επιτροπή των τεσσάρων Ομοσπονδιών δεν θα έπρεπε να συνεδριάζει τακτικά και να λύνει προβλήματα; Απλή ερώτηση.
Περιμένουμε!!
Ένας ολόκληρος κλάδος με χιλιάδες ανθρώπους και οικογένειες περιμένει!!
Θανάσης Σιμώτας