Για τον διαγωνισμό για την προμήθεια 770 νέων πράσινων αστικών λεωφορείων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, αλλά και για το τρένο υψηλής ταχύτητας ETR470 που.... πρόκειται να συνδέσει την Αθήνα με τη Θεσσαλονίκη, με μέγιστη ταχύτητα 160 χ.α.ώ., μίλησε στην εκπομπή «Check in στα γεγονότα» της TV100 και τη Βάσω Λυκουρίνου, ο Γενικός Γραμματέας Μεταφορών, Γιάννης Ξιφαράς.
Αναφερόμενος στις ενέργειες που έγιναν την τελευταία διετία για την ενίσχυση του στόλου του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης, ο κ. Ξιφαράς σημείωσε ότι «η βελτίωση στην πόλη έχει γίνει εμφανής, με δεδομένο ότι ο στόλος του ΟΑΣΘ έχει υπερδιπλασιαστεί». Ο Γενικός Γραμματέας Μεταφορών πρόσθεσε ότι το επόμενο διάστημα πρόκειται να βγουν στους δρόμους και τα υπόλοιπα από τα συνολικά 80 λεωφορεία τα οποία μισθώθηκαν μέσω leasing, σε μια προσπάθεια βελτίωσης των δρομολογίων εν μέσω πανδημίας. «Έχουμε διπλασιάσει τα λεωφορεία στην πόλη και θέλουμε ακόμη περισσότερα. Γνωρίζει καλά η Θεσσαλονίκη ότι ο ΟΑΣΘ έχει περάσει δια πυρός και σιδήρου. Έχουν υπάρξει ουσιαστικές αλλαγές σε μια εταιρεία που βρέθηκε στο χείλος του γκρεμού» τόνισε.
Σχετικά με τον διαγωνισμό για την προμήθεια 770 ηλεκτρικών και υβριδικών λεωφορείων για τις ανάγκες Αθήνας και Θεσσαλονίκης, ο κ. Ξιφαράς είπε ότι το 1/3 των οχημάτων αφορά τη Θεσσαλονίκη και στόχος είναι τα πρώτα οχήματα να βρίσκονται στην πόλη το αργότερο στις αρχές του 2023. «Πρόκειται για σύγχρονα, πράσινα οχήματα και ευελπιστούμε ότι θα δώσουν ακόμη μεγαλύτερη ώθηση στους επιβάτες να χρησιμοποιούν τις αστικές συγκοινωνίες» ανέφερε και συμπλήρωσε: «Αυτή τη στιγμή έχουμε τα τεύχη του διαγωνισμού στον αέρα. Καταληκτική ημερομηνία είναι η 8η Νοεμβρίου. Με βάση τις τυπικές διαδικασίες για τη διεξαγωγή ενός τέτοιου διαγωνισμού, συνήθως απαιτείται, στην καλή περίπτωση των πραγμάτων, χωρίς ενστάσεις, ένας χρόνος. Εδώ μιλάμε για έναν διαγωνισμό ο οποίος θα καταλήξει σε πέντε διαφορετικές συμβάσεις, διότι έχουμε πέντε διαφορετικές κατηγορίες λεωφορείων. Το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης του διαγωνισμού είναι έξι μήνες. Θα γίνει η υπογραφή της σύμβασης και εκτιμούμε ότι στο τέλος του 2022 με αρχές του 2023 θα έχουμε τα πρώτα λεωφορεία και στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη».
Ο Γενικός Γραμματέας Μεταφορών αναφέρθηκε και στο τρένο υψηλής ταχύτητας ETR47, το οποίο πρόκειται να μπει στις ράγες τους επόμενους μήνες για να συνδέσει Αθήνα και Θεσσαλονίκη σε περίπου 3,5 ώρες. Ο κ. Ξιφαράς σημείωσε ότι διευθετείται το θέμα που είχε ανακύψει με την έλλειψη συσκευής αμμοδιασποράς και δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο τα «γρήγορα τρένα» να ξεκινήσουν δρομολόγια ακόμη και στα τέλη του 2021. «Εδώ υπάρχει ένα σοβαρό ζήτημα αφενός από μια αστοχία από τη μεριά της ΤΡΑΙΝΟΣΕ η οποία μπήκε στη διαδικασία να φέρει κάποια τρένα που δεν διαθέτουν έναν μηχανισμό που λέγεται αμμοδιασπορά, από την άλλη όμως οφείλουμε να ομολογήσουμε κι ότι αυτός ο εθνικός κανονισμός είναι παρωχημένος. Σε κάθε περίπτωση, αυτό που θα πρέπει να γνωρίζουμε και να το πούμε ξεκάθαρα είναι ότι οποιαδήποτε διαφοροποίηση ή απόκλιση από τους εθνικούς κανόνες, επανεξετάζεται. Θα γίνει με τη συνδρομή διεθνών φορέων, εμπειρογνωμόνων, οι οποίοι θα κάνουν συγκεκριμένες δοκιμές για την ασφαλή λειτουργία του τρένου επάνω στις ράγες, σε ακραίες συνθήκες πρόσφυσης, ώστε να διασφαλίσουμε ότι τα τρένα δεν θα θέτουν σε κίνδυνο την ασφάλεια προσωπικού, επιβατών κι εξοπλισμού».
Ο Γενικός Γραμματέας Μεταφορών αναφέρθηκε και στο τρένο υψηλής ταχύτητας ETR47, το οποίο πρόκειται να μπει στις ράγες τους επόμενους μήνες για να συνδέσει Αθήνα και Θεσσαλονίκη σε περίπου 3,5 ώρες. Ο κ. Ξιφαράς σημείωσε ότι διευθετείται το θέμα που είχε ανακύψει με την έλλειψη συσκευής αμμοδιασποράς και δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο τα «γρήγορα τρένα» να ξεκινήσουν δρομολόγια ακόμη και στα τέλη του 2021. «Εδώ υπάρχει ένα σοβαρό ζήτημα αφενός από μια αστοχία από τη μεριά της ΤΡΑΙΝΟΣΕ η οποία μπήκε στη διαδικασία να φέρει κάποια τρένα που δεν διαθέτουν έναν μηχανισμό που λέγεται αμμοδιασπορά, από την άλλη όμως οφείλουμε να ομολογήσουμε κι ότι αυτός ο εθνικός κανονισμός είναι παρωχημένος. Σε κάθε περίπτωση, αυτό που θα πρέπει να γνωρίζουμε και να το πούμε ξεκάθαρα είναι ότι οποιαδήποτε διαφοροποίηση ή απόκλιση από τους εθνικούς κανόνες, επανεξετάζεται. Θα γίνει με τη συνδρομή διεθνών φορέων, εμπειρογνωμόνων, οι οποίοι θα κάνουν συγκεκριμένες δοκιμές για την ασφαλή λειτουργία του τρένου επάνω στις ράγες, σε ακραίες συνθήκες πρόσφυσης, ώστε να διασφαλίσουμε ότι τα τρένα δεν θα θέτουν σε κίνδυνο την ασφάλεια προσωπικού, επιβατών κι εξοπλισμού».