Παρασκευή 6 Αυγούστου 2021

7 ερωτήματα από το ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕΤΟΧΩΝ ΟΑΣΘ

 Φέτος το καλοκαίρι συμπληρώνονται  4 χρόνια από την αντισυνταγματική κρατικοποίηση του Συνεταιριστικού ΟΑΣΘ από την Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ και την υπεξαίρεση της περιουσίας των μικρομετόχων του με σοβιετικού τύπου διαδικασίες, χωρίς ....καμία αποζημίωση.

Συνοψίζοντας την κατάσταση  των Αστικών Συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης σήμερα, μετά από μια τετραετία κρατικού μοντέλου διοίκησης, το επιβατικό κοινό της Θεσσαλονίκης έχει δικαίωμα να ζητά απαντήσεις  σε μία σειρά ερωτημάτων:

-  Αληθεύει ότι, ενώ προ της κρατικοποίησης κυκλοφορούσαν 480 – 500 λεωφορεία, σήμερα ο αριθμός αυτός δεν υπερβαίνει τα 400, συμπεριλαμβανομένου του στόλου των ΚΤΕΛ ; 

 -Αληθεύει ότι  παρά τις συνεχείς μισθώσεις, leasing, δωρεών (Λειψίας) κλπ μεταχειρισμένων  και αμφιβόλου αρτιότητας λεωφορείων η ποιότητα των Αστικών Συγκοινωνιών της πόλης  παραμένει  προβληματική;

-Αληθεύει ότι σημαντικός αριθμός οχημάτων του στόλου του ΟΑΣΘ βρίσκονται εδώ και καιρό παροπλισμένα στα αμαξοστάσια με όχι σοβαρές βλάβες , ενώ σε αντικατάσταση τους μισθώνονται  μεταχειρισμένα λεωφορεία  παλαιότερης τεχνολογίας ;

-  Αληθεύει ότι τα έσοδα του ΟΑΣΘ από τα εισιτήρια δεν ξεπέρασαν το 2020 τα 13 εκατ ευρώ, ενώ το 2016 (τελευταία χρονιά πριν την κρατικοποίηση) ξεπερνούσαν τα 40 εκατ. Ευρώ;

-    Αληθεύει ότι ο Οργανισμός ενισχύθηκε πρόσφατα με επιπλέον επιδοτήσεις, πέραν των τακτικών ετήσιων αντισταθμιστικών  εισφορών;

-    Με τι ποσό επιβαρύνεται  ετησίως ο Οργανισμός για μίσθωση/leasing  επιπλέον λεωφορείων,  για την αποζημίωση  εκτέλεσης συγκοινωνιακού έργου από τα ΚΤΕΛ και  για  τη φύλαξη/ επισκευές / προσαρμογές  των - κατά τα άλλα δωρισμένων - οχημάτων της Λειψίας ;

-      Και, εν τέλει, πόσο έχει στοιχίσει όλα αυτά τα χρόνια στον έλληνα φορολογούμενο η κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ  και πόσο έχουν βελτιώσει οι διορισμένες κρατικές  Διοικήσεις  του τις Συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης σε σχέση με το παρελθόν ;



Πέραν των παραπάνω, η ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕΤΟΧΩΝ ΟΑΣΘ διαπιστώνει, μετά από μία τετραετία δημόσιας  διαχείρισης του μοναδικού φορέα Αστικών  Συγκοινωνιών της πόλης, ότι η  - κατά δήλωση - φιλελεύθερη Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, όχι μόνον  αποδέχτηκε, αλλά και υιοθέτησε ασμένως  το μοντέλο αυθαίρετης κρατικοποίησης  ενός ιδιωτικού πολυμετοχικού Συνεταιρισμού, συνεχίζοντας μετά από δύο  χρόνια να αδιαφορεί προκλητικά, όπως και οι προκάτοχοί της του ΣΥΡΙΖΑ, για την τύχη των 2000 οικογενειών μικρομετόχων του ΟΑΣΘ, των οποίων η ιδιωτική  περιουσία κατασχέθηκε εν μια νυκτί  χωρίς  αποζημίωση. 

Επιπλέον, συνεχίζει να αρνείται να τους κοινοποιήσει (μετά από ενάμισυ χρόνο και παρά τα αλλεπάλληλα αιτήματα τους) την Έκθεση Αποτίμησης του Οργανισμού που συντάχθηκε από εταιρεία Ορκωτών Λογιστών. 

Η ΣΥΝΕΡΓΑΣΊΑ ΜΕΤΟΧΩΝ ΟΑΣΘ  θα επιμείνει στον αγώνα της  για  τη δίκαιη αποζημίωση των μετόχων του Οργανισμού  μέσω  της ελληνικής Δικαιοσύνης και, εάν χρειαστεί , και μέσω του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου, γνωρίζοντας ότι, εάν δεν λυθεί το θέμα της αποκατάστασης της παρανόμως κατασχεθείσας περιουσίας τους , δεν μπορεί να υπάρξει καμμία εξέλιξη σε οποιονδήποτε σχεδιασμό της Κυβέρνησης  για εκ νέου αλλαγή στο ιδιοκτησιακό status του ΟΑΣΘ  στο μέλλον.

 

ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕΤΟΧΩΝ ΟΑΣΘ   

sakisgeorgiadis