“Οι υγειονομικές μάσκες σώζουν, οι μάσκες της υποκρισίας εξοργίζουν και θυμώνουν τους Θεσσαλονικείς.
Όλοι αυτοί που είχαν θέσεις ευθύνης είτε στον Δήμο είτε στην Κυβέρνηση και επί τόσα χρόνια άφησαν τον ΟΑΣΘ να φθάσει στο έσχατο σημείο της παρακμής, σήμερα έρχονται και καταγγέλλουν.
Φαίνεται ότι ξεχνούν πως το καλοκαίρι του 2019 ο ΟΑΣΘ κυκλοφορούσε στην πόλη 200-230 οχήματα ημερησίως, πολλά από αυτά ηλικίας μεγαλύτερης των 20 ετών. Ξεχνούν την αγανάκτηση και την ταλαιπωρία πολιτών και επισκεπτών, ξεχνούν τις εικόνες ντροπής, την κατάρρευση της τηλεματικής, τις δεκάδες βλάβες μηνιαίως. Τα έργα και οι ημέρες τους στις συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης είναι ακόμη χαραγμένες στη μνήμη όλων.
Η παρούσα Διοίκηση του Δήμου δεν περιέγραψε απλά το πρόβλημα, δεν κούνησε το δάχτυλο και δεν κατήγγειλε, αλλά έδωσε λύση -μεσούσης μάλιστα της πανδημίας- και αυτό ίσως ενοχλεί πολλούς. Θα μπορούσε να κάνει το πρώτο ως παρατηρητής και σχολιαστής της επικαιρότητας –έπραξε όμως το δεύτερο, έχοντας αίσθημα ευθύνης προς τους πολίτες.
Η αγορά των λεωφορείων από τη Λειψία έγινε υπό πολύ συγκριμένες προϋποθέσεις κι έπειτα από διεθνή διαγωνισμό–49 οχήματα σε εξαιρετική κατάσταση, σε εξαιρετική τιμή (11.000 ευρώ έκαστο), τεχνολογίας euro5+, έπειτα από ενδελεχή έλεγχο και έγκριση των τεχνικών υπηρεσιών του ΟΑΣΘ.
Οι όροι δε του χρησιδανείου ανάμεσα στον Δήμο και τον ΟΑΣΘ είναι ξεκάθαροι: «Ωσαύτως με δαπάνες του χρησάμενου (ΟΑΣΘ) θα γίνουν και οποιεσδήποτε τυχόν προσαρμογές των οχημάτων κριθούν απαραίτητες κατά τη θέση αυτών σε κυκλοφορία (ενδεικτικά: κλιματιστικά, διαμόρφωση εσωτερικού, χρωματισμός αμαξώματος, τοποθέτηση εκδοτικών-επικυρωτικών εισιτηρίων, κλπ)».
Στο πλαίσιο αυτό η Διοίκηση του ΟΑΣΘ ανακοίνωσε τη διενέργεια διεθνούς διαγωνισμού για την τοποθέτηση κλιματισμού και για τη συντήρηση των οχημάτων. Συνολικά δε η κατάσταση στον τομέα των αστικών συγκοινωνιών είναι σημαντικά βελτιωμένη από πλευράς μεγέθους του στόλου, καθώς κυκλοφορούν περισσότερα από 400 οχήματα αισθητά χαμηλότερης ηλικίας. Υπάρχουν, ασφαλώς, σημαντικά περιθώρια βελτίωσης και η προσπάθεια συνεχίζεται συστηματικά.
Αντιλαμβανόμαστε την αδυναμία της αντιπολίτευσης να ασχοληθεί με τα προβλήματα της πόλης. Είναι πάγια τακτική της, άλλωστε, να βρίσκει προβλήματα στις λύσεις, χωρίς ποτέ να προσφέρει λύση στα προβλήματα.
Είναι ξεκάθαρο πως ορισμένοι επενδύουν στη στασιμότητα της πόλης. Δεν θέλουν το μετρό, δεν θέλουν νέα οχήματα για τον ΟΑΣΘ, αποστρέφονται κάθε έργο υποδομής και προσπαθούν να εμποδίσουν την πρόοδό της, όπου και όπως μπορούν. Η Θεσσαλονίκη, όμως, αυτή τη φορά θα προχωρήσει. Αυτή είναι η δική μας δέσμευση, η καθημερινή μας προσπάθεια”.
Η παρούσα Διοίκηση του Δήμου δεν περιέγραψε απλά το πρόβλημα, δεν κούνησε το δάχτυλο και δεν κατήγγειλε, αλλά έδωσε λύση -μεσούσης μάλιστα της πανδημίας- και αυτό ίσως ενοχλεί πολλούς. Θα μπορούσε να κάνει το πρώτο ως παρατηρητής και σχολιαστής της επικαιρότητας –έπραξε όμως το δεύτερο, έχοντας αίσθημα ευθύνης προς τους πολίτες.
Η αγορά των λεωφορείων από τη Λειψία έγινε υπό πολύ συγκριμένες προϋποθέσεις κι έπειτα από διεθνή διαγωνισμό–49 οχήματα σε εξαιρετική κατάσταση, σε εξαιρετική τιμή (11.000 ευρώ έκαστο), τεχνολογίας euro5+, έπειτα από ενδελεχή έλεγχο και έγκριση των τεχνικών υπηρεσιών του ΟΑΣΘ.
Οι όροι δε του χρησιδανείου ανάμεσα στον Δήμο και τον ΟΑΣΘ είναι ξεκάθαροι: «Ωσαύτως με δαπάνες του χρησάμενου (ΟΑΣΘ) θα γίνουν και οποιεσδήποτε τυχόν προσαρμογές των οχημάτων κριθούν απαραίτητες κατά τη θέση αυτών σε κυκλοφορία (ενδεικτικά: κλιματιστικά, διαμόρφωση εσωτερικού, χρωματισμός αμαξώματος, τοποθέτηση εκδοτικών-επικυρωτικών εισιτηρίων, κλπ)».
Στο πλαίσιο αυτό η Διοίκηση του ΟΑΣΘ ανακοίνωσε τη διενέργεια διεθνούς διαγωνισμού για την τοποθέτηση κλιματισμού και για τη συντήρηση των οχημάτων. Συνολικά δε η κατάσταση στον τομέα των αστικών συγκοινωνιών είναι σημαντικά βελτιωμένη από πλευράς μεγέθους του στόλου, καθώς κυκλοφορούν περισσότερα από 400 οχήματα αισθητά χαμηλότερης ηλικίας. Υπάρχουν, ασφαλώς, σημαντικά περιθώρια βελτίωσης και η προσπάθεια συνεχίζεται συστηματικά.
Αντιλαμβανόμαστε την αδυναμία της αντιπολίτευσης να ασχοληθεί με τα προβλήματα της πόλης. Είναι πάγια τακτική της, άλλωστε, να βρίσκει προβλήματα στις λύσεις, χωρίς ποτέ να προσφέρει λύση στα προβλήματα.
Είναι ξεκάθαρο πως ορισμένοι επενδύουν στη στασιμότητα της πόλης. Δεν θέλουν το μετρό, δεν θέλουν νέα οχήματα για τον ΟΑΣΘ, αποστρέφονται κάθε έργο υποδομής και προσπαθούν να εμποδίσουν την πρόοδό της, όπου και όπως μπορούν. Η Θεσσαλονίκη, όμως, αυτή τη φορά θα προχωρήσει. Αυτή είναι η δική μας δέσμευση, η καθημερινή μας προσπάθεια”.
ΔΗΜΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ