Γνωρίστε το MAN 750 HO-M10 E από τη δεκαετία του 1970.
Η MAN Truck & Bus μπήκε αργά στην κατηγορία ηλεκτρικών λεωφορείων, ξεκινώντας τις πωλήσεις του MAN Lion's City E μόλις πρόσφατα (η έκδοση 12 μέτρων το 2018-2019 και η εισαγωγή 18μετρων ξεκινά μόλις ....
φέτος). Τα πρώτα οχήματα που παράγονται από τη σειρά αρθρωτών, θα παραδοθούν το τελευταίο τρίμηνο του 2020.
Ωστόσο, όπως αποδεικνύεται, τα πρώτα ηλεκτρικά λεωφορεία της MAN εισήχθησαν στη Γερμανία πριν από περίπου 50 χρόνια!
Η εταιρεία παρουσίασε το MAN 750 HO-M10 E στις 13 Φεβρουαρίου 1970, μετά από δύο χρόνια ανάπτυξης σε συνεργασία με τις RWE, Bosch και Varta (μπαταρίες).
Το λεωφορείο ήταν εξοπλισμένο με μια μπαταρία 108 kWh (μολύβδου-οξέος υποθέτουμε), εγκατεστημένη σε ένα τρέιλερ. Η εμβέλεια ήταν μόλις 50 km, αλλά έχοντας δύο μπαταρίες / ρυμουλκούμενα, το λεωφορείο μπορούσε να αλλάξει την εξαντλημένη μπαταρία με καινούργια μετά από 2-3 ώρες οδήγησης. Η χωρητικότητα των επιβατών ήταν 99.Η MAN Truck & Bus μπήκε αργά στην κατηγορία ηλεκτρικών λεωφορείων, ξεκινώντας τις πωλήσεις του MAN Lion's City E μόλις πρόσφατα (η έκδοση 12 μέτρων το 2018-2019 και η εισαγωγή 18μετρων ξεκινά μόλις ....
φέτος). Τα πρώτα οχήματα που παράγονται από τη σειρά αρθρωτών, θα παραδοθούν το τελευταίο τρίμηνο του 2020.
Ωστόσο, όπως αποδεικνύεται, τα πρώτα ηλεκτρικά λεωφορεία της MAN εισήχθησαν στη Γερμανία πριν από περίπου 50 χρόνια!
Η εταιρεία παρουσίασε το MAN 750 HO-M10 E στις 13 Φεβρουαρίου 1970, μετά από δύο χρόνια ανάπτυξης σε συνεργασία με τις RWE, Bosch και Varta (μπαταρίες).
Κορυφαίοι αθλητές ταξίδεψαν με το πρώτο ηλεκτρικό λεωφορείο MAN 750 , κατά τη διάρκεια των Ολυμπιακών αγώνων του Μονάχου το 1972 |
Μετά από 11 επιπλέον μήνες, τον Ιανουάριο του 1971 το MAN 750 HO-M10 E άρχισε να λειτουργεί τακτικά στο Koblenz. Μέχρι τον Ιούνιο του 1971 πραγματοποίησε περίπου 6.000 χλμ. "χωρίς σημαντικά σφάλματα" .
"Τον Ιανουάριο του 1971, έντεκα μήνες μετά την παρουσίαση και μετά από ολοκληρωμένες εργοστασιακές δοκιμές, η MAN παρέδωσε το πρωτότυπο στην εταιρεία μεταφορών στο Koblenz για μια σειρά δοκιμών ενός έτους σε τακτική λειτουργία. Το ηλεκτρικό λεωφορείο, το οποίο εξυπηρετούσε τη Διαδρομή 7, ήταν σε θέση για τη μεταφορά 99 επιβατών και είχε αυτάρκεια 50 χιλιομέτρων. Οι μπαταρίες τοποθετήθηκαν σε ένα ρυμουλκούμενο και εγγυήθηκαν χρόνο οδήγησης δύο έως τριών ωρών. Ένα άλλο μονοαξονικό ρυμουλκούμενο με μπαταρίες ήταν έτοιμο σε ένα μεταβαλλόμενο σταθμό, έτσι ώστε οι μπαταρίες να μπορούν να αντικατασταθούν γρήγορα μόλις ήταν σε χαμηλά επίπεδα.
Το 1972 δύο MAN 750 HO-M10 E χρησιμοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια των Ολυμπιακών Αγώνων στο Μόναχο.
Μετά από άλλα δύο χρόνια, το 1974, η MAN αναβάθμισε τις μπαταρίες στα 163 kWh (+ 51%), γεγονός που επέτρεψε αύξηση της εμβέλειας στα 80 km . Επιπλέον, ο διακόπτης μπαταρίας έγινε αυτόματος.
Στη συνέχεια χρησιμοποιήθηκαν πολλές μονάδες της νέας γενιάς MAN 750 HO-M10 SL-E σε διάφορες πόλεις (Mönchengladbach, Dusseldorf, Frankfurt am Main) μεταξύ 1974 και 1979.
Σύγχρονα ηλεκτρικά λεωφορεία MAN
Τα τελευταία ηλεκτρικά λεωφορεία MAN Lion's City E είναι ασύγκριτα καλύτερα από τα παλιά. Ευτυχώς, δεν υπάρχει πλέον τρέιλερ μπαταρίας, καθώς η μπαταρία 480 kWh μπορεί να τοποθετηθεί στο λεωφορείο.
Η εμβέλεια είναι περίπου 200 km σε όλες τις συνθήκες (έως και 270 km σε ευνοϊκές συνθήκες), η οποία είναι επίσης μια τεράστια βελτίωση.