Αντικείμενο της σύμβασης είναι η...
Προμήθεια προϊόντων Κομίστρου υπό μορφή Έξυπνων Καρτών (αριθμός τεμαχίων 960.000) για την λειτουργία του Αυτόματου Συστήματος Συλλογής Κομίστρου (Α.Σ.Σ.Κ.) στην περιοχή αρμοδιότητας του Οργανισμού Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης Α.Ε.Στις 6.6.2019 προκηρύχθηκε από την Κοινωνία της Πληροφορίας Διαγωνισμός για τον Ψηφιακό Μετασχηματισμό, Τηλεματική και Ενιαίο Αυτόματο Σύστημα Συλλογής Κομίστρου ΟΣΕΘ, επιλέχθηκε Ανάδοχος η Κ/Ξ Τέρνα Ενεργειακή– Indigital – AMCO που υπόγραψε τη σχετική σύμβαση στις 17/02/2021.
Η σύμβαση περιλάμβανε την υλοποίηση ενός ολοκληρωμένου πληροφοριακού σύστηματος αυτοματοποιημένης συλλογής κομίστρου τελευταίας γενιάς, βασισμένου σε ηλεκτρονικά εισιτήρια (έξυπνες κάρτες και mobile εφαρμογές) με συμβολή στην αποϋλοποίηση των εισιτηρίων, στην εύκολη διαχείρισή τους και στην μείωση της εισιτηριοδιαφυγής.
Επίσης η σύμβαση προέβλεπε για τις αρχικές ανάγκες του οργανισμού την προμήθεια και διάθεση 2 εκατ. εισιτηρίων τα οποία μπορούν να επαναφορτισθούν έως περίπου 5.000 φορές, καθώς και 200.000 “έξυπνες” κάρτες απεριορίστων διαδρομών με χωρητικότητα 4k, χωρητικότητα ικανή να εξυπηρετήσει όλες τις αναγκαίες πληροφορίες ενός σύγχρονου «έξυπνου « ηλεκτρονικού εισιτηρίου, όπως γίνεται αυτή τη στιγμή σε μεγάλες Ευρωπαϊκές πόλεις, όπως το Λονδίνο, το Παρίσι αλλά και η Αθήνα.
Τα 2 εκατ. επαναφορτιζόμενα εισιτήρια της σύμβασης μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε όλα τα σημεία πώλησης που χρησιμοποιούν εξοπλισμό του ΟΣΕΘ, για προμήθεια, επαναφόρτιση καθώς και για άμεση χρήση στα επικυρωτικά των αστικών λεωφορείων.
Στα επικυρωτικά του Μετρό μπορεί να γίνει χρήση με τροποποίηση στο λογισμικό από πλευράς αναδόχου της Ελληνικού Μετρό.
Σημαντικό γεγονός είναι ότι η Ανάδοχος συνολικής κατασκευής του Μετρό Θεσσαλονίκης στα τελη του 1ου ΤΡΙΜ. 2022 επαναπροκήρυξε το έργο του συστήματος Αυτόματης Συλλογής Κομίστρου του χωρίς να ληφθούν υπόψη οι τεχνικές προδιαγραφές του συστήματος ΑΣΣΚ του ΟΣΕΘ που ήδη ήταν σε φάση υλοποίησης (πρώτες παραγγελίες εξοπλισμού κλπ), με αποτέλεσμα ο νέος Ανάδοχος τους, η αμερικανική Conduent να προσφέρει ένα σύστημα χαμηλότερων τεχνικών δυνατοτήτων και παλαιότερης τεχνολογίας που δύσκολα διασυνδέεται με άλλα σύγχρονα συστήματα όπως αυτό του ΟΣΕΘ, χωρίς τεχνικές αναβαθμίσεις. Αναγκάστηκε να γίνει scale down του συστήματος του ΟΣΕΘ προκειμένου να γίνει δυνατή η προϋποθεση ΔΙΑΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑΣ.