Η κυκλοφορία νέων θερμικών (πετρελαιοκίνητων) φορτηγών και υπεραστικών λεωφορείων θα επιτρέπεται μέχρι το 2040, ενώ των αστικών λεωφορείων μέχρι το 2035.
Η συμφωνία προβλέπει ότι η μέση εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα από τα νέα φορτηγά και λεωφορεία που θα πωλούνται στην ΕΕ πρέπει να μειωθεί κατά 90% μέχρι το 2040 σε σχέση με τα σημερινά επίπεδα. Τα αστικά λεωφορεία υποχρεούνται να είναι εντελώς απαλλαγμένα από εκπομπές ρύπων το 2035.
Η απόφαση είναι ευθυγραμμισμένη με την πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η οποία έχει απαγορεύσει την κυκλοφορία αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035.
Με τα νέα πρότυπα θα διασφαλιστεί ότι αυτό το τμήμα του τομέα οδικών μεταφορών συμβάλλει στη μετάβαση στην κινητικότητα μηδενικών εκπομπών, στις κλιματικές φιλοδοξίες της ΕΕ για το 2030 και στην κλιματική ουδετερότητα έως το 2050.
Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο πρέπει τώρα να εγκρίνουν επίσημα τη συμφωνία.
Ο κ. Βόπκε Χούκστρα, Eπίτροπος αρμόδιος για τη Δράση για το Κλίμα, δήλωσε: «Οι εκπομπές από τις οδικές μεταφορές αυξάνονται και πρέπει να αναστρέψουμε την κατάσταση. Η συμφωνία που επιτεύχθηκε σήμερα [σ.σ. χθες] θα καταστήσει τα φορτηγά και τα λεωφορεία λιγότερο ρυπογόνα, θα μειώσει τις εκπομπές και θα βελτιώσει την ποιότητα του αέρα σε ολόκληρη την ΕΕ. Η κυκλοφορία περισσότερων οχημάτων μηδενικών εκπομπών στους δρόμους μας είναι επωφελής για όλους. Με την παραγωγή περισσότερων οχημάτων μηδενικών εκπομπών, η ευρωπαϊκή βιομηχανία θα είναι σε ισχυρότερη ανταγωνιστική θέση, ενώ πλέον διαθέτει μακροπρόθεσμη βεβαιότητα σχετικά με τους εφαρμοστέους κανόνες. Οι πολίτες θα αναπνέουν καθαρότερο αέρα, ιδίως στις πόλεις μας.»
Με τα νέα πρότυπα θα διασφαλιστεί ότι αυτό το τμήμα του τομέα οδικών μεταφορών συμβάλλει στη μετάβαση στην κινητικότητα μηδενικών εκπομπών, στις κλιματικές φιλοδοξίες της ΕΕ για το 2030 και στην κλιματική ουδετερότητα έως το 2050.
Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο πρέπει τώρα να εγκρίνουν επίσημα τη συμφωνία.
Ο κ. Βόπκε Χούκστρα, Eπίτροπος αρμόδιος για τη Δράση για το Κλίμα, δήλωσε: «Οι εκπομπές από τις οδικές μεταφορές αυξάνονται και πρέπει να αναστρέψουμε την κατάσταση. Η συμφωνία που επιτεύχθηκε σήμερα [σ.σ. χθες] θα καταστήσει τα φορτηγά και τα λεωφορεία λιγότερο ρυπογόνα, θα μειώσει τις εκπομπές και θα βελτιώσει την ποιότητα του αέρα σε ολόκληρη την ΕΕ. Η κυκλοφορία περισσότερων οχημάτων μηδενικών εκπομπών στους δρόμους μας είναι επωφελής για όλους. Με την παραγωγή περισσότερων οχημάτων μηδενικών εκπομπών, η ευρωπαϊκή βιομηχανία θα είναι σε ισχυρότερη ανταγωνιστική θέση, ενώ πλέον διαθέτει μακροπρόθεσμη βεβαιότητα σχετικά με τους εφαρμοστέους κανόνες. Οι πολίτες θα αναπνέουν καθαρότερο αέρα, ιδίως στις πόλεις μας.»