Με μια πανομοιότυπη απόφαση με αυτή της σχετικής με τη σύμβαση ΟΑΣΑ-ΚΤΕΛ ΑΤΤΙΚΗΣ, ο εισηγητής κ.Τσεκούρας ...τσεκούρωσε και τον ΟΣΕΘ, για το...
σχέδιο σύμβασης με τα ΚΤΕΛ, για την εκ νέου ανάθεση συγκοινωνιακού έργου σε 40 αστικές γραμμές.Σύμφωνα με την απόφαση 701/2023 του Ζ' Κλιμακίου, η αδυναμία του ΟΑΣΘ να εκτελεί το σύνολο του έργου, ήταν γνωστή και δεδομένη εδώ και 6 χρόνια και συνεπώς τεκμηριώνεται η ανάγκη ανάθεσης γραμμών σε ιδιώτες, όμως αυτή θα έπρεπε να γίνει με διαγωνισμό, που έπρεπε να έχει προκηρυχθεί νωρίτερα και να έχει ολοκληρωθεί.
Το Ελεγκτικό Συνέδριο, δεν έκρινε επαρκείς, ούτε τις αιτιάσεις για τη μη ολοκλήρωση του Μετρό Θεσσαλονίκης, ούτε τις πρόσθετες ανάγκες που δημιούργησε η έναρξη κατασκευής του flyover.
Με πολύ απλά λόγια, είπε ό,τι και στην Αθήνα: "είναι πασιφανές ότι απαιτείται η συνδρομή ιδιωτών στην εκτέλεση αστικής συγκοινωνίας, αλλά ...φτάνει με τις αναθέσεις, τρέξτε πιο γρήγορα τους διαγωνισμούς, ώστε να παγιωθεί η εκτέλεση της συγκοινωνίας από ιδιώτες".
Έφεση και...
Πιθανότατα, να ασκηθεί "αίτηση θεραπείας" (έφεση) εναντίον της συγκεκριμένης απόφασης και να εγκριθεί τελικά από την Ολομέλεια, όπως άλλωστε συνέβη και με το πρόσφατο σχέδιο σύμβασης του ΟΑΣΑ, που εγκρίθηκε τελικά.
..Αναγκαστική επίταξη του στόλου των ΚΤΕΛ*
Στο μεταξύ, επειδή η συγκοινωνία πρέπει να εκτελείται, ο ΟΣΕΘ έχει το δικαίωμα "αναγκαστικής επίταξης με αποζημίωση" του στόλου των ΚΤΕΛ και ίσως ακολουθηθεί η "πεπατημένη" της Αθήνας, κατά την πρόβλεψη του άρθρ.57, του Ν.5073/23 (ΦΕΚ Α΄204/12-12-2023).
Επιβατικές μεταφορές σε περιοχή αρμοδιότητας του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 5 ν. 3920/2011
1. Στο τέλος της παρ. 1 του άρθρου 5 του ν. 3920/2011 (Α’ 33), περί αρμοδιοτήτων συγκοινωνιακών φορέων, προστίθεται περ. λ’ ως εξής:
«λ. Ο ΟΑΣΑ, ως αρμόδια αρχή, αποφασίζει για τη λήψη των έκτακτων μέτρων της παρ. 5 του άρθρου 5 του Κανονισμού (ΕΚ) 1370/2007 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 23ης Οκτωβρίου 2007 για τις δημόσιες επιβατικές σιδηροδρομικές και οδικές μεταφορές και την κατάργηση των κανονισμών του Συμβουλίου (ΕΟΚ) αριθ. 1191/69 και (ΕΟΚ) αριθ. 1107/70 σε περίπτωση διακοπής των υπηρεσιών ή κινδύνου διακοπής αυτών, για τη διασφάλιση της συνεχούς παροχής των επιβατικών μεταφορών στην περιοχή της αρμοδιότητάς του. Τα έκτακτα μέτρα της παρούσας δεν δύναται να υπερβαίνουν την 31η Δεκεμβρίου 2024.».
2. Τα μέτρα της περ. λ’ της παρ. 1 του άρθρου 5 του ν. 3920/2011 (Α’ 33) δύνανται να λαμβάνονται από τον Οργανισμό Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης Ανώνυμη Εταιρεία για την περιοχή αρμοδιότητάς του, σύμφωνα με το άρθρο 3 του ν. 4482/2017 (Α’ 102).