Τετάρτη 6 Δεκεμβρίου 2023

Με τροπολογία παρατείνονται και το 2024 οι αναθέσεις ΟΑΣΑ / ΟΑΣΘ - ΚΤΕΛ

Τροπολογία για το πλαίσιο αντιμετώπισης κινδύνου διακοπής των μεταφορικών υπηρεσιών, κατατέθηκε στη Βουλή, στο πλαίσιο του νομοσχεδίου για τον περιορισμό της φοροδιαφυγής.

Συγκεκριμένα, ...οι συναρμόδιοι υπουργοί κατέθεσαν τροπολογία στο νομοσχέδιο για τον περιορισμό της φοροδιαφυγής, με την οποία προβλέπεται ότι στις αρμοδιότητες του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών (ΟΑΣΑ) περιλαμβάνεται εφεξής και η απευθείας ανάθεση σε τρίτους ή η παράταση συμβάσεων παροχής δημόσιας υπηρεσίας ή η επιβολή της υποχρέωσης παροχής δημόσιας υπηρεσίας σε σχετικούς φορείς, στο πλαίσιο λήψης έκτακτων μέτρων, σε περίπτωση διακοπής των υπηρεσιών μεταφορών ή κινδύνου διακοπής αυτών, κατ' εφαρμογή σχετικής ενωσιακής νομοθεσίας, για τη διασφάλιση της συνεχούς παροχής των επιβατικών μεταφορών στην περιοχή της αρμοδιότητάς του.

Απευθείας ανάθεση μέχρι 31-12-2024

Το άρθρο ορίζει αναδρομική ισχύ του μέτρου από την 1η Δεκεμβρίου, ενώ δίνει τη δυνατότητα απευθείας αναθέσεων για ακόμα ένα χρόνο παρά το γεγονός ότι το σχέδιο σύμβασης που είχε αποσταλεί από τον ΟΑΣΑ στο Ελεγκτικό Συνέδριο αφορούσε μόνο τετράμηνη παράταση καλύπτοντας το διάστημα από τις 7 Δεκεμβρίου 2023 εως τις 7 Απριλίου 2024. Πλέον ορίζεται δυνατότητα ετήσιας παράτασης καθώς έχει συμπεριληφθεί διάταξη, σύμφωνα με την οποία η διάρκεια των έκτακτων μέτρων δε μπορεί να υπερβαίνει την 31η Δεκεμβρίου 2024.

Και στη Θεσσαλονίκη

Αντίστοιχα, θα ανατεθεί από τον ΟΣΕΘ εκ νέου η εκτέλεση 43 αστικών γραμμών στην ΚΤΕΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ Α.Ε., μέχρι την 31-12-2024.

Νέες συμβάσεις, νέοι όροι, αύξηση αποζημίωσης κοντά στα 2 ευρώ το χιλιόμετρο

Πρόκειται για νέες αναθέσεις και όχι παράταση των υπαρχουσών συμβάσεων, με νέους οικονομικούς όρους, προσαρμοσμένους στην οικονομική πραγματικότητα του 2024, με συνέπεια, η αποζημίωση ανά οχηματοχιλιόμετρα να ανέρχεται σε 2 ευρώ περίπου, από 1,41, που ορίστηκε το 2019, με το πετρέλαιο στα 1.06 ευρώ προ ΦΠΑ και το βασικό μισθό στα 650 ευρώ. Το 2024, ο βασικός μισθός θα ανέλθει σε 820 ευρώ, ενώ το πετρέλαιο αναμένεται να κινηθεί στο 1,5 ευρώ (προ ΦΠΑ), γεγονός που αυτόματα ανεβάζει το κόστος χιλιομέτρου κατά 40-50% σε σχέση με την πρώτη σύμβαση.

Μέσα στο 2024 οι οριστικοί διαγωνισμό για το αστικό έργο Αθήνας - Θεσσαλονίκης

Οι δύο αυτές αναθέσεις, θα είναι με βεβαιότητα οι τελευταίες, καθώς, μέσα στο 2024, θα έχουν ολοκληρωθεί οι διαγωνισμοί του ΟΑΣΑ και ΟΣΕΘ, για την ανάθεση μέρους του αστικού έργου σε ιδιώτες, έργο για το οποίο έχουν δείξει "φιλολογικό" προς το παρόν, ενδιαφέρον, αρκετά ΚΤΕΛ, μεγάλα τουριστικά γραφεία της Αθήνας με ιδιόκτητο στόλο, αλλά και 4 προς το παρόν ξένες εταιρείες, μία εκ των οποίων , από τις μεγαλύτερες του κόσμου.

Φεύγουν οι ξένοι, όταν ακούνε πόσα θα εισπράττουν

Προς το παρόν, παρακολουθούν μουδιασμένοι, καθώς οι αναθέτοντες φορείς, έχουν ορίσει εξωπραγματικά χαμηλές τιμές, που δεν αφήνουν κανένα περιθώριο κέρδους σε μεγάλες, σοβαρές εταιρείες, οι οποίες παίρνουν αντίστοιχες γραμμές, με 4-6 ευρώ το οχηματοχιλιόμετρο και το ελληνικό δημόσιο φιλοδοξεί ότι θα βρει ιδιώτες να επενδύσουν εκατοντάδες εκατομμύρια, για να πληρώνονται με 2-2,5 ευρώ, κάτι που αποθαρρύνει τους σοβαρούς "παίκτες". Με αυτές τις αμοιβές, οι συγκοινωνιακές υπηρεσίες θα είναι πάντα επιπέδου Κεντρικής Αφρικής.






sakisgeorgiadis