Τρίτη 31 Οκτωβρίου 2023

Έντονη ανησυχία για νέα καθυστέρηση στη λειτουργία του ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

 Ενα δημοσίευμα του parallaxi.gr ανέτρεψε την αισιοδοξία, για έναρξη λειτουργίας του πολύπαθου έργου , έστω στο β' εξάμηνο του 2024. To δημοσίευμα επιβεβαίωση και το makthes.gr. Σύμφωνα με τις νέες λοιπόν δημοσιεύσεις:


Εικόνα «διάλυσης» και υπολειτουργίας παρουσιάζουν τα εργοτάξια του Μετρό Θεσσαλονίκης, την ώρα που το έργο βρίσκεται στην τελική φάση του και συνολικά η κατασκευή του έχει ολοκληρωθεί σε ποσοστό 90,67%. 

Σύμφωνα με πληροφορίες, το τελευταίο διάστημα έχει “παγώσει” η χρηματοδότηση του έργου με συνέπεια σχεδόν όλοι σχεδόν οι εργολάβοι να έχουν εγκαταλείψει το έργο. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι έχει επέλθει ρήξη μεταξύ της Ελληνικό Μετρό (πρώην Αττικό Μετρό) και της αναδόχου εταιρίας του ΑΚΤΩΡ, κυρίως λόγω της άρνησης της Ε.Μ. να χρηματοδοτεί ένα έργο που δεν προχωρά, καθώς η ΑΚΤΩΡ, έχει «αποσύρει» το ενδιαφέρον της από το έργο και έχει κηρύξει «στάση πληρωμών» προς τους εργολάβους, που έχουν αναλάβει τα ηλεκτρολογικά και μηχανολογικά έργα.. 



Σε σημειωτόν ξανά το Μετρό Θεσσαλονίκης, λίγα μέτρα πριν το φίνις της κατασκευής της βασικής γραμμής με τις ανησυχίες να εντείνονται για το εάν το έργο της βασικής γραμμής θα δοθεί σε λειτουργία μέσα στο 2024 ή αν τελικά, τα πρώτα εισιτήρια θα κοπούν το 2025.

Αυτή τη φορά το έργο δεν κολλάει στις αρχαιότητες της Βενιζέλου, αλλά στα προβλήματα ρευστότητας, που φέρεται να έχει ο ανάδοχος και συγκεκριμένα η ΑΚΤΩΡ, η οποία, μέχρι και να δοθεί το πράσινο φως από την Επιτροπή Ανταγωνισμού, βρίσκεται με το ένα πόδι στην ΕΛΛΑΚΤΩΡ και με το άλλο πόδι στην αγοράστρια INTRAKAT. Όσο η συμφωνία εξαγοράς δεν ολοκληρώνεται, υπάρχει πρόβλημα ρευστότητας, υπεργολάβοι του αναδόχου δεν πληρώνονται και το έργο υποφέρει για μία ακόμη φορά από καθυστερήσεις.

Σε αυτή τη φάση που έχει φτάσει το έργο της βασικής γραμμής και με τις δεσμεύσεις που έχουν δοθεί, η μη λειτουργία του Μετρό στο δεύτερο εξάμηνο του 2024, έστω ακόμη και στις 31 Δεκεμβρίου, θα τροφοδοτήσει ένα νέο γύρο αμφισβητήσεων, καθώς τότε πλέον η Θεσσαλονίκη θα υφίσταται και πρόσθετες επιβαρύνσεις στις μετακινήσεις, από τα έργα κατασκευής του FlyOver.

Τώρα πλέον, μία είναι η ευχή σε ΥΠΟΜΕ και Ελληνικό Μετρό: στην επόμενη συνεδρίαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού, που είναι προγραμματισμένη για αύριο, 1 Νοεμβρίου, να δοθεί η έγκριση της εξαγοράς της ΑΚΤΩΡ από την ΙΝΤRAKAT, για να ξαναρχίσει η χρηματοδότηση του έργου από τον ανάδοχο.

Όπως επισημάνθηκε στο makthes.gr, οι υπολειπόμενες εργασίες για την ολοκλήρωση της κατασκευής είναι πραγματικά λίγες. Το κατασκευαστικό έργο είναι στο 91% και, αν ο εργολάβος βάλει τα δυνατά του, δηλαδή ρίξει χρήμα, τότε μέσα σε ένα τρίμηνο, η κατασκευή μπορεί να ολοκληρωθεί, ενώ παράλληλα τις κατασκευαστικές εργασίες, μπορούν να προχωρούν και οι δοκιμές στην κίνηση των συρμών.


sakisgeorgiadis