Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Carandmotor.gr πέραν των ΚΤΕΛ και άλλων γνωστών ελληνικών εταιρειών που θα συμμετέχουν στον διαγωνισμό, μία θυγατρική Βρετανικού κορυφαίου ομίλου από την Ισπανία θα καταθέσει πρόταση για τις αστικές μεταφορές στην Ανατολική και Δυτική Αττική.
Ο λόγος για την Ισπανική εταιρεία μεταφορών με λεωφορεία ALSA – Mobico Group στέλεχος της οποίας έχει ήδη επικοινωνήσει μέσω της Ισπανικής πρεσβείας με εκπρόσωπο του φορέα, που έχει αναρτήσει για διαβούλευση πρόσκληση για διεθνή διαγωνισμό για τις συγκεκριμένες περιοχές.
Η ALSA (Automóviles Luarca, S.A.) είναι μια ισπανική θυγατρική της βρετανικής εταιρείας Mobico Group, η οποία εκτελεί δρομολόγια λεωφορείων και πούλμαν στην Ισπανία και σε άλλες χώρες σε όλη την Ευρώπη, όπως Ανδόρα, Αυστρία, Βέλγιο, Τσεχία, Γαλλία, Γερμανία, Ουγγαρία, Ιταλία, Μάλτα, Κύπρο, Ολλανδία, Πολωνία, Σλοβακία, Πορτογαλία, Ρουμανία, Σλοβακία, Ρουμανία. Έχει επίσης δραστηριότητες στο Μαρόκο.
Η ALSA είχε επίσης δραστηριότητες στην Κίνα και τη Χιλή, αλλά πλέον δεν ανήκουν στην National Express.
δείτε και: Σε δημοπρασία 63 γραμμές του ΟΑΣΑ - Ολόκληρη η διακήρυξη
O όμιλος Mobico αποτελεί μία εταιρεία με εμπειρία 100 ετών και εκτελεί μεταφορές με υπεραστικά λεωφορεία σε όλο τον κόσμο και εκτός από τις προγραμματισμένες υπηρεσίες λεωφορείων και πούλμαν, προσφέρει λύσεις κινητικότητας για την κάλυψη των αναγκών επιχειρήσεων, αναψυχής και υγειονομικής περίθαλψης.
Δραστηριοποιείται σε 11 χώρες, απασχολεί 46.100 υπαλλήλους και πέρυσι πραγματοποίησε 977 εκατομμύρια δρομολόγια! Ο στόλος των πάνω από 28.000 οχημάτων του ομίλου Mobico διαθέτει πολύ καινούρια λεωφορεία και μάλιστα σημαντικό ποσοστό τους είναι ηλεκτρικά αλλά και υδρογόνου!
Τα έσοδα του ομίλου το 2022 ξεπέρασαν τα 2,8 δισ. λίρες σημειώνοντα άνοδο 28% σε σχέση με το 2021 ενώ τα καθαρά κέρδη του ομίλου ήταν υπερδιπλάσια από το 2021 και ανήλθαν σε περίπου 200 εκατ. λίρες!
Στις ΗΠΑ η επιχείρησή έχει τρεις τομείς δραστηριότητες, τη μεταφορά φοιτητών, τη μεταφορά πολιτών και τις υπηρεσίες μεταφοράς. Ο όμιλος δραστηριοποιείται σε 34 πολιτείες των ΗΠΑ και τρεις επαρχίες του Καναδά.
Στην Γερμανία η National Express Germany εκτελεί σιδηροδρομικές υπηρεσίες σε επτά δρομολόγια στη Βόρεια Ρηνανία-Βεστφαλία.
Στο Μπαχρέιν ο όμιλος διαχειρίζεται την εταιρεία δημόσιων μεταφορών μαζί με εταίρους.
Ο διαγωνισμός
Διεθνή διαγωνισμό θα πραγματοποιήσει ο ΟΑΣΑ, μέσω του οποίου λεωφορειακές γραμμές που εξυπηρετούν την Ανατολική και τη Δυτική Αττική θα παραχωρηθούν σε ιδιώτες για μία περίοδο 5 έως 7,5 ετών, ώστε να μην υπάρξει δραματική μείωση των δρομολογίων μετά τη λήξη της σύμβασης με τα ΚΤΕΛ που σήμερα πραγματοποιούν αστικά δρομολόγια στις περιοχές αυτές.
Ήδη από τα τέλη Ιουνίου ο ΟΑΣΑ έθεσε σε δημόσια διαβούλευση τα τεύχη του διαγωνισμού προκειμένου στη συνέχεια να ακολουθήσει η προκήρυξή του.
Η διεθνής ανοικτή διαδικασία αφορά την «Παροχή Υπηρεσιών Επιβατικών Μεταφορών με Αστικά Λεωφορεία στην Ανατολική και Δυτική Αττική για 60 μήνες με δικαίωμα παράτασης έως 30 μήνες». Η εκτιμώμενη αξία ανέρχεται σε 312.086.730,32 ευρώ πλέον ΦΠΑ, συμπεριλαμβανομένου του δικαιώματος μονομερούς παράτασης.
Το αντικείμενο του διαγωνισμού θα διαχωριστεί σε δύο τμήματα: το πρώτο αφορά 25 λεωφορειακές γραμμές της Ανατολικής Αττικής και το δεύτερο 38 γραμμές στη Δυτική Αττική.
Για το Α’ τμήμα, τις τυπικές καθημερινές μέρες θα πραγματοποιούνται 1.188 δρομολόγια με 96 οχήματα (συμπεριλαμβανομένων 30 αρθρωτών και 5 mini). Για το Β’ τμήμα, θα πραγματοποιούνται 1.757 δρομολόγια με 115 λεωφορεία (3 εξ αυτών mini).
Η προβλεπόμενη αμοιβή ανά οχηματοχιλιόμετρο θα ανέλθει σε 2,13 ευρώ με το κριτήριο επιλογής του αναδόχου να είναι η προσφορά της χαμηλότερης τιμής. Ο ΟΑΣΑ θα καταβάλει στον ανάδοχο το 90% της προβλεπόμενης πληρωμής κάθε μήνα, ενώ στο τέλος κάθε τριμήνου θα γίνεται η εκκαθάριση του υπόλοιπου ποσού ανάλογα με τα απολογιστικά στοιχεία κόστους.
Ο ανάδοχος -ή οι ανάδοχοι- θα πρέπει να χρησιμοποιούν ντιζελοκίνητα λεωφορεία κατηγορίας EURO VI νέα ή μεταχειρισμένα με ηλικία έως και 5 ετών κατά την έναρξη της σύμβασης, ενώ η ηλικία τους δεν πρέπει να ξεπεράσει τα 10 έτη σε κανένα χρονικό σημείο της σύμβασης. Τα λεωφορεία θα φέρουν εξοπλισμό ηλεκτρονικού εισιτηρίου και τηλεματικής (διευκρινίζεται πως θα πρέπει να είναι διασυνδεδεμένο με την εφαρμογή OASA Telematics και τις έξυπνες στάσεις) με δαπάνες του αναδόχου και θα είναι βαμμένα σύμφωνα με τις προδιαγραφές του ΟΑΣΑ. Μέχρι το τέλος του πρώτου έτους της σύμβασης θα πρέπει να βρίσκονται σε λειτουργία και δύο αμαξοστάσια, ένα στην Ανατολική και ένα στη Δυτική Αττική.
Σημειώνεται ότι οι συμμετέχουσες εταιρείες, από την Ελλάδα ή το εξωτερικό θα πρέπει να έχουν μέσο κύκλο εργασιών ύψους 15 εκατ. ευρώ κατά τα τελευταία 3 έτη, να έχουν αναλάβει τουλάχιστον μία σύμβαση δημοσίων επιβατικών μεταφορών με λεωφορεία ή ιδιωτικών μεταφορών με λεωφορεία με μέγεθος στόλου κατ’ ελάχιστον πενήντα λεωφορείων και να διαθέτουν όλες τις απαραίτητες πιστοποιήσεις. Όπως συνέβη και στην περίπτωση των συμβάσεων των ΚΤΕΛ, οι ανάδοχοι θα μπορούν να προχωρούν σε υπεργολαβίες, παραχωρώντας μέρος του μεταφορικού έργου σε τρίτους.
Επίσης κατά τη διάρκεια της σύμβασης ο ΟΑΣΑ θα διατηρεί το δικαίωμα να μεταβάλλει το συγκοινωνιακό έργο για λόγους εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού. Στις προδιαγραφές του διαγωνισμού περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων οι προδιαγραφές των λεωφορείων καθώς και ο ελάχιστος αριθμός εκτελούμενων δρομολογίων ανά γραμμή και ημερολογιακή περίοδο.
Πηγή: https://www.carandmotor.gr/nea/poios-xenos-kolossos-eisbalei-sta-leoforeia