Πέμπτη 13 Ιουλίου 2023

250 ηλεκτρικά λεωφορεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη – Εγκρίθηκε από το Ελεγκτικό Συνέδριο η υπογραφή της σύμβασης

 Όπως ανακοίνωσε το υπουργείο Μεταφορών, το 7o τμήμα του Ελεγκτικού Συνεδρίου, με την.... 1113/23 απόφασή του ανακάλεσε την 214/23 πράξη του ΣΤ΄ κλιμακίου και ενέκρινε το σχέδιο της σύμβασης που αφορά στην προμήθεια και συντήρηση για έναν χρόνο 250 ηλεκτροκινούμενων αστικών λεωφορείων, μήκους 12 μέτρων, με αυτονομία 180 χιλιόμετρα και αρχικού προϋπολογισμού 123,75 εκατ. ευρώ.

Η κινεζική YUTONG BUS που αντιπροσωπεύεται από τον όμιλο Κοπελούζου επικράτησε στον διαγωνισμό, καθώς ανακηρύχθηκε προσωρινός ανάδοχος, με προσφερόμενη τιμή 440.720 ευρώ πλέον ΦΠΑ για κάθε λεωφορείο, με τη συνολική προσφορά να ανέρχεται στα 110,8 εκατ. ευρώ (συμπεριλαμβάνονται και οι 7 φορτιστές) πλέον ΦΠΑ.

«Η ανανέωση του στόλου των μέσων μαζικής μεταφοράς αποτελεί προτεραιότητα του Υπουργείου μας, με σκοπό τη βελτίωση της ποιότητας της παρεχόμενης υπηρεσίας προς τους πολίτες.

Η έγκριση από το Ελεγκτικό Συνέδριο για την υπογραφή της σύμβασης που αφορά στα πρώτα 250 ηλεκτρικά λεωφορεία για τις πόλεις της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, είναι το πρώτο βήμα σε αυτή την προσπάθεια και αναμένουμε τα πρώτα νέα ηλεκτροκίνητα λεωφορεία στις αρχές του 2024.

Παράλληλα, δρομολογούνται και τα υπόλοιπα τμήματα του διαγωνισμού για άλλα 400 λεωφορεία, ενώ προετοιμάζεται και δεύτερη φάση προμήθειας για επιπλέον 650 λεωφορεία. Όλα τα νέα οχήματα θα είναι αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, προκειμένου να περιορίσουμε το περιβαλλοντικό αποτύπωμα του συγκοινωνιακού έργου» δήλωσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας.

Η Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδια για τις Μεταφορές, Χριστίνα Αλεξοπούλου τόνισε «Η ενίσχυση του στόλου αστικών συγκοινωνιών Αθήνας και Θεσσαλονίκης αποτελεί δέσμευση του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, ενταγμένη στο κυβερνητικό μας πρόγραμμα.

Η απόκτηση συνολικά 1.300 λεωφορείων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, εκ των οποίων τα πρώτα 250 ηλεκτροκίνητα εγκρίθηκαν ήδη και φτάνουν σε μερικούς μήνες, καταδεικνύει από πλευράς της πολιτείας ότι η στροφή στην ηλεκτροκίνηση και στις πράσινες μεταφορές δεν γίνεται μόνο με την αγορά ιδιωτικών επιβατικών οχημάτων, αλλά εφαρμόζεται οριζόντια στα ΜΜΜ.

Ταυτόχρονα, είναι συμβατή με τον στρατηγικό σχεδιασμό μας για την Ηλεκτροκίνηση και την Οδική Ασφάλεια, τομείς που βρίσκονται στην κορυφή των προτεραιοτήτων μας για αυτήν την τετραετία, σταθερά στην υπηρεσία των πολιτών και της κοινωνίας».

sakisgeorgiadis