Δευτέρα 12 Ιουνίου 2023

Ραγισμένο παρμπρίζ λεωφορείου και υπερβάλλων ζήλος Τροχονόμων

 Εκατοντάδες "κλήσεις" σε ιδιοκτήτες λεωφορείων, "κόβουν" τροχονόμοι το τελευταίο διάστημα, για "θραύση παρμπρίζ". Το πρόστιμο είναι.... 40 ευρώ, όμως ο τροχονόμος αφαιρεί την άδεια κυκλοφορίας και την άδεια οδήγησης επιτόπου και ο λεωφορειούχος πρέπει να αλλάξει παρμπριζ, να περάσει ΚΤΕΟ και να τα προσκομίσει στην Τροχαία, για να πάρει πίσω τις άδειες. Κόστος; Πάνω από 2.000 ευρώ συνήθως.

Πού στηρίζεται η παράβαση

Η βεβαίωση της παράβασης, γίνεται σύμφωνα με το άρθρο 81 του Κ.Ο.Κ. το οποίο αναφέρει τα εξής:


 
7. Τα διαφανή μέρη των αυτοκινήτων οχημάτων και των ρυμουλκούμενων, τα οποία αποτελούν τμήμα του αμαξώματος αυτών, περιλαμβανομένου και του ανεμοθώρακα ως και οποιουδήποτε εσωτερικού χωρίσματος, επιβάλλεται να είναι κατασκευασμένα κατά τρόπον ώστε αφ' ενός μεν σε περίπτωση θραύσης τους ο κίνδυνος τραυματισμού προσώπων να μειώνεται στο ελάχιστο, αφ' ετέρου δε να είναι ορατός τόσο ο οδηγός όσο και οι επιβαίνοντες αυτού. 

Ειδικότερα, τα διαφανή μέρη του ανεμοθώρακα πρέπει να είναι κατασκευασμένα από τέτοια ύλη ώστε: α) Η διαφάνεια του ανεμοθώρακα να μην ελαττώνεται με την πάροδο του χρόνου. β) Να μην παραμορφώνουν τις εικόνες των αντικειμένων που φαίνονται διαμέσου του ανεμοθώρακα. γ) Σε περίπτωση θραύσης τους, ο οδηγός να έχει ικανή καθαρή θέα της οδού. 

Ο Κ.Ο.Κ. λοιπόν απαιτεί να υπάρχει ανεμοθώρακας (παρμπρίζ), που να είναι ορατός ο οδηγός.

Δεν διευκρινίζει το μέγεθος της "θραύσης" για αντικατάσταση, με αποτέλεσμα τον -πολλές φορές- υπερβάλλοντα ζήλο των οργάνων της Τροχαίας, να βεβαιώνουν παράβαση για μια ασήμαντη γρατζουνιά, η οποία δεν προκαλεί ΚΑΝΕΝΑ πρόβλημα ασφαλείας, δεδομένου ότι , ακόμη κι αν σπάσει το παρμπρίζ, όλα τα παρμπρίζ είναι κατασκευασμένα με τέτοιο τρόπο , που να γίνονται το γνωστό "ρύζι", που σε καμία περίπτωση δεν προκαλεί τραυματισμό ή να μείνει στη μεμβράνη.

Αυτονόητο είναι, ότι όλοι οι πολίτες, απαιτούμε από τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς να είναι ασφαλή. Άλλο πράγμα όμως είναι η επιθεώρηση ασφαλείας, άλλο η ....εκδικητική "κλήση", για μια ασήμαντη γρατζουνιά. Δεν υπάρχει πρακτικά, λεωφορείο, τουριστικό, ΚΤΕΛ, ΟΑΣΘ, ΟΑΣΑ, που το παρμπρίζ του να μην έχει κάποια γρατζουνιά, αν κάποιος θέλει ντε και καλά να την ανακαλύψει, με ...μεγεθυντικό φακό.

Επομένως, πρέπει να διασαφηνιστεί -ανάμεσα στα πολλά- το μέγεθος της γρατζουνιάς, που θα δίνει το δικαίωμα στο όργανο της Τροχαίας, να ζητά αλλαγή ολόκληρου του ανεμοθώρακα, για "ψύλλου πήδημα".

sakisgeorgiadis