Παρασκευή 13 Ιανουαρίου 2023

Πώς είναι τα τρένα στην Τουρκία; Πόσο κοστίζουν; Πόσο γρήγορα είναι;

Οι κρατικοί σιδηρόδρομοι της Δημοκρατίας της Τουρκίας, με συντομογραφία TCDD (Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları), είναι.... μια κρατική εθνική σιδηροδρομική εταιρεία που είναι υπεύθυνη για την ιδιοκτησία και τη συντήρηση της σιδηροδρομικής υποδομής στην Τουρκία, καθώς και τον σχεδιασμό και την κατασκευή νέων γραμμών.

Οι Τουρκικοί Κρατικοί Σιδηρόδρομοι (https://www.tcdd.gov.tr/en/) κατέχουν και συντηρούν όλους τους δημόσιους σιδηροδρόμους στην Τουρκία. Αυτό περιλαμβάνει σιδηροδρομικούς σταθμούς, λιμάνια, γέφυρες και σήραγγες, ναυπηγεία και εγκαταστάσεις συντήρησης. Το 2016, το TCDD έλεγχε ένα ενεργό δίκτυο 12.532 km (7.787 μίλια) σιδηροδρόμων, καθιστώντας το το 23ο μεγαλύτερο σιδηροδρομικό σύστημα στον κόσμο. Εκτός από τη σιδηροδρομική υποδομή, η TCDD κατέχει επίσης αρκετές εταιρείες σιδηροδρομικών μεταφορών εντός της Τουρκίας, καθώς και μερίδιο 50% του σιδηροδρομικού συστήματος προαστιακού στην περιοχή της Σμύρνης, İZBAN .

Πριν από το 2017, η TCDD εκμεταλλευόταν επίσης όλους τους σιδηροδρόμους στην Τουρκία. Ωστόσο, με την κυβέρνηση να λαμβάνει μέτρα για την ιδιωτικοποίηση μέρους του τουρκικού σιδηροδρομικού δικτύου, η TCDD Taşımacılık ιδρύθηκε στις 14 Ιουνίου 2016 για να αναλάβει όλες τις σιδηροδρομικές λειτουργίες. Η παράδοση του τροχαίου υλικού υπογράφηκε στις 28 Δεκεμβρίου του ίδιου έτους και η TCDD διέκοψε επισήμως όλες τις σιδηροδρομικές δραστηριότητες στις 31 Δεκεμβρίου 2016. 

Ο σιδηρόδρομος υψηλής ταχύτητας στην Τουρκία άρχισε να λειτουργεί το 2009. Το TCDD έχει ονομάσει την υπηρεσία υψηλής ταχύτητας Yüksek Hızlı Tren ή YHT, που μεταφράζεται απευθείας σε τρένο υψηλής ταχύτητας, μεταγλωττισμένο από την ικανότητα των τρένων να αγγίζουν τα 250 km/h (και σε ορισμένες προηγμένες τμήματα του σιδηροδρόμου Άγκυρας-Κονιά μέχρι 300 km/h).

Οι συρμοί υψηλής ταχύτητας είναι φυσικά Γερμανικοί και συγκεκριμένα SIEMENS HT80000 VELARO. (https://en.wikipedia.org/wiki/TCDD_HT80000)



Το εισιτήριο

Η διαδρομή Άγκυρα - Ικόνιο (Ankara - Konya) , 230 χλμ. , διαρκεί 1.43΄ μόνο και το εισιτήριο κοστίζει 112 τουρκικές λίρες (5,50 ευρώ μόνο), ενώ στη Bussiness class το εισιτήριο κοστίζει 168 TL (8,25 ευρώ). Δείτε τις τιμές στο ταχύτατο e-ticket τους εδώ > https://ebilet.tcddtasimacilik.gov.tr/view/eybis/tnmGenel/tcddWebContent.jsf

Συγκριτικά με την Ελλάδα λοιπόν, τα τρένα έχουν διπλάσιες ταχύτητες σε βασικές γραμμές και οι τιμές των εισιτηρίων είναι οι μισές κι ακόμη πιο κάτω.



Το άρθρο γράψαμε, με αφορμή ανάρτηση του κ.Μαρκίδη, ο οποίος έκανε πρόσφατα το ταξίδι Άγκυρα - Ικόνιο και μοιράστηκε την εμπειρία του, στην ομάδα HELLENIC TRAINS AND RAILWAYS , επειδή μας είναι εξαιρετικά δυσάρεστο να διαπιστώνουμε πόσο πίσω έχουμε μείνει σε υποδομές, παρά το γεγονός ότι το ελληνικό κράτος ξόδεψε πάνω από 100 δις τον περασμένο αιώνα για τον σιδηρόδρομο...

ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑΚΑ ΝΕΑ 13/1/2023






sakisgeorgiadis