Πριν από το 2017, η TCDD εκμεταλλευόταν επίσης όλους τους σιδηροδρόμους στην Τουρκία. Ωστόσο, με την κυβέρνηση να λαμβάνει μέτρα για την ιδιωτικοποίηση μέρους του τουρκικού σιδηροδρομικού δικτύου, η TCDD Taşımacılık ιδρύθηκε στις 14 Ιουνίου 2016 για να αναλάβει όλες τις σιδηροδρομικές λειτουργίες. Η παράδοση του τροχαίου υλικού υπογράφηκε στις 28 Δεκεμβρίου του ίδιου έτους και η TCDD διέκοψε επισήμως όλες τις σιδηροδρομικές δραστηριότητες στις 31 Δεκεμβρίου 2016.
Οι συρμοί υψηλής ταχύτητας είναι φυσικά Γερμανικοί και συγκεκριμένα SIEMENS HT80000 VELARO. (https://en.wikipedia.org/wiki/TCDD_HT80000)
Η διαδρομή Άγκυρα - Ικόνιο (Ankara - Konya) , 230 χλμ. , διαρκεί 1.43΄ μόνο και το εισιτήριο κοστίζει 112 τουρκικές λίρες (5,50 ευρώ μόνο), ενώ στη Bussiness class το εισιτήριο κοστίζει 168 TL (8,25 ευρώ). Δείτε τις τιμές στο ταχύτατο e-ticket τους εδώ > https://ebilet.tcddtasimacilik.gov.tr/view/eybis/tnmGenel/tcddWebContent.jsf
Συγκριτικά με την Ελλάδα λοιπόν, τα τρένα έχουν διπλάσιες ταχύτητες σε βασικές γραμμές και οι τιμές των εισιτηρίων είναι οι μισές κι ακόμη πιο κάτω.
Το άρθρο γράψαμε, με αφορμή ανάρτηση του κ.Μαρκίδη, ο οποίος έκανε πρόσφατα το ταξίδι Άγκυρα - Ικόνιο και μοιράστηκε την εμπειρία του, στην ομάδα HELLENIC TRAINS AND RAILWAYS , επειδή μας είναι εξαιρετικά δυσάρεστο να διαπιστώνουμε πόσο πίσω έχουμε μείνει σε υποδομές, παρά το γεγονός ότι το ελληνικό κράτος ξόδεψε πάνω από 100 δις τον περασμένο αιώνα για τον σιδηρόδρομο...
ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑΚΑ ΝΕΑ 13/1/2023