Το ποσό οφείλεται στα δάνεια που λάμβανε ο ΟΣΕ για να δημιουργήσει τις απαραίτητες σιδηροδρομικές υποδομές στη χώρα και να αποκτήσει το απαραίτητο τροχαίο υλικό, με εγγύηση του ελληνικού δημοσίου, γι' αυτό και στο σύνολό του αποτελεί "ξεγραμμένη οφειλή", που φυσικά, δεν πρόκειται να εξοφλήσει ποτέ ο ΟΣΕ και ήδη οδεύει προς διαγραφή, μετά την έγκριση της Ε.Ε. και τις νομοθετικές πρωτοβουλίες των ελληνικών κυβερνήσεων.
(ΦΕΚ Β' 6715/27-12-2022 : «διαγράφονται βεβαιωμένες οφειλές της ΟΣΕ ΑΕ έναντι του Ελληνικού Δημοσίου, που προέρχονται από καταπτώσεις δανείων εγγυημένων από το Ελληνικό Δημόσιο, συνολικού ύψους 10.412.706.417,39 ευρώ (δέκα δισ. τετρακόσια δώδεκα εκατομμύρια επτακόσιες έξι χιλιάδες τετρακόσια δέκα επτά ευρώ και τριάντα εννέα λεπτά)».)
Το θέμα είναι όμως, ότι, παρά το γεγονός ότι ξοδεύτηκαν πολλά δισεκατομμύρια, η Ελλάδα συνεχίζει να έχει ελλιπέστατη σιδηροδρομική υποδομή.
Οι δαπάνες του 2023, προϋπολογίζονται σε 357 εκ. ευρώ, ενώ το προσωπικό που απασχολείται στον Οργανισμό ανέρχεται σε 1.030 άτομα.