Μια ακόμη "πονεμένη" ιστορία της Θεσσαλονίκης, είναι η είσοδος των Ταξί στις λωρίδες αποκλειστικής κίνησης λεωφορείων. Πάγιο αίτημα των ταξιτζήδων είναι ....
να μπαίνουν σε αυτές, για να κινούνται πιο γρήγορα και να μπορούν να πάρουν και να αφήσουν πελάτες, με επιχείρημα ότι "και το ταξί είναι μέσο μαζικής μεταφοράς, ειδικά στη Θεσσαλονίκη, που δεν έχει άλλο ΜΜΜ πλην του ΟΑΣΘ".Από την άλλη, ο ΟΑΣΘ διαμαρτύρεται ότι , τα "μπες - βγες" των ταξί στις λεωφορειολωρίδες, τις ακυρώνουν ουσιαστικά, καθώς εμποδίζουν τα αστικά λεωφορεία να κινούνται απρόσκοπτα.
Κι έτσι, επί χρόνια ζούμε το ...έργο, "μπαίνουν - δεν μπαίνουν τα ταξί στις λωρίδες για τον ΟΑΣΘ".
Η πρόσφατη ιστορία ξεκίνησε στις 26-4-2021, όταν ο τότε Υφυπουργός Μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννης, έκανε το χατίρι των ταξιτζήδων και τους έβαλε (παρέτεινε παλιότερη απόφαση) στις λεωφορειολωρίδες, "προσωρινά" μέχρι την 31-12-2021.
ΦΕΚ Β' 1706/21 |
Στις 31-12-2021, ημέρα που έληγε η "προσωρινή" άδεια, ο νέος Υφυπουργός Μιχάλης Παπαδόπουλος, έδωσε παράταση για έναν ακόμη χρόνο, μέχρι 31-12-2022, παρά τις αντίθετες εισηγήσεις του αρμόδιου κρατικού φορέα (ΟΣΕΘ)
ΦΕΚ Β' 6475/21 |
Επειδή η 31-12-2022, πλησιάζει, το Υπουργείο ξαναζήτησε τις απόψεις των φορέων. Οι ταξιτζήδες θέλουν φυσικά να παγιωθεί το καθεστώς, αλλά ο Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης, είναι ΑΠΟΛΥΤΟΣ: Να τελειώνουν οι παρατάσεις, να μην επιτρέπονται τα ταξί στις λ/δ , για να κινούνται ελεύθερα τα αστικά του ΟΑΣΘ, που πλέον καλύπτουν ικανοποιητικά τις συγκοινωνιακές ανάγκες "προς όφελος της εξυπηρέτησης των πολιτών".
έγγραφο 3020/29-9-2022, ΟΣΕΘ |