To τεράστιο για τα δεδομένα του ΟΑΣΘ έργο με τίτλο «Ψηφιακός Μετασχηματισμός, Τηλεματική, και Ενιαίο Αυτόματο Σύστημα Συλλογής Κομίστρου του ΟΑΣΘ», εξαγγέλθηκε το 2017, από τον π.Υπουργό Νίκο Παππά, ο οποίος....λίγο μετά την ανάληψη της προεδρίας του ΟΑΣΘ από τον πατέρα του Στέλιο Παππά, 5 χρόνια πριν από σήμερα δηλαδή, έγραφε:
"Πρόκειται για έργο-πυλώνα, σύμφωνα με τα ευρωπαϊκά πρότυπα. Αποτελεί ένα ολιστικό σχέδιο για την αντιμετώπιση της κακοδιαχείρισης του Οργανισμού των προηγούμενων ετών. Η ψηφιοποίηση του ΑΣΥΘ, που θα διαδεχθεί τον ΟΑΣΘ, και του ΟΣΕΘ περιλαμβάνει την εσωτερική λειτουργία του Οργανισμού, την τηλεματική και το ηλεκτρονικό εισιτήριο. Είχε προκηρυχθεί ανοιχτός διεθνής διαγωνισμός."
"Πρόκειται για έργο-πυλώνα, σύμφωνα με τα ευρωπαϊκά πρότυπα. Αποτελεί ένα ολιστικό σχέδιο για την αντιμετώπιση της κακοδιαχείρισης του Οργανισμού των προηγούμενων ετών. Η ψηφιοποίηση του ΑΣΥΘ, που θα διαδεχθεί τον ΟΑΣΘ, και του ΟΣΕΘ περιλαμβάνει την εσωτερική λειτουργία του Οργανισμού, την τηλεματική και το ηλεκτρονικό εισιτήριο. Είχε προκηρυχθεί ανοιχτός διεθνής διαγωνισμός."
Η χώρα απέκτησε νέα κυβέρνηση στις 7-7-2019, η οποία αποφάσισε τη συνέχιση του διαγωνισμού. Τελικά, το φιλόδοξο έργο κατοχυρώθηκε στην κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ (70%) – INDIGITAL (15%) – AMCO (15%). "O συνολικός προϋπολογισμός ανέρχεται σε 30 εκ. ευρώ πλέον ΦΠΑ ενώ η έναρξη των εργασιών προγραμματίζεται για την 8η Μαρτίου 2021 και η διάρκεια ολοκλήρωσης σε 12 μήνες", ανέφερε πριν από 3 χρόνια η ΤΕΡΝΑ.
Το έργο λοιπόν, θα ήταν έτοιμο στις 8 Μαρτίου 2022. Οι Θεσσαλονικείς, θα έμπαιναν στα λεωφορεία του ΟΑΣΘ, θα σκάναραν με το κινητό τους και θα χρεωνόταν η κάρτα τους, με το αντίτιμο του εισιτηρίου. O ΟΑΣΘ θα ήταν πλήρως ψηφιοποιημένος, ο πιο hi-tech συγκοινωνιακός φορέας της Ευρώπης, με δεκάδες "smart" συστήματα.
Όλα αυτά στη θεωρία.
Γιατί, στην πράξη, δεν έγινε τίποτε απολύτως.
Η ΑΣΥΘ θάφτηκε στο Θερμαϊκό, η "εκκαθάριση του ΟΑΣΘ", έγινε μια αστεία διαδικασία, που δεν ισχύει στην πράξη, κουρελιάζοντας τον Ν.4482/2017, που τον έθεσε σε αυτή την κίβδηλη έως γελοία δήθεν εκκαθάριση και τελικά το μόνο πρακτικό αποτέλεσμα όλης της φασαρίας ήταν, να αποκτήσει ο "αρχιμπαταχτσής" ΟΑΣΘ, προστασία από τους πιστωτές, καθώς χρωστάει ....και στις πέτρες, αλλά δεν μπορεί κανείς πονεμένος να διεκδικήσει τα λεφτά του, αφού ο Οργανισμός βρίσκεται σε (δήθεν) εκκαθάριση. Κανένα άλλο πρακτικό αποτέλεσμα δεν έφερε η (ψευτο)εκκαθάριση του ΟΑΣΘ και κάποτε πρέπει να τελειώσει, αυτό το κρύο αστείο της δήθεν εκκαθάρισης.
Πέρα απ΄αυτά που σας είναι μάλλον γνωστά, "βάλτωσε" και η ψηφιοποίηση.
"Δεν θέλουμε τηλεματική ρε! έχουμε τη δική μας"
Όταν ανακηρύχθηκε ο ανάδοχος, η ΤΕΡΝΑ δηλαδή, στελέχη της ήρθαν με όρεξη και θετική αύρα στην ερωτική μας Θεσσαλονίκη, για να γνωρίσουν τον ΟΑΣΘ και να αρχίσουν να συντάσσουν τα παραδοτέα.
Γρήγορα τους κόπηκε το χαμόγελο, καθώς , αντί για ενθουσιασμό και στοργή, βρήκαν παγερή υποδοχή, αδιαφορία, αρνητικότατη διάθεση από τα στελέχη του ΟΑΣΘ κι ένα ...εξώδικο, να τους ενημερώνει ότι δεν θα ξαναπατήσουν το πόδι τους σε καμία εγκατάσταση του ΟΑΣΘ, αν πρώτα δεν εξασφαλίσουν γραπτή άδεια του "αφεντικού" !
Οι νεαροί μηχανικοί και πληροφορικάριοι από την Αθήνα, σοκαρίστηκαν από την τόσο κακή υποδοχή και φυσικά, μετέφεραν το παράδοξο στην Αθήνα. "Κάτι δεν πάει καλά εδώ πάνω, αυτοί θα μας δείρουν", ήταν τα μηνύματα. Τα νέα έφτασαν και στο μεγάλο αφεντικό του ομίλου, που πήρε τηλέφωνο τον φίλο Πρωθυπουργό ρωτώντας τον "αν ξέρει τι ρόλο παίζει ένας παράξενος πάνω στη Θεσσαλονίκη και του βάζει περίεργα εμπόδια".
Τελικά, ο παράξενος αντικαταστάθηκε (εμ!) και ο καινούριος πήρε σαφέστατες οδηγίες να βάλει φόρμες, αθλητικά παπούτσια και να αρχίσει να τρέχει κατοστάρι, για να προχωρήσει επιτέλους ο Ψηφιακός Μετασχηματισμός. Ο Κώστας πρέπει να καλύψει το κενό που άφησε ο Γιώργος κι έτσι... "ΤΡΕΧΟΥΜΕ. ΤΩΡΑ ΤΡΕΧΟΥΜΕ".
Χθες, εστάλη στην εταιρεία συμβούλων ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΓΝΩΣΗΣ ΕΠΕ, Λ. Κηφισίας 89-91, στην Αθήνα, ιδιοκτησίας του κ.Πέτρου Μπάλιου, πρόσκληση να παρέχει "ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ
ΜΝΗΜΟΝΙΟΥ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ ΥΜΕ-ΟΑΣΘ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
"ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ, ΤΗΛΕΜΑΤΙΚΗ ΚΑΙ ΕΝΙΑΙΟ
ΑΥΤΟΜΑΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΣΥΛΛΟΓΗΣ ΚΟΜΙΣΤΡΟΥ ΟΑΣΘ", έναντι 30.000 ευρώ συν ΦΠΑ.
κι αυτό είναι ένα μικρό βήμα, από τα πολλά που γίνονται αυτές τις ημέρες για να ξεκολλήσει επιτέλους το έργο και να αποκτήσει η Θεσσαλονίκη Ενιαίο Ηλεκτρονικό Εισιτήριο, μπας και πέσει κανένα ευρώ στα ταμεία του ΟΑΣΘ, που είναι πάντα άδεια.
Μέσα στο 2023 λοιπόν, θα έχουμε το Ενιαίο Ηλεκτρονικό Εισιτήριο και στη Θεσσαλονίκη.
Σάκης Γεωργιάδης
Υ.Γ. Όταν ξανάρθουν τα παιδιά απ΄την Αθήνα, να φιλοτιμηθούν εκεί στην Παπαναστασίου να κεράσουν κανένα τρίγωνο Πανοράματος, μη μείνουν με την πίκρα της πρώτης δυσάρεστης επαφής!