Τετάρτη 7 Σεπτεμβρίου 2022

Υποτονική η διαβούλευση στο σχέδιο νόμου για το μέλλον των ΚΤΕΛ - Τι λένε τουριστικοί και ΚΤΕΛατζήδες

-"Φωτογραφικό υπέρ των ΚΤΕΛ το νομοσχέδιο" λένε οι "τουριστικοί".
-"Δεν μπορεί ο καθένας να κάνει οργανωμένη συγκοινωνία", απαντούν οι "ΚΤΕΛατζήδες"

Στους αναμενόμενους τόνους της αντιπαράθεσης των ιδιοκτητών τουριστικών λεωφορείων, που... επιζητούν άνοιγμα της αγοράς τακτικών οδικών συγκοινωνιών, με τα ΚΤΕΛ, που εκτελούν κατ' αποκλειστικότητα το έργο από το 1952, κινήθηκε μέχρι στιγμής η διαδικασία της διαβούλευσης, επί του σχεδίου νόμου Δημόσιες υπεραστικές και αστικές τακτικές οδικές μεταφορές επιβατών

Από δημοσιεύματα και υποσχέσεις φορέων, είχε δημιουργηθεί η αίσθηση της "απελευθέρωσης", με την έννοια ότι "όποιος έχει ένα λεωφορείο, θα μπορεί να κάνει συγκοινωνία, θα παίρνει μέρος σε ένα διαγωνισμό και θα κάνει όποια γραμμή θέλει".

Το σχέδιο νόμου όμως, το οποίο εγκρίθηκε από την αρμόδια διεύθυνση της Ε.Ε., δεν ικανοποίησε τις προσδοκίες των επιχειρηματιών τουρισμού. Συνεχίζει να βλέπει το συγκοινωνιακό έργο ως υπηρεσία γενικού οικονομικού συμφέροντος, η οποία πρέπει να γίνεται οργανωμένα, από επιχειρήσεις που έχουν τα εχέγγυα, δηλαδή ....ΚΤΕΛ ή ξένες μεταφορικές εταιρείες που εκτελούν συγκοινωνιακό έργο κι έχουν εμπειρία σε αυτό. 

Με το νομοσχέδιο αποκλείονται εντελώς τα τουριστικά γραφεία. Μόνο σε συνεργασία με εταιρείες που έχουν ήδη υπεραστικά λεωφορεία και σταθμούς, θα μπορέσουν να συμμετάσχουν. Άρα, είναι σαφώς φωτογραφικό υπέρ των ΚΤΕΛ, μόνο που υπάρχουν επιχειρήματα γι αυτό. Είναι μια δύσκολη συζήτηση, όπου ο καθένας έχει τα δίκια του, αλλά η πολιτεία πρέπει να αποφασίσει. Και αποφάσισε, ότι οι "τουριστικοί" θα συνεχίσουν να κάνουν μεταφορές με τουριστικά λεωφορεία, ενώ οι "ΚΤΕΛατζήδες" θα συνεχίσουν να κάνουν υπεραστική μεταφορά, με υπεραστική συγκοινωνία.

Η εξίσωση είναι δύσκολη και είναι αυτονόητο, ότι κάποιοι θα μείνουν παραπονεμένοι.

Αν παραμείνει έτσι το σ/ν, είναι σαφές ότι αποκλείονται οι  "τουριστικοί" που δεν θέλουν κοινοπραξίες με ΚΤΕΛ, εξ ου και η (δικαιολογημένη) διαμαρτυρία της ΓΕΠΟΕΤ.  Υπάρχει όμως έδαφος για την είσοδο ξένων "ΚΤΕΛ". Το θέμα είναι ότι οι μεγάλοι παίκτες της Ευρωπαϊκής αγοράς και της Τουρκίας, που καλοβλέπουν την είσοδο στην ελληνική αγορά υπεραστικών μεταφορών, θα πρέπει, μαζί με το φιλέτο να πάρουν και τον κατιμά! Το σ/ν προβλέπει ότι οι διαγωνισμοί θα προκηρύσσονται σε επίπεδο νομού όπως σήμερα κι όποιος πάρει τη γραμμή φιλέτο (π.χ. Κοζάνη - Θεσσαλονίκη), θα πάρει και τον κατιμά, δηλαδή τα δεκάδες δρομολόγια από Κοζάνη για τα χωριά. Κι αυτό είναι σαφέστατα δίκαιο.

Άρα μένει να δούμε, 

1- αν θα περάσει ο νόμος έτσι όπως είναι (κατά την άποψή μας, χρειάζονται δεκάδες ακόμη άρθρα, σε αντικατάσταση άρθρων του Ν.2963/01 που καταργούνται, θέλει πολλή δουλειά δηλαδή, για να γίνει νόμος) και 
2- αν θα δούμε ξένους παίκτες στους επικείμενους διαγωνισμούς (που πάντως θα αργήσουν, μην τους περιμένετε ...αύριο!).

 

ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΠΟΥ ΑΝΑΡΤΗΘΗΚΑΝ ΜΕΧΡΙ ΣΤΙΓΜΗΣ (7/9/2022)



5 Σεπτεμβρίου 2022, 19:18 | ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ
Μόνιμος Σύνδεσμος

Πρόκειται για την πιο ολοκληρωμένη νομοθετική πρωτοβουλία που έχει ληφθεί μέχρι σήμερα για την εναρμόνιση της εθνικής νομοθεσίας με τις ευρωπαϊκές επιταγές και ειδικότερα για την εφαρμογή των διατάξεων του Κανονισμού (ΕΚ) 1370/2007 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 23ης Οκτωβρίου 2007 για τις δημόσιες επιβατικές σιδηροδρομικές και οδικές μεταφορές και την κατάργηση των κανονισμών του Συμβουλίου (ΕΟΚ) 1191/69 και (ΕΟΚ) 1107/70 (L 315/1). Ο σκοπός του νομοσχεδίου, που είναι η εξασφάλιση της προσφοράς στο κοινό, χωρίς διακρίσεις και αδιάλειπτα, υψηλών υπηρεσιών δημόσιων υπεραστικών και αστικών οδικών μεταφορών, επιτυγχάνεται απόλυτα χάρη στον ελεγχόμενο ανταγωνισμό, που εισάγεται με εγγυήσεις την διαφάνεια και την απόδοση των δημοσίων υπηρεσιών επιβατικών μεταφορών.


5 Σεπτεμβρίου 2022, 22:40 | Κίρκη

Ορθώς και πολύ σωστά. Αρκεί να τηρούνται όλες οι προδιαγραφές και να ενημερώνεται σωστά ο επιβάτης.


6 Σεπτεμβρίου 2022, 10:53 | ΔΗΜΗΤΡΗΣ
Μόνιμος Σύνδεσμος


Ο σκοπός του νομοσχεδίου είναι η εξασφάλιση της ποιοτικής και συνεχόμενης μεταφοράς του επιβατικού κοινού στην περιφέρεια . Αυτό μπορεί να επιτευχθεί μόνο αν ο ανάδοχος έχει την τεχνογνωσία και τα απαραίτητα εργαλεία για το έργο αυτό . Θέλουμε σύγχρονες μεταφορές επιβατών με κανόνες η πισωγύρισμα στην δεκαετία του 50 που ο καθένας έκανε ότι ήθελε και το μόνο που τον ενδιέφερε ήταν ποσό θα κερδίσει ?


6 Σεπτεμβρίου 2022, 08:44 | Ελένη
Μόνιμος Σύνδεσμος


Τα κριτήρια που πρέπει να πληρούν οι φορείς συγκοινωνιακού έργου παρέχουν την ελάχιστη συμμόρφωση της εθνικής νομοθεσίας προς τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό. Παρά τη σκοπούμενη μεταρρύθμιση, οι δημόσιες οδικές μεταφορές, αστικές και υπεραστικές, παραμένουν υπηρεσία εξυπηρέτησης του ευρύτερου συμφέροντος του επιβατικού κοινού και άρα ζήτημα δημοσίου συμφέροντος, για το οποίο η Πολιτεία οφείλει να θέσει αυστηρές προϋποθέσεις που θα εξασφαλίζουν υψηλές προδιαγραφές ασφαλείας και ποιότητας των δημοσίων επιβατικών μεταφορών. Η υιοθέτηση από το νομοθέτη οποιωνδήποτε αποκλίσεων από τα ανωτέρω κριτήρια θα οδηγήσει σε υπονόμευση της δημόσιας συγκοινωνίας και σε οπισθοδρόμηση, αντί για περαιτέρω βελτίωση και εξέλιξή της.


5 Σεπτεμβρίου 2022, 22:55 | Kίρκη
Μόνιμος Σύνδεσμος


Τα κριτήρια (που κατακρίνονται) διασφαλίζουν το καλύτερο για τον επιβάτη και φυσικά επιβάλλουν την απρόσκοπτη και οργανωμένη λειτουργία των μεταφορών. Πάντα με όρους διαφάνειας και ισότητας. Μένουμε στο δέντρο και δεν κοιτάμε το δάσος; Το νομοσχέδιο είναι δίκαιο και αντιμετωπίζει από νωρίς τυχόν προβλήματα και δυσλειτουργίες που θα ανακύψουν σίγουρα, αν δεν διασφαλιστούν κάποια πράγματα, στο μέλλον. Όλα τα υπόλοιπα περί φωτογραφικού κτλ, δεν προσφέρουν τπτ στον διάλογο.


5 Σεπτεμβρίου 2022, 19:27 | ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ
Μόνιμος Σύνδεσμος


Η εισαγωγή των αναφερόμενων κριτηρίων, που θα απαιτούνται από την αρμόδια αρχή να διαθέτουν οι φορείς εκτέλεσης των δημόσιων υπηρεσιών των υπεραστικών και αστικών οδικών μεταφορών επιβατών για την συμμετοχή τους στο διαγωνισμό, είναι απολύτως αναγκαία διότι διασφαλίζει ασφαλείς, αποτελεσματικές και υψηλής ποιότητας υπηρεσίες επιβατικών μεταφορών. Οι δημόσιες οδικές τακτικές υπεραστικές και αστικές επιβατικές μεταφορές είναι υπηρεσίες γενικού οικονομικού συμφέροντος και το Κράτος οφείλει να θέσει τις προϋποθέσεις εκείνες που θα εξασφαλίσουν την χωρίς διακρίσεις και σε συνεχή βάση παροχή των εν λόγω υπηρεσιών στο επιβατικό κοινό. Οι προϋποθέσεις συμμετοχής στο διαγωνισμό είναι οι ελάχιστες αναγκαίες ώστε να εξασφαλίζεται η παροχή των υπηρεσιών αυτών. Η ίδια η φύση των υπηρεσιών ως δημοσίων επιβάλλει την προφύλαξή τους από τυχόν μετατροπή τους σε προϊόν εμπορικής εκμετάλλευσης. Τα προκείμενα κριτήρια, είναι καθ’ όλα ορθά και εισάγονται ώστε, με όρους διαφάνειας και ισότητας, να διενεργηθούν οι διαγωνιστικές διαδικασίες, από τις οποίες θα αναδειχθούν οι νέοι φορείς εκτέλεσης του έργου των οδικών υπεραστικών και αστικών μεταφορών επιβατών. Οι τελευταίοι θα πρέπει όμως να διαθέτουν όλα εκείνα τα εχέγγυα για την εκτέλεσή του σε συνεχή βάση, χωρίς προβλήματα και με υψηλό ποιοτικό επίπεδο υπηρεσιών. Τα αναφερόμενα στη διάταξη κριτήρια αποτελούν τις κατάλληλες διασφαλίσεις που καθιστούν τις υπηρεσίες ασφαλείς, ποιοτικές, πιο ελκυστικές και καινοτόμες, οικονομικές και προσφερόμενες με διάρκεια σε σταθερή βάση.


5 Σεπτεμβρίου 2022, 10:44 | Απόστολος
Μόνιμος Σύνδεσμος


Καλησπέρα, σε όλους. Επιεδή διαβάζω με ενδιαφέρον τις τοποθετήσεις οφείλω να επισημάνω με απλή λογική: Ελεύθερη οικονομία σωστά; Χωρίς σαφείς κατευθύνσεις όμως; Δηλαδή συγκοινωνία χωρίς σταθμό για τον επιβάτη; Αν θέλω να στείλω δέμα θα τρέχω πίσω από το λεωφορείο; αν θέλω να παραπονεθώ, που υπάρχουν κάποιες φορές που πρέπει να απευθυνθώ σε κάποιον, θα ψάχνω που έχει έδρα ο μεταφορέας; Ποιος μου λέει εμένα ο ανάδοχος πότε θα αποκτήσει σωστές εγκαταστάσεις;;;; απλά.


3 Σεπτεμβρίου 2022, 10:14 | ΑΛΕΞΗΣ
Μόνιμος Σύνδεσμος


Το Άρθρο 17 θέτει ως προϋπόθεση συμμετοχής την διάθεση από τον διαγωνιζόμενο των απαιτούμενων εγκαταστάσεων εξυπηρέτησης (σταθμοί), ως περιγράφονται στο Άρθρο 12. Η προσθήκη αυτή (σε αντιδιαστολή με τις προβλέψεις του Ν.4199/2013) είναι πρόδηλα φωτογραφική υπέρ των υφιστάμενων ΚΤΕΛ Α.Ε. και θεωρείται επαχθής ως απαίτηση για τους όρους συμμετοχής σε νεοεισερχόμενο οικονομικό φορέα. Έρχεται δε σε πλήρη σύγκρουση με το πνεύμα των σχετικών προβλέψεων των Άρθρων 17 έως 20 (και ιδιαίτερα του Άρθρου 18) του Ν. 4199/2013 που όπως αντιλαμβανόμαστε εξακολουθούν να ισχύουν. Πρωτοφανές ότι μια κυβέρνηση που επαγγέλλεται την προσταγή στις αρχές της ελεύθερης οικονομίας, και με το πρόσχημα της συμμόρφωσης με τον κανονισμό 1370/2007 της Ε.Ε. προβαίνει σε τέτοιο πισωγύρισμα που διαιωνίζει προκλητικά το πολύχρονο και αδιαφανώς συντηρούμενο επί δεκαετίες κρατικοδίαιτο και διαπλεκόμενο μονοπώλιο των ΚΤΕΛ. Σε βάρος του υγιούς ανταγωνισμού και της βελτίωσης των υπηρεσιών. Θα πρέπει να αφαιρεθεί και να προσαρμοστεί ανάλογα το υπόλοιπο νομοσχέδιο.
1 Σεπτεμβρίου 2022, 12:01 | ΦΙΛΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
Μόνιμος Σύνδεσμος


Η παράγραφος 1 του άρθρου 17 πρέπει να διατυπωθεί ως εξής:

1. Στους διαγωνισμούς μπορούν να συμμετέχουν επιχειρήσεις που εκτελούν οδικές μεταφορές επιβατών, σύμφωνα με τον Κανονισμό (ΕΚ) 1071/2009, είτε αυτόνομα είτε σε κοινοπραξίες είτε με την μορφή της ανώνυμης εταιρίας του άρθρου 3 § 2β του ν. 2963/2001.
1 Σεπτεμβρίου 2022, 11:31 | Σπύρος
Μόνιμος Σύνδεσμος


Το άρθρο είναι πολύ ορθό. Όλα τα υπόλοιπα εκ του πονηρού δεν στέκονται. Θέλουμε να πάμε μπροστά ή πίσω; Δεν ανήκω ούτε σε ΚΤΕΛ, ούτε πουθενά, παρατηρώ τα δεδομένα και οφείλω να πω ότι δεν μπορεί όποιος θέλει να κάνει μεταφορές, άνευ εμπειρίας και ασφάλειας.
31 Αυγούστου 2022, 15:21 | Filippos
Μόνιμος Σύνδεσμος


Το νομοσχέδιο διασφαλίζει τον επιβάτη, καθώς προέχει και η ασφάλεια του κόσμου. Δηλαδή να είναι ξέφραγο αμπέλι και τόσος κόσμος που εξυπηρετείται καθημερινά, όχι μόνο για ταξίδια, αλλά στις δουλειές του, σε καίριες μετακινήσεις της καθημερινότητας του, να αφήνεται στα χέρια ερασιτεχνών και μη έμπειρων οδηγών που έχουν χιλιάδες χλμ στην πλάτη; Καθόμαστε και συζητάμε τα αυτονόητα;;; Ήμαρτον.
31 Αυγούστου 2022, 09:30 | ΔΗΜΗΤΡΗΣ
Μόνιμος Σύνδεσμος


Ένα πολύ σωστο και δίκαιο νομοσχέδιο. Εξασφαλίζει συγκοινωνία σε ολη την ελληνική περιφέρεια και φυσικά αυτοί που καλούνται να εκτελέσουν το έργο πρέπει να εχουν τα απαραίτητα ενέγγυα. Δεν υπάρχει έργο χωρίς προϋποθέσεις.
30 Αυγούστου 2022, 23:19 | ΑΝΤΩΝΙΟΣ
Μόνιμος Σύνδεσμος


ΤΟ ΑΡΘΡΟ 17 ΕΙΝΑΙ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΚΤΕΛ ΑΕ.
ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ ΝΑ ΖΗΤΑΕΙ ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΣΤΗΝ ΕΚΤΕΛΕΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ,ΕΝΩ ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ ΕΙΧΑΝ ΤΑ ΚΤΕΛ ΤΗΝ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ .
ΝΤΡΟΠΗ .

sakisgeorgiadis