Πέμπτη 22 Σεπτεμβρίου 2022

Στη Βουλή αύριο Παρασκευή το "νομοσχέδιο των ΚΤΕΛ" - Οι εισηγητές - Τί θα πει η κυβέρνηση και τί η αντιπολίτευση

Η διαβούλευση του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.... «Διατάξεις για τις δημόσιες υπεραστικές και αστικές τακτικές οδικές μεταφορές επιβατών. Αναδιοργάνωση των εταιρειών ΟΣΕ Α.Ε. και ΕΡΓΟΣΕ Α.Ε. και λοιπές διατάξεις», ολοκληρώθηκε και 

την ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 23-9-2022, το σ/ν, εισάγεται στις 9 π.μ. στη ΔΙΑΡΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΕΜΠΟΡΙΟΥ προς συζήτηση, στην αίθουσα Γερουσίας, με εισηγητές τους:

Κωνσταντίνος Κόλλιας (ΝΔ, βουλευτής Κορινθίας) και 

Χρήστος Γιαννούλης (ΣΥΡΙΖΑ, βουλευτής Θεσσαλονίκης)


Η θέση της πλειοψηφίας :

Από τις μέχρι τώρα δηλώσεις στελεχών της κυβερνητικής πλειοψηφίας, διαφαίνεται πως η κυβέρνηση θα υποστηρίξει ότι, το νομοσχέδιο διασφαλίζει την αδιάλειπτη παροχή συγκοινωνιακού έργου, από φορείς που θα έχουν τα εχέγγυα, μέσω διαγωνιστικών διαδικασιών, σε εφαρμογή του κανονισμού Ε.Ε. 1370/2007. Στις διαγωνιστικές διαδικασίες, θα λαμβάνουν μέρος μόνο όσοι έχουν τα κατάλληλα "εφόδια", όπως επαρκή στόλο υπεραστικών λεωφορείων, κατάλληλα αδειοδοτημένες εγκαταστάσεις, στελέχωση και εμπειρία.


Η θέση της μειοψηφίας:

Η αντιπολίτευση από την πλευρά της, θα καταγγείλει το νομοσχέδιο ως "φωτογραφικό" για τις ΚΤΕΛ Α.Ε., καθώς τα "προσόντα" των υποψηφίων αναδόχων, φωτογραφίζουν τις ΚΤΕΛ Α.Ε. και επιτρέπουν τη συμμετοχή στους διαγωνισμούς, μόνο εταιρειών, που εκτελούν ήδη τακτική μεταφορά επιβατών, δηλαδή ΚΤΕΛ και ξένες εταιρείες και όχι μεμονωμένα τουριστικά γραφεία, που θα ήθελαν να δουν την αγορά να "ανοίγει" και να μπορούν να συμμετάσχουν και οι ίδιοι σε κερδοφόρες ή επιδοτούμενες γραμμές, αποκτώντας τα λεωφορεία και τις εγκαταστάσεις, εφόσον κηρυχθούν ανάδοχοι.


το επίμαχο άρθρο 17, όπως εισήχθη στη διαβούλευση

στη συνέχεια το άρθρο 17, άλλαξε σε:
το επίμαχο άρθρο 17, όπως εισήχθη στην Επιτροπή, αλλαγμένο με τις "εγγυήσεις"


Δείτε το σχέδιο νόμου εδώ και την ανάλυση των συνεπειών του εδώ

sakisgeorgiadis