Αιτία, η αύξηση της τιμής του συνθετικού καουτσούκ (αποτελείται από βουταδιένιο και στυρόλιο) , από το οποίο κατασκευάζονται τα ελαστικά , αλλά και η αύξηση των μεταφορικών , κυρίως από την Κίνα.
Η ουσία είναι ότι οι ιδιοκτήτες λεωφορείων, θα αγοράζουν από 1η Οκτωβρίου 2022, είκοσι τοις εκατό (20%) ακριβότερα τα ελαστικά, δηλαδή , κατά μέσο όρο, ο λεωφορειούχος θα πληρώνει 80 ευρώ ακριβότερα το κάθε ελαστικό (400 + 20%, αφού η μέση τιμή -από τα φθηνά κινέζικα μέχρι τα ακριβότερα ευρωπαϊκά- είναι 400 ευρώ).
Πρακτικά, ένα τριαξονικό αστικό λεωφορείο που φοράει 10 ελαστικά, θα προσθέσει ακόμη 800 ευρώ στα έξοδα συντήρησής του, ενώ για το τριαξονικό υπεραστικό που φοράει 8 ελαστικά το πρόσθετο κόστος είναι 640 ευρώ.
Ελαστικό που σήμερα πωλείται 471 ευρώ, σε λίγο θα έχει 560 ....