Οι Διακηρύξεις απευθύνονται σε αναδόχους (εργολάβους) και αφορούν τη φύλαξη των διαβάσεων του ΟΣΕ σε όλη τη χώρα.
Oι διακηρύξεις αυτές δεν συνδέονται σε καμία περίπτωση με την αναμενόμενη προκήρυξη για την πρόσληψη 117 μονίμων (https://sakisgeorgiadis.blogspot.com/2022/05/blog-post_20.html).
Η 1η Διακήρυξη με αριθμό 2049/25-10-22 αφορά στη Βόρεια Ελλάδα. Ο ανάδοχος που θα κερδίσει το έργο θα προσλάβει 62 φύλακες
Αναλυτικά
Αντικείμενο της σύμβασης είναι η : «Παροχή Υπηρεσιών Διαχείρισης λειτουργίας Ισόπεδων Διαβάσεων (Ι.Δ.) του ΟΣΕ, με ανθρώπινο δυναμικό, γεωγραφικής περιοχής Βόρειας Ελλάδος».
Το προσωπικό του Αναδόχου το οποίο θα ανέρχεται σε εξήντα δύο (62) εργαζόμενους θα πρέπει να διαθέτει την απαιτούμενη θεωρητική και πρακτική εκπαίδευση που προβλέπεται, α) από τον κανονισμό της Υπηρεσίας Φυλάκων Ι.Δ. του ΟΣΕ (Ε.95.12.10), β) τον Γενικό Κανονισμό Κινήσεως του ΟΣΕ (μέρη Α και Β), εγχειρίδιο κυκλοφορίας «Κ», γ) άδεια εργασίας σε ηλεκτροκινούμενα δίκτυα (1897/22-12-03/Β’/ΦΕΚ) όπου απαιτείται μόνο για τμήμα του το οποίο θα ανέρχεται σε τριάντα επτά (37) εργαζομένους.
Οι απαιτήσεις αυτές θα πρέπει να πληρούνται κατά την υπογραφή της Σύμβασης.
Δείτε ΕΔΩ την διακήρυξη
Η 2η Διακήρυξη με αριθμό 20048/24/10-2022 αφορά στην Κεντρική Ελλάδα και περιλαμβάνει 63 νέες προσλήψεις
Αναλυτικά
Αντικείμενο της σύμβασης είναι η : «Παροχή Υπηρεσιών Διαχείρισης λειτουργίας Ισόπεδων Διαβάσεων (Ι.Δ.) του ΟΣΕ, με ανθρώπινο δυναμικό, γεωγραφικής περιοχής Κεντρικής Ελλάδος».
Το προσωπικό του Αναδόχου το οποίο θα ανέρχεται σε εξήντα τρεις (63) εργαζόμενους θα πρέπει να διαθέτει την απαιτούμενη θεωρητική και πρακτική εκπαίδευση που προβλέπεται, α) από τον κανονισμό της Υπηρεσίας Φυλάκων Ι.Δ. του ΟΣΕ (Ε.95.12.10), β) τον Γενικό Κανονισμό Κινήσεως του ΟΣΕ (μέρη Α και Β), εγχειρίδιο κυκλοφορίας «Κ», γ) άδεια εργασίας σε ηλεκτροκινούμενα δίκτυα (1897/22-12-03/Β’/ΦΕΚ) όπου απαιτείται μόνο για τμήμα του το οποίο θα ανέρχεται σε πενήντα (50) εργαζομένους.
Οι απαιτήσεις αυτές θα πρέπει να πληρούνται κατά την υπογραφή της Σύμβασης.
Δείτε ΕΔΩ την διακήρυξη
Η 3η Διακήρυξη με αριθμό 20047/21-10-2022 αφορά στη Νότια Ελλάδα και προβλέπει 65 θέσεις
Αντικείμενο της σύμβασης είναι η : «Παροχή Υπηρεσιών Διαχείρισης λειτουργίας Ισόπεδων Διαβάσεων (Ι.Δ.) του ΟΣΕ, με ανθρώπινο δυναμικό, γεωγραφικής περιοχής Νότιας Ελλάδος».
Το προσωπικό του Αναδόχου το οποίο θα ανέρχεται σε εξήντα πέντε (65) εργαζόμενους θα πρέπει να διαθέτει την απαιτούμενη θεωρητική και πρακτική εκπαίδευση που προβλέπεται, α) από τον κανονισμό της Υπηρεσίας Φυλάκων Ι.Δ. του ΟΣΕ (Ε.95.12.10), β) τον Γενικό Κανονισμό Κινήσεως του ΟΣΕ (μέρη Α και Β), εγχειρίδιο κυκλοφορίας «Κ», γ) άδεια εργασίας σε ηλεκτροκινούμενα δίκτυα (1897/22-12-03/Β’/ΦΕΚ) όπου απαιτείται μόνο για τμήμα του το οποίο θα ανέρχεται σε πενήντα (50) εργαζομένους.
Οι απαιτήσεις αυτές θα πρέπει να πληρούνται κατά την υπογραφή της Σύμβασης.
Δείτε ΕΔΩ την διακήρυξη
Σύμφωνα με πληροφορίες, το νέο προσωπικό που θα επιλεγεί από τους αναδόχους – εργολάβους “δεν είναι απαραίτητο να διαθέτουν άδεια security ή ανάλογο τίτλο σπουδών ΙΕΚ”.
Η προθεσμία για να υποβάλλουν προσφορές οι ανάδοχοι εκπνέει στις 25 Οκτωβρίου. Αμέσως μετά οι “πλειοδότες” (δηλαδή αυτοί που θα κερδίσουν το διαγωνισμό) θα προβούν στην επιλογή του νέου προσωπικού.
κι ένα σχετικό άρθρο από την Αυγή της 12-2-2022
ΟΣΕ / Στον δρόμο πετιούνται 160 φύλακες ισόπεδων διαβάσεων
Προς χάριν τον εργαλαβικών εταιρειών, δεν επεκτείνονται οι συμβάσεις των εργαζόμενων
Μεθοδευμένη και σκόπιμη, όπως αποδεικνύεται, είναι η απροθυμία του ΟΣΕ να ανανεώσει τις συμβάσεις σε συνολικά 160 εργαζόμενους στη φύλαξη ισόπεδων διαβάσεων τρένων προκειμένου το έργο αυτό να παραχωρηθεί σε εργολαβικές εταιρείες security που καραδοκούν.
Πρόκειται για 160 εργαζόμενους οι οποίοι προσελήφθησαν με την προκήρυξη της ΣΟΧ 1/2019 μέσω ΑΣΕΠ, με σύμβαση εξαρτημένης εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, με σκοπό «την κάλυψη αναγκών φύλαξης Ισόπεδων Διαβάσεων και Εγκαταστάσεων του ΟΣΕ».
Η εν λόγω προκήρυξη εκδόθηκε επί κυβερνήσεως ΣΥΡΙΖΑ στο ευρύτερο πλαίσιο του Ν. 4506/2017 για τον περιορισμό των εργολαβικών συμβάσεων και την προστασία των εργασιακών δικαιωμάτων στον ευρύτερο δημόσιο τομέα. Η τότε διοίκηση του ΟΣΕ, ενεργώντας προς αυτή την κατεύθυνση, πέρα από τον κλάδο της καθαριότητας, προσέλαβε προσωπικό φύλαξης εγκαταστάσεων και ισόπεδων διαβάσεων με κριτήρια του ΑΣΕΠ, αλλά και πριμοδότηση σε όσους είχαν εμπειρία στον αντίστοιχο ιδιωτικό τομέα, δηλαδή σε εργαζόμενους που ήδη απασχολούνταν σε εργολάβους.
Ωστόσο, η σημερινή διοίκηση του ΟΣΕ μετά τις 31.1.2022 δεν έχει προβεί στην ανανέωση των εν λόγω συμβάσεων, έχοντας αφήσει 160 εργαζομένους χωρίς εργασία, με ό,τι αυτό συνεπάγεται στην οικογενειακή και κοινωνική ζωή τους. Δεν έχει προχωρήσει ούτε στην έκδοση νέας προκήρυξης ούτε έχει προβεί σε παράταση-ανανέωση ούτε για το ελάχιστο χρονικό διάστημα των έξι επιπλέον μηνών, γεγονός σύννομο, καθώς προβλέπεται από την προκήρυξη για τους εργαζομένους, δεδομένου ότι, ειδικά εν καιρώ πανδημίας, πλείστες όσες παρατάσεις συμβάσεων ορισμένου χρόνου σε φορείς του Δημοσίου έχουν χορηγηθεί ξεπερνώντας και το δεκαοκτάμηνο.
Το «έγκλημα» πάντως φαίνεται να είναι προμελετημένο, καθώς η κυβέρνηση είχε ήδη σπεύσει να θεσμοθετήσει και να νομιμοποιήσει την επιστροφή στις εργολαβικές συμβάσεις, καθώς, εάν ίσχυε το άρθρο 8 του Ν. 4506/2017, θα έπρεπε να ακολουθήσει νέα προκήρυξη για την πρόσληψη προσωπικού μέσω ΑΣΕΠ. Εντούτοις, το υπουργείο με το άρθρο 61 παρ. 3 του Ν. 4765/2021 κατήργησε τη δυνατότητα πρόσληψης προσωπικού μέσω ΑΣΕΠ, οδηγώντας νομοτελειακά στην ανάθεση υπηρεσιών των φορέων του Δημοσίου σε ιδιώτες-αναδόχους μέσω των διαγωνισμών, και αποστερώντας από τους εργαζομένους το δικαίωμα στην εργασία μέσω προσλήψεων και ατομικών συμβάσεων εργασίας.
Για τον λόγο αυτό εξάλλου 33 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. έχουν φέρει το θέμα των 160 συμβασιούχων στη Βουλή ρωτώντας ευθέως τον υπουργό Μεταφορών αν προτίθεται το υπουργείο να προβεί σε ενέργειες για την κάλυψη των αναγκών φύλαξης ισόπεδων διαβάσεων και εγκαταστάσεων του ΟΣΕ, στην έκδοση νέας προκήρυξης για τις 160 θέσεις ή αν θα προβεί σε εργολαβική ανάθεση από εταιρείες security μέσω διαγωνιστικής διαδικασίας. Επιπλέον, απευθύνουν το ερώτημα στο υπουργείο αν έχει την πρόθεση να προβεί τουλάχιστον σε ανανέωση-παράταση της παροχής εκ μέρους τους και αποδοχής εκ μέρους του ΟΣΕ της εργασίας τους για τουλάχιστον επιπλέον έξι μήνες, ώστε να εξαντληθεί η πρόβλεψη της οικίας προκήρυξης.
Αφύλακτες οι μισές ισόπεδες διαβάσεις των τρένων
Τα δυστυχήματα στις ισόπεδες διαβάσεις τρένων συνιστούν ένα διαχρονικό πρόβλημα, καθώς τα ατυχήματα σε αυτές, ειδικότερα τις αφύλακτες, αποτελούν τη δεύτερη μεγαλύτερη κατηγορία ατυχημάτων στον ελληνικό σιδηρόδρομο σύμφωνα και με την τελευταία ετήσια έκθεση ασφαλείας του 2020 της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ). Μάλιστα, στην ίδια έκθεση περιγράφεται ο σταθερά μεγάλος αριθμός ισόπεδων διαβάσεων μέσα στα χρόνια, με το 2020 να καταγράφονται 1.236 σε όλη την Ελλάδα, εκ των οποίων σχεδόν οι μισές (552) παραμένουν αφύλακτες.
Σύμφωνα δε με τις ετήσιες εκθέσεις ασφαλείας του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Σιδηροδρόμων, προκύπτει ότι στην Ελλάδα υπάρχουν 31 αφύλακτες («παθητικές») ισόπεδες διαβάσεις ανά 100 χιλιόμετρα γραμμής, όταν ο μέσος όρος στην Ευρωπαϊκή Ένωση είναι 23, ενώ για τις διαβάσεις με ενεργό σύστημα φύλαξης, είτε αυτό είναι φυλάκιο είτε αυτόματη μπάρα, τα νούμερα μεταβάλλονται σε 34 για την Ελλάδα και 26 για την Ε.Ε.
Σύμφωνα, τέλος, με την έρευνα δεδομένων του Μεσογειακού Ινστιτούτου Ερευνητικής Δημοσιογραφίας (MIIR) για τα σιδηροδρομικά ατυχήματα στην Ελλάδα, την πενταετία 2014-2019 οι νεκροί σε ατυχήματα σε ισόπεδες διαβάσεις έφτασαν τους 28 και οι τραυματίες τους 21.
Πιο πρόσφατα θύματα, δύο νέοι άνθρωποι 33 και 35 χρόνων, που με διαφορά τριών ημερών έχασαν τη ζωή τους τον περασμένο Νοέμβριο στις αφύλακτες διαβάσεις της οδού Κωνσταντινουπόλεως στο Γκάζι.