Παρασκευή 17 Δεκεμβρίου 2021

Daimler, Volvo και Traton, ρίχνουν μισό δις σε ταχυφορτιστές φορτηγών και λεωφορείων

 Η Daimler Truck, ο όμιλος Traton και ο Όμιλος Volvo υπέγραψαν δεσμευτική συμφωνία για τη δημιουργία μιας κοινής επιχείρησης (Joint Venture) για την εγκατάσταση και λειτουργία ενός δημόσιου δικτύου φόρτισης υψηλών επιδόσεων για ηλεκτρικά φορτηγά με μπαταρία, βαρέα φορτηγά μεγάλων αποστάσεων και πούλμαν σε όλη την Ευρώπη. Η σχεδιαζόμενη κοινοπραξία έχει.... προγραμματιστεί να ξεκινήσει τη λειτουργία της το 2022 μετά την ολοκλήρωση όλων των διαδικασιών έγκρισης από τις ρυθμιστικές αρχές.


Τα μέρη δεσμεύονται από κοινού να επενδύσουν 500 εκατομμύρια ευρώ, ποσό το οποίο είναι μακράν η μεγαλύτερη επένδυση υποδομής φόρτισης στην ευρωπαϊκή βιομηχανία βαρέων φορτηγών μέχρι σήμερα. 

Το σχέδιο είναι να εγκατασταθούν και να λειτουργήσουν τουλάχιστον 1.700 σημεία φόρτισης πράσινης ενέργειας υψηλής απόδοσης σε και κοντά σε αυτοκινητοδρόμους, καθώς και σε σημεία υλικοτεχνικής υποστήριξης και προορισμού εντός πέντε ετών από την ίδρυση της κοινής επιχείρησης. Ο αριθμός των σημείων χρέωσης αναμένεται να αυξηθεί σημαντικά με την πάροδο του χρόνου με την αναζήτηση πρόσθετων συνεργατών καθώς και δημόσιας χρηματοδότησης. Μελλοντικά, η κοινοπραξία, σχεδιάζεται να λειτουργήσει με τη δική της εταιρική ταυτότητα και να εδρεύει στο Άμστερνταμ της Ολλανδίας.


Η κοινή δράση των τριών εταιρειών αντιμετωπίζει την επείγουσα ανάγκη για ένα δίκτυο φόρτισης υψηλής απόδοσης για την υποστήριξη των χειριστών φορτηγών και πούλμαν με τη μετάβασή τους σε λύσεις μεταφοράς ουδέτερων εκπομπών CO2, ειδικά σε μεγάλες αποστάσεις βαρέως τύπου. Οι τρεις εταίροι θεωρούν ότι αυτό αποτελεί σημαντική ανακάλυψη για τη βιομηχανία μεταφορών για τη μείωση των εκπομπών άνθρακα. Μια πρόσφατη έκθεση του κλάδου ζητά έως και 15.000 σημεία φόρτισης δημόσιας και προορισμού υψηλής απόδοσης το αργότερο έως το 2025 και έως 50.000 σημεία φόρτισης υψηλής απόδοσης το αργότερο έως το 2030.

sakisgeorgiadis