Τα βήματα της πρώτης, μετά από 23 χρόνια, μελέτης σχεδιασμού μεταφορών στη Θεσσαλονίκη, της «Μελέτης Ανάπτυξης Μετρό Θεσσαλονίκης (Μ.Α.Μ.Θ.)», μπήκαν σε ρυθμό μετά τη σύσκεψη.... εργασίας μεταξύ στελεχών της Αττικό Μετρό, του Οργανισμού Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ) και εκπροσώπων της αναδόχου εταιρείας (ADT Omega).
Στη σύσκεψη αναφέρθηκαν τα στάδια και οι επιδιώξεις της ιδιαίτερα χρήσιμης μελέτης των συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης, με χρονικό ορίζοντα εικοσαετίας και του σχεδιασμού των συστημάτων μαζικών μεταφορών.
Η μελέτη εντάσσεται σε επικαιροποιημένο Σχέδιο Μεταφορών, που στοχεύει στην έρευνα και την ανάπτυξη του συγκοινωνιακού μοντέλου για τη Θεσσαλονίκη των επόμενων ετών. Στο πλαίσιο αυτό, θα εξεταστούν τα στοιχεία που καθορίζουν την προσφορά και τη ζήτηση των μεταφορικών συστημάτων, ώστε να διαμορφωθούν και να αξιολογηθούν εναλλακτικά σενάρια για τα δίκτυα μεταφορικής υποδομής και τελικά να επιλεγεί το βέλτιστο σχέδιο ανάπτυξης δικτύου μετρό και άλλων συστημάτων ΜΜΜ.
Η περιοχή μελέτης αφορά τόσο το Πολεοδομικό Συγκρότημα Θεσσαλονίκης, όσο και την Περιαστική Ζώνη, με 1.100.000 κατοίκους.
«Για την εκπόνηση της ιδιαίτερα φιλόδοξης μελέτης, θα ληφθούν υπόψη έρευνες μετακινήσεων, η νέα τάση των μετακινήσεων μικροκινητικότητας, η οικονομική και οικιστική ανάπτυξη και οι μελλοντικές προοπτικές της Θεσσαλονίκης, οι επιρροές και οι επιπτώσεις της πανδημίας στις συνήθειες και τις μετακινήσεις, καθώς και τα δεδομένα που θα προκύψουν από τις απαντήσεις που θα κληθούν να δώσουν δειγματοληπτικά νοικοκυριά τα οποία διαβιούν στην περιοχή μελέτης, σχετικά με τις ανάγκες μετακίνησης τους», υπογραμμίζει ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕΘ, Γιάννης Τόσκας. Προσθέτει ότι «πολύ σύντομα, τον επόμενο μήνα, με πρωτοβουλία των δύο φορέων, θα εξελιχθούν τόσο η καμπάνια ενημέρωσης όσο και οι πρώτες έρευνες σε πολίτες και μετακινούμενους, που τους παρακαλούμε να συμμετέχουν ενεργά και θα δοθούν κίνητρα για τη συμμετοχή τους αυτή!».
Η μελέτη εντάσσεται σε επικαιροποιημένο Σχέδιο Μεταφορών, που στοχεύει στην έρευνα και την ανάπτυξη του συγκοινωνιακού μοντέλου για τη Θεσσαλονίκη των επόμενων ετών. Στο πλαίσιο αυτό, θα εξεταστούν τα στοιχεία που καθορίζουν την προσφορά και τη ζήτηση των μεταφορικών συστημάτων, ώστε να διαμορφωθούν και να αξιολογηθούν εναλλακτικά σενάρια για τα δίκτυα μεταφορικής υποδομής και τελικά να επιλεγεί το βέλτιστο σχέδιο ανάπτυξης δικτύου μετρό και άλλων συστημάτων ΜΜΜ.
Η περιοχή μελέτης αφορά τόσο το Πολεοδομικό Συγκρότημα Θεσσαλονίκης, όσο και την Περιαστική Ζώνη, με 1.100.000 κατοίκους.
«Για την εκπόνηση της ιδιαίτερα φιλόδοξης μελέτης, θα ληφθούν υπόψη έρευνες μετακινήσεων, η νέα τάση των μετακινήσεων μικροκινητικότητας, η οικονομική και οικιστική ανάπτυξη και οι μελλοντικές προοπτικές της Θεσσαλονίκης, οι επιρροές και οι επιπτώσεις της πανδημίας στις συνήθειες και τις μετακινήσεις, καθώς και τα δεδομένα που θα προκύψουν από τις απαντήσεις που θα κληθούν να δώσουν δειγματοληπτικά νοικοκυριά τα οποία διαβιούν στην περιοχή μελέτης, σχετικά με τις ανάγκες μετακίνησης τους», υπογραμμίζει ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕΘ, Γιάννης Τόσκας. Προσθέτει ότι «πολύ σύντομα, τον επόμενο μήνα, με πρωτοβουλία των δύο φορέων, θα εξελιχθούν τόσο η καμπάνια ενημέρωσης όσο και οι πρώτες έρευνες σε πολίτες και μετακινούμενους, που τους παρακαλούμε να συμμετέχουν ενεργά και θα δοθούν κίνητρα για τη συμμετοχή τους αυτή!».