Δευτέρα 19 Ιουλίου 2021

Ελλάδα: Τελευταία στις υποδομές φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε ολόκληρη την Ε.Ε. !

 Από το 2035 και μετά, απαγορεύεται ουσιαστικά η πώληση αυτοκινήτων που να εξοπλίζονται με κινητήρες εσωτερικής καύσης, ανακοίνωσε η Κομισιόν, στα πλαίσια του προγράμματος "Fit for 55". Η Επιτροπή επιδιώκει επίσης μείωση κατά 55% των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (CO2) έως το 2030 σε... σύγκριση με τα επίπεδα του 2021, αυξάνοντας τον προηγούμενο στόχο μείωσης που είχε οριστεί στο 37,5%. Οι προτάσεις αποτελούν μέρος ενός μεγάλου πακέτου για το κλίμα που παρουσιάστηκε και στοχεύει στην επιτάχυνση της μετάβασης σε ηλεκτρικά οχήματα.



Για την ενίσχυση των πωλήσεων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων οι Βρυξέλλες πρότειναν επίσης νομοθεσία που θα απαιτούσε από τις χώρες να εγκαταστήσουν δημόσια σημεία φόρτισης ανά 60 χιλιόμετρα σε μεγάλους δρόμους έως το 2035. Το σχέδιο αυτό προβλέπει 3,5 εκατομμύρια δημόσιους σταθμούς φόρτισης για αυτοκίνητα και φορτηγά έως το 2030, αυξάνοντας τα στα 16,3 εκατομμύρια σημεία έως το 2050, όπου και η Ευρώπη στοχεύει να είναι η πρώτη ήπειρος της Γης με μηδενικές εκπομπές ρύπων. Η Επιτροπή εκτιμά ότι θα χρειαστεί να δαπανηθούν 80-120 δισεκατομμύρια ευρώ σε δημόσιους και ιδιωτικούς φορτιστές σε ολόκληρη την ΕΕ έως το 2040.

Αξίζει να σημειωθεί πως οι πρώτες αντιδράσεις έχουν ήδη ξεκινήσει με την Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) να αντιτίθεται στο χρονοδιάγραμμα της απαγόρευσης, υπογραμμίζοντας πως οι κινητήρες εσωτερικής καύσης, συμπεριλαμβανομένων των υβριδικών, χρειάζονται για να βοηθήσουν στη μετάβαση προς την ηλεκτροκίνηση. (δείτε:https://www.acea.auto/press-release/fit-for-55-eu-auto-industry-initial-reaction-to-europe-climate-plans/)

Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η διαθεσιμότητα υποδομής, αναλύεται στους παρακάτω πίνακες: 

Διαθεσιμότητα υποδομής (κλικ στους συνδέσμους)

Σύμφωνα με τον πίνακα "Κανονικά και γρήγορα σημεία φόρτισης ανά χώρα", η Ελλάδα που καταλαμβάνει το 3,2% της έκτασης της Ε.Ε. διαθέτει το 0,1% των σημείων φόρτισης και είναι τελευταία σε επιδόσεις σε όλη την Ε.Ε.


Η χώρα μας διαθέτει 253 σημεία κανονικής φόρτισης, όταν η Αυστρία με 9 εκ. κατοίκους διαθέτει 6.724 και 22 σημεία ταχείας φόρτισης, όταν η Αυστρία διαθέτει 1.347. Ούτε σύγκριση βέβαια με τη Γαλλία, που διαθέτει 42.000 σημεία ή τη Γερμανία με 37.213.

Έτσι, η Ελλάδα κατατάσσεται ...τελευταία και καταϊδρωμένη σε όλους τους δείκτες προσαρμογής στην ηλεκτροκίνηση:

κι αυτό είναι κάτι, που πρέπει να προβληματίσει τις κυβερνήσεις της χώρας.

sakisgeorgiadis.blogspot.com

sakisgeorgiadis