Τετάρτη 23 Ιουνίου 2021

Ο Δήμος Ρεθύμνου θέλει απόσυρση των αρθρωτών - Αντίδραση του ΚΤΕΛ ΧΑΝΙΩΝ-ΡΕΘΥΜΝΟΥ

Τους λόγους για τους οποίους είναι ενδεδειγμένη η χρήση των 19 αρθρωτών λεωφορείων ("φυσαρμόνικες" όπως τα λένε στην Κρήτη) στην πόλη του Ρεθύμνου, εξηγεί η ΚΤΕΛ Χανίων – Ρεθύμνου Α.Ε., απαντώντας στην πρόταση της δημοτικής κοινότητας Ρεθύμνου για.... την απόσυρση των εν λόγω οχημάτων από τους δρόμους της πόλης.

Η ΚΤΕΛ Χανίων – Ρεθύμνου Α.Ε. υποστηρίζει πως «όταν συζητάμε για εξυπηρέτηση επιβατών σε συνδυασμό με ρύπανση και κυκλοφοριακό φόρτο προφανώς τα διπλά λεωφορεία, τουλάχιστον σήμερα, είναι η καλύτερη λύση».

Αναλυτικά τονίζει:

«Σε απάντηση δημοσιεύματος της Τοπικής Κοινότητας Ρεθύμνου σχετικά με τη χρήση διπλών λεωφορείων έχουμε να επισημάνουμε τα παρακάτω, τα οποία ίσως κανείς από τα μέλη δε γνώριζε, αφού η απόφαση ήταν ομόφωνη, ή τουλάχιστο δε μπήκε στον κόπο να κάνει διάλογο μαζί μας ώστε να ενημερωθεί.

Η ΚΤΕΛ ΧΑΝΙΩΝ-ΡΕΘΥΜΝΟΥ Α.Ε. πανελλαδικά πρώτη, διαθέτει το μεγαλύτερο και τον πιο σύγχρονο στόλο, στην πλειοψηφία του με κινητήρες οικολογικούς. Έχει αποδείξει όλα τα χρόνια ότι επενδύει και πρωτοπορεί όπως για παράδειγμα με την αγορά μικρών και ευέλικτων minibus νέας τεχνολογίας για την εξυπηρέτηση συγκεκριμένων μεταφορικών αναγκών. Επίσης με την αγορά του πρώτου ηλεκτρικού λεωφορείου στην Ελλάδα, στηρίζοντας την προσπάθεια του Δήμου και το πρόγραμμα Civitas Destination, απέδειξε ότι πρωτοπορεί και σκέφτεται οικολογικά τη στιγμή που κανείς άλλος ιδιωτικός φορέας που δραστηριοποιείται στη μεταφορά προσώπων, ακόμη και σήμερα, δεν προχώρησε σε ανάλογη κίνηση. Και αυτό σε περίοδο που δεν ήταν έτοιμη ακόμη η Ελλάδα να υποδεχθεί και να υποστηρίξει γραφειοκρατικά και τεχνικά τη νέα αυτή τεχνολογία.

Για τη χρήση των διπλών λεωφορείων, ιστορικά να αναφέρουμε ότι κατά τη μετεγκατάσταση του Πανεπιστημίου από τα Περιβόλια στην περιοχή του Γάλλου, και μετά από αλλεπάλληλες συσκέψεις με όλους τους φορείς (Πανεπιστήμιο-Δήμος Ρεθύμνης-Εκπρόσωποι Συλλόγων-τοπικοί εκπρόσωποι των εμπλεκομένων περιοχών-ΚΤΕΛ) κρίθηκε αναγκαίο να στηριχθεί συγκοινωνιακά η περιοχή του Ανατολικού Ρεθύμνου με απευθείας σύνδεση μέχρι το νέο Πανεπιστήμιο και χωρίς μετεπιβίβαση. Να επισημάνουμε ότι επειδή η αφετηρία και το τέρμα των δρομολογίων είναι η πλατεία Τεσσάρων Μαρτύρων (κέντρο πόλης), θα έπρεπε να γίνεται μετεπιβίβαση σε άλλο δρομολόγιο και με διαφορετικό επιπλέον κόμιστρο (επιβάρυνση χρόνου και κόστους για τον επιβάτη). Με τη συμφωνία και τη λύση που ουσιαστικά βρέθηκε, χωρίς επιπλέον κόστος και ταλαιπωρία ο φοιτητής μπορεί να μένει στο Ανατολικό Ρέθυμνο και να μετακινείται στο Πανεπιστήμιο στου Γάλλου. Από αυτό και μόνο γίνεται κατανοητό, πως για παράδειγμα περιοχές όπως Καλλιθέα, Περιβόλια, Μισσίρια έμειναν ζωντανές από φοιτητές με ότι αυτό συνεπάγεται στην ανάπτυξη και στην οικονομική δραστηριότητα της περιοχής (σίτιση-στέγαση-εμπορικές δραστηριότητες). Επίσης και αντίθετα, φοιτητές που μένουν στο δυτικό Ρέθυμνο έχουν τη δυνατότητα να επισκεφθούν το Ανατολικό Ρέθυμνο και να αξιοποιήσουν δραστηριότητες που βρίσκονται στην περιοχή. Με την αλλαγή αυτή ουσιαστικά σήμερα ο Δημότης, ο εργαζόμενος ο επισκέπτης ο μαθητής και ο φοιτητής εξυπηρετείται άμεσα καλύτερα και με λιγότερο κόστος συμβάλλοντας στην ανάπτυξη όλων των περιοχών που εμπλέκονται πάνω στον άξονα των δρομολογίων μας από το Ανατολικό έως το Δυτικό Ρέθυμνο. Όπως όλοι γνωρίζουμε η οικονομική δραστηριότητα της πόλης μας βασίζεται εκτός από τους φοιτητές και στον τουρισμό. Για τον ίδιο λοιπόν λόγο και πάνω στην ίδια λογική βασίζεται και η εξυπηρέτηση των τουριστών που διαμένουν στα ξενοδοχεία του Ανατολικού Ρεθύμνου. Το γεγονός ότι όλη αυτή η δραστηριότητα αναπτύσσεται πάνω σ’ ένα άξονα, καθιστά επιβεβλημένη τη χρήση των διπλών λεωφορείων, και για το λόγο αυτό μέχρι σήμερα δεν υπήρξαν παράπονα από κανένα φορέα, όπως για παράδειγμα το σύλλογο ξενοδόχων με τον οποίο έχουμε άψογη συνεργασία.

Τα διπλά λεωφορεία, τα οποία κυκλοφορούν σχεδόν σε όλες τις μεγάλες πόλεις της Ελλάδας, σύμφωνα με τις επιβατικές ανάγκες, έχει αποδειχθεί ότι λύνουν άμεσα το πρόβλημα της συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης και ειδικά σε πόλεις που εκτείνονται σε ενιαίο άξονα όπως είναι το Ρέθυμνο. Το σημαντικότερο όμως είναι ότι αν δεν τα είχαμε, στη θέση του καθενός από αυτά θα έπρεπε να υπάρχουν τρία λεωφορεία μονά ή πολλά μικρότερα. Συνεπώς όταν συζητάμε για εξυπηρέτηση επιβατών σε συνδυασμό με ρύπανση και κυκλοφοριακό φόρτο προφανώς τα διπλά λεωφορεία, τουλάχιστον σήμερα, είναι η καλύτερη λύση.

Εάν μιλάμε για το μέλλον, προφανώς εφόσον η τεχνολογία και η υποστήριξη νέων υποδομών προχωρήσει σε τομείς που μπορούν να υποστηριχθούν στην Πόλη μας, η ΚΤΕΛ ΧΑΝΙΩΝ-ΡΕΘΥΜΝΟΥ Α.Ε. και πάλι θα είναι πρωτοπόρα να επενδύσει και να τις εφαρμόσει.

Τέλος τονίζουμε ότι η ΚΤΕΛ ΧΑΝΙΩΝ-ΡΕΘΥΜΝΟΥ Α.Ε. είναι ανοικτή σε συζητήσεις με συλλόγους και εκπροσώπους φορέων. Δεκτές προτάσεις και βιώσιμες λύσεις που στόχο έχουν την καλύτερη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού εφόσον συνοδεύονται από τεκμηριωμένη μελέτη και όχι στοχευμένες θεωρίες που τυχόν εξυπηρετούν άλλους λόγους ή μεμονωμένα πρόσωπα».

sakisgeorgiadis