Σε ανακοίνωσή της ...
η Δημοκρατική Αγωνιστική Συνεργασία του ΟΑΣΘ, που πρόσκειται στο ΠΑΜΕ Αστικών Συγκοινωνιών του ΚΚΕ, κάνει λόγο για μείωση δρομολογίων 40% και αναμονές σε στάσεις που φτάνουν τα 30 λεπτά.Παράλληλα απευθυνόμενη στη διοίκηση του Οργανισμού η ΔΑΣ απευθύνει μία σειρά ερωτημάτων για την κατάσταση παλιών και νέων λεωφορείων που δεν μπορούν να κυκλοφορήσουν στους δρόμους της πόλης.
Αναλυτικά η ανακοίνωση του ΔΑΣ ΟΑΣΘ αναφέρει αναλυτικά:
«Όσο βαθαίνει η ιδιωτικοποίηση του συγκοινωνιακού έργου τόσο θα βαθαίνουν και τα προβλήματα που αυτή δημιουργεί στη ζωή και την καθημερινότητα τόσο του επιβατικού κοινού όσο και των εργαζομένων στον ΟΑΣΘ!
Τις τελευταίες μέρες στη Θεσσαλονίκη τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ εκτελούν μόνο το 40% του έργου ενώ οι αναμονές στις στάσεις έχουν εκτοξευτεί στα 30 και πλέον λεπτά, δημιουργώντας δίκαιη αγανάκτησή στο επιβατικό κοινό.
Η αιτία ; Οι πάρα πολλές βλάβες στα κλιματιστικά μηχανήματα των λεωφορείων αλλά και η ανυπαρξία κλιματιστικών σε πολλά από αυτά.
Τα ΜΜΕ των επιχειρηματικών ομίλων μας βομβαρδίζουν καθημερινά, βάζοντας στο στόχαστρο οποίον εργαζόμενο διεκδικεί δουλειά και ζωή με αξιοπρέπεια, για το πόσο ταλαιπωρείται ο λαός από τις κινητοποιήσεις και τις απεργίες. Για την ταλαιπωρία του λαού της πόλης από την πολιτική γραμμή και τις αποφάσεις κυβέρνησης και διοίκησης του ΟΑΣΘ θα βρουν να πουν τίποτα ;; Ρητορικά το ερώτημα !
Για αυτά τα ζητήματα η συντριπτική πλειοψηφία των ΜΜΕ έχει εδώ και καιρό καταπιεί τη γλώσσα της.
Λίγες εβδομάδες πριν η κυβέρνηση της ΝΔ και η διοίκηση του οργανισμού καυχιόταν ότι δήθεν ανατάσσουν τον οργανισμό και κυκλοφορούν στην πόλη 450 λεωφορεία (μαζί µε τα 120 των ΚΤΕΛ).
Το αφήγημα τους κατέρρευσε σαν χάρτινος πύργος μόλις η θερμοκρασία ανέβηκε στα φυσιολογικά για την εποχή επίπεδα δηλ. πάνω από τους 30 βαθμούς.
Έτσι από κοινού εργαζόμενοι στον οργανισμό και επιβατικό κοινό ξαναγυρίσαμε στην εποχή ΣΥΡΙΖΑ (καλοκαίρι 2019) όταν στην πόλη μετά βίας κυκλοφορούσαν 200 λεωφορεία!
Δεν πέφτουμε από τα σύννεφα! Ήταν απολύτως αναμενόμενο, είχαμε προειδοποιήσει για αυτό και δυστυχώς επιβεβαιωθήκαμε!
Η κατάσταση δεν αλλάζει, τα προβλήματα δεν λύνονται γιατί δεν αλλάζει η αιτία που τα προκαλεί, που δεν είναι άλλη από την σκόπιμη απαξίωση του οργανισμού, που λειτουργεί σαν λίπασμα για το βάθεμα και την παραπέρα ιδιωτικοποίηση και του συγκοινωνιακού έργου.
Η διοίκηση του ΟΑΣΘ δεν έκανε καμία προετοιμασία για την συντήρηση των κλιματιστικών τους χειμερινούς μήνες όπως γίνονταν παλαιότερα για να είναι έτοιμα και αξιόπιστα τα λεωφορεία.
Τώρα έχει καταφύγει στο ψέμα για να συμμαζέψει τα ασυμμάζευτα ισχυριζόμενη σε δημόσιες δηλώσεις της ότι προετοιμάζει να εγκαταστήσει κλιματιστικά μηχανήματα στα λεωφορεία της Λειψίας !! Ρωτάμε : Για να είναι έτοιμα το χειμώνα ;;
Αυτή η πολιτική της ΝΔ που υπηρετεί πιστά η διορισμένη από την κυβέρνηση σημερινή διοίκηση του οργανισμού, της περιστολής δηλαδή µε κάθε τρόπο του κόστους, φέρνει την υποβάθμιση της συντήρησης και κατ’ επέκταση του συγκοινωνιακού έργου.
Θα ήταν αστείο αν δεν ήταν τραγικό, συνολικά για τον εργατόκοσμο της πόλης να περιμένουν όλοι αυτοί –κυβέρνηση και ΟΑΣΘ- ότι µε ποσά 5.000 - 10.000 ευρώ τον μήνα που δίνονται για ανταλλακτικά και αναλώσιμα, θα μπορούσε ο οργανισμός να έχει αξιόμαχα έστω τα υπάρχοντα λεωφορεία.
Και παιδί του Δημοτικού καταλαβαίνει, ότι αυτά τα χρήματα δεν θα έφταναν για ανταλλακτικά, ακόμα και αν ο οργανισμός επισκεύαζε ποδήλατα.
Σήμερα πλέον δεν υπάρχουν ακόμη και τα στοιχειώδη, όπως μπαταρίες για τα λεωφορεία , φρέον για τα κλιματιστικά, ούτε καν λάμπες για τα φώτα των οχημάτων.
Ναι όντως αυτή η πολιτική της κυβέρνησης της ΝΔ, όσο και των προηγούμενων, είναι απόλυτα επιτυχημένη!
Επιτυχημένη για τους ιδιωτικούς ομίλους (leasing ΚΤΕΛ κλπ), που τσεπώνουν περίπου 30 εκατοµµύρια το χρόνο.
Την ίδια στιγμή, είναι πλήρως αποτυχημένη και επικίνδυνη, για τους εργαζόμενους στον οργανισμό που δέχονται τεράστια επίθεση στα δικαιώματα τους, αναγκάζονται να δουλεύουν σε απάνθρωπες συνθήκες τόσο στην κίνηση όσο και στη συντήρηση, µε κίνδυνο πολλές φορές για την υγεία, την ασφάλεια, ακόμα και την ίδια τη ζωή τους.
Αφού κυβερνητικοί παράγοντες και διοίκηση του οργανισμού είστε θιασώτες του ιδιωτικού τομέα και λέτε ότι είναι πολύ καλός σε αντίθεση µε το δημόσιο γιατί δεν παραιτείστε από τις έμμισθες δημόσιες και καλοπληρωμένες θέσεις σας για να πάτε στον ιδιωτικό τομέα να τον υπηρετήσετε καλύτερα;
Ας απαντήσουν διοίκηση του οργανισμού και η κυβέρνηση της ΝΔ -όχι σε μας τους εργαζόμενους αλλά- στο βασανισμένο από την πολιτική τους λαό της πόλης :
Τα 49 λεωφορεία της διοίκησης του Δήμου Θεσσαλονίκης, του οµόσταβλού τους πολιτικά Δημάρχου κυρίου Ζέρβα, εκ των οποίων κυκλοφορούσαν τις περισσότερες µέρες τα 9 γιατί αγοράστηκαν και παραχωρήθηκε η χρήση τους στον ΟΑΣΘ ενώ ήξεραν ότι:
- Δεν διαθέτουν κλιματιστικά και παράθυρα και άρα δεν πληρούν τις προδιαγραφές που ορίζουν οι νόμοι για τις ταξινομήσεις των αστικών λεωφορείων (Αριθ. 37492/1795 Β’/922/4-7-2003)
- Είχαν πριν αγοραστούν μηχανολογικά προβλήματα
- Έχουν μικρούς κινητήρες και είναι “φορτωμένα” το κάθε ένα με πάνω από 1 εκ. χιλιόμετρα
- Δεν υπάρχει αντιπροσωπεία στην Ελλάδα για προμήθεια ανταλλακτικών και αναλώσιμων
Αντίστοιχα πολύ καλά ήξεραν και ξέρουν για τα λεωφορεία leasing του ομίλου Παπαδάκη ότι:
- Δεν διαθέτουν ανοιγόμενα παράθυρα και άρα δεν πληρούν και αυτά τις προδιαγραφές που ορίζουν οι νόμοι για τις ταξινομήσεις των αστικών λεωφορείων (Αριθ. 37492/1795 Β’/922/4-7-2003)
- Είναι λεωφορεία 10- 15 ετών µε πολλές εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα και διαθέτουν μόνο δυο πόρτες για είσοδο και έξοδο των επιβατών
- Σε αρκετά από αυτά, μιας και δεν είναι κατασκευασμένα για τις συνθήκες της χώρας μας, μόλις ανέβει η θερμοκρασία δεν λειτουργούν τα κλιματιστικά και δεν έχουν παράθυρα, κάνοντας αφόρητες τις συνθήκες για εργαζόμενους και επιβατικό κοινό.
- Ο ΟΑΣΘ ΔΕΝ χρειάζονταν κανονικά λεωφορεία αλλά ΑΡΘΡΩΤΑ για να εξυπηρετήσει τις γραμμές κορμού που έχουν μεγάλο μεταφορικό φόρτο.
Ας απαντήσουν ακόμη :
- Ποιος έδωσε την εντολή να επισκευάζονται από το προσωπικό του ΟΑΣΘ τα λεωφορεία του Παπαδάκη;
- Προβλέπεται αυτό από καμία σύβαση; (από όσο γνωρίζουμε όχι)
- Ποιος έδωσε την εντολή, το εργατοτεχνικό προσωπικό του οργανισμού να “κανιβαλίζει” και να αφαιρεί ανταλλακτικά από άλλα παροπλισμένα λεωφορεία που μένουν παροπλισμένα για μερικές δεκάδες ή και εκατοντάδες ευρώ καθιστώντας τα τελεσίδικα ακινητοποιημένα;
Ας μαζευτεί λοιπόν η διοίκηση του αξιοσέβαστου κατά τα άλλα κυρίου καθηγητή και οι πολιτικοί του προϊστάμενοι της κυβέρνησης της ΝΔ και να μην κουνάνε το δάχτυλο στους εργαζόμενους, στην προσπάθειά τους να τους τρομοκρατήσουν, αλλά και να αποσείσουν τις τεράστιες ευθύνες τους.
Φυσικά όταν δεν χρησιμοποιείς το λεωφορείο παρά μόνο όταν υπάρχει το γνωστό "στήσιμο" για τις κάμερες μπορείς να λες ότι θέλεις -ακόμα και δημόσια- σε αυτούς που ταλαιπωρούνται.
Το παραληρηµατικού τύπου μένος του προέδρου του ΟΑΣΘ εναντίον των εργαζομένων ότι αποσύρουν τα λεωφορεία με το παραμικρό και ότι αυτή είναι η αιτία της μείωσης του αριθμού των λεωφορείων, και η προσπάθεια δημιουργίας κοινωνικού αυτοµατισµού, δεν βρίσκει αυτή τη φορά ευήκοα αυτιά.
Οι εργαζόμενοι και ο λαός της πόλης ξέρουν καλά πλέον και θα το μάθουν ακόμη καλύτερα τις επόμενες ημέρες, ότι με σελοτέιπ και σύρμα δεν επισκευάζονται λεωφορεία!
Θα φροντίσουμε εμείς για αυτό!
Εμάς τους εργαζόμενους του ΟΑΣΘ δεν μπορείτε να μας διαιρέσετε, µε ασύστολα ψεύδη, ότι τάχα οι συνάδελφοι τεχνίτες, είναι "έξαλλοι" µε όσους οδηγούς γυρίζουν πίσω λεωφορείο καθώς αυτό αποτελεί υποχρέωση τους σύμφωνα με το νόμο που προβλέπει την απόσυρση του οχήματος όταν δεν διαθέτει κλιματισμό και η θερμοκρασία υπερβαίνει τους 28ο.
Οι συνάδελφοι οδηγοί ξέρουν ότι :
- Οι τεχνίτες τρέχουν σαν τον Βέγγο σε απαράδεκτες συνθήκες, για να προλάβουν να βγάλουν όσο περισσότερα λεωφορεία γίνεται στην κίνηση.
- Δεν υπάρχουν στοιχειώδη ανταλλακτικά.
- Έχει αποδεκατιστεί η συντήρηση, µε τη φαεινή ιδέα της διοίκησης, να "βγάλουν υποτίθεται στο τιμόνι" δεκάδες συναδέλφους πρώην οδηγούς, στην ουσία βάζοντας πολλούς από αυτούς να κάθονται άπραγοι στα σταθμαρχεία µε ευθύνη της διοίκησης, πού για πολλά χρόνια όμως εργάζονταν και έδιναν λύση στα υποστελεχωµένα συνεργεία των αμαξοστασίων.
Οι συνάδελφοι τεχνίτες γνωρίζουν καλά ότι:
- Πολλά από τα λεωφορεία που βγαίνουν έξω θα επιστρέψουν πίσω γιατί πολύ απλά δεν έχουν διορθωθεί επαρκώς οι βλάβες λόγω έλλειψης ανταλλακτικών.
- Οι συνάδελφοί τους οδηγοί, οδηγούν στα όρια της ακαταλληλότητας προς κίνηση λεωφορεία, αναλαμβάνοντας το ρίσκο, µε σκοπό να εξυπηρετήσουν το επιβατικό κοινό.
Τα παραμύθια λοιπόν µε "δράκους" ή χωρίς να τα πείτε αλλού κύριοι κυβερνητικοί παράγοντες και οι διορισμένοι από αυτούς.
Την τεράστια ευθύνη σας για την άθλια κατάσταση της συγκοινωνίας δεν μπορείτε να τη φορτώσετε στους εργαζόμενους του οργανισμού που τους έχετε ταυτόχρονα τσακίσει µονοµερώς μία σειρά μισθολογικά και εργασιακά δικαιώματα όπως άλλωστε και όλο το λαό της πόλης και της χώρας.
Η πολιτική σας και στη συγκοινωνία δηλαδή η πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων και της αβάντας υπέρ των μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων, της ανταγωνιστικότητας και της κερδοφορίας τους, η πολιτική με λίγα λόγια της εφαρμογής του Κανονισμού 1370 της Ε.Ε. δεν είναι το φάρμακο στα προβλήματα του λαού αλλά καθημερινά αποδεικνύεται ότι είναι ο ίδιος ο θανατηφόρος ιός.
Όσα εμπόδια κι αν προσπαθήσετε να βάλετε θα πάρετε την απάντηση που σας αξίζει στο δρόμο!
Τώρα :
- H κυβέρνηση να εκταμιεύσει τα απαραίτητα κονδύλια για να αγοραστούν μπαταρίες, φρέον και όλα τα αναλώσιμα και τα ανταλλακτικά που χρειάζονται όχι μόνο για να αναταχθούν λεωφορεία που έχουν βλάβες αλλά για να μην παροπλιστούν αυτά που λειτουργούν ακόμη με χίλια μύρια προβλήματα.
- Πρόσληψη μόνιμου προσωπικού για την κάλυψη των αναγκών στην κίνηση και στα συνεργεία
- Αγορά καινούργιων λεωφορείων αντιρυπαντικής τεχνολογίας
- Κατάργηση κάθε ιδιωτικής επιχειρηματικής δράσης στη συγκοινωνία»