Το Υπουργείο Μεταφορών, εισήγαγε προς ψήφιση στο σ/ν "Βιώσιμη Κινητικότητα", μια διάταξη που επιτρέπει στους ιδιοκτήτες λεωφορείων να βγαίνουν στη σύνταξη, χωρίς να είναι απαραίτητο να μεταβιβάσουν το λεωφορείο τους. Η διάταξη είναι σαφής ως προς τους αυτοκινητιστές, που έχουν.... ιδιόκτητο λεωφορείο ενταγμένο σε ΚΤΕΛ, άφηνε όμως έξω, τους μετόχους ΚΤΕΛ, που εισέφεραν τα λεωφορεία τους και πλέον έχουν μόνο ονομαστικές μετοχές και όχι άδειες κυκλοφορίας στο όνομά τους. Η διάταξη αφήνει απέξω δηλαδή, τους μετόχους των ΚΤΕΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ, ΛΙΒΑΔΕΙΑΣ και ΣΑΛΑΜΑΝΙΑΣ, που λειτουργούν ως "καθαρές Α.Ε.", οι μέτοχοί τους δηλαδή δεν έχουν λεωφορεία στο όνομά τους, τα λεωφορεία είναι στο όνομα του νομικού προσώπου.
Η ΚΤΕΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ Α.Ε. διαμαρτυρήθηκε υπογραμμίζοντας ότι με τη διατύπωση του σ/ν, δεν θα μπορούσαν να βγουν στη σύνταξη οι μέτοχοί του, στο Υπουργείο κάτι κατάλαβαν και διαβεβαίωσαν ότι θα αποκατασταθεί η ισότητα. Έκαναν φιλότιμη προσπάθεια με "νομοτεχνική βελτίωση", η οποία -ως συνήθως με τα ασφαλιστικά ζητήματα- μεγαλώνει την ασάφεια!
Αυτό που ζητούν τα 3 ΚΤΕΛ είναι να ισχύουν οι διατάξεις του άρθρου 47 και για "μετόχους εταιρειών που εκμεταλλέυονται λεωφορεία Δ.Χ." και ο άνθρωπος που τροποποίησε το άρθρο έγραψε "μέτοχοι λεωφορείων δημόσιας χρήσης", οπότε όταν βγει στη σύνταξη ο μέτοχος των 3 καθαρών ΚΤΕΛ και θελήσει να κρατήσει τις μετοχές του, ο ΕΦΚΑ θα του πει "μα εσείς δεν είστε μέτοχος λεωφορείων", είστε μέτοχος ..μετοχών !
Φυσικά, το πνεύμα του νομοθέτη είναι σαφές, θέλει να μπορούν να κρατήσουν τις μετοχές τους, όλοι οι αυτοκινητιστές (και αυτοί που έχουν άδεια κυκλοφορίας στο όνομά τους και αυτοί που έχουν μετοχές), ώστε να παίρνουν μειωμένη σύνταξη, όπως ισχύει για όλους τους επαγγελματίες, αλλά η διατύπωση είναι τέτοια, που θα γεννήσει την ανάγκη νέου κύκλου "διευκρινίσεων" , καθώς οι υπάλληλοι στα τμήματα συντάξεων του ΕΦΚΑ, δεν θα καταλαβαίνουν....