Κατά την πρωτολογία του, ο κ. Κεφαλογιάννης αναφέρθηκε στην κατάσταση την οποία παρέλαβε το υπουργείο του ενάμισι χρόνο πριν αλλά και στις πρωτοβουλίες που ανέλαβε.
«Δυστυχώς, η στρέβλωση που επήλθε με το ν. 4482/2017 της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, προκάλεσε και συνεχίζει να προκαλεί δυσμενέστατες συνέπειες στις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης» σχολίασε ο υφυπουργός.
«Την προηγούμενη πενταετία (2015-2019) δεν υπήρξε καμιά μέριμνα για την ανανέωση του τροχαίου υλικού του Οργανισμού, γεγονός που σε συνδυασμό με την ηλικία και την κατάσταση των λεωφορείων, οδήγησε σε πλήρη αποσάθρωση των αστικών συγκοινωνιών στην ΠΕ Θεσσαλονίκης.
Θα θυμάστε επίσης τη σωρεία των μηνύσεων που η προηγούμενη διοίκηση εκτόξευσε κατά των εργαζομένων και όλες απορρίφθηκαν από την Δικαιοσύνη, μαζί με τη σωρεία τιμωρητικού χαρακτήρα μετακινήσεων, οι οποίες προκάλεσαν σοβαρά προβλήματα στην καθημερινή λειτουργία του ΟΑΣΘ.
Βασικές συνέπειες της πολιτικής σας ήταν τον Ιούλιο του 2019 να κυκλοφορούν μόλις 213 λεωφορεία, σε όλη την ΠΕ Θεσσαλονίκης. Σήμερα είναι περισσότερα από 400, δηλαδή κάναμε μια αύξηση του στόλου περίπου κατά 100%.
Επίσης, περίπου 100 με 150 οδηγοί του Οργανισμού ήταν αδρανείς σε καθημερινή βάση, καθώς δεν υπήρχαν λεωφορεία να οδηγήσουν.
Σε αυτή την κατάσταση, οι αποσπάσεις προσωπικού ήταν μια λύση ώστε να αποσυμπιεστεί η Διεύθυνση Κίνησης και ο ΟΑΣΘ να λάβει κάποια, παρεμφερή, εργασία, από το προσωπικό.
Προφανώς, οδηγοί με πρόσθετα προσόντα αποσπάστηκαν και σε διοικητικές θέσεις, ενώ αντιμετωπίστηκαν και περιπτώσεις που κατά σύσταση του γιατρού εργασίας επιβαλλόταν η αλλαγή θέσης εργασίας» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ.Κεφαλογιάννης προαναγγέλλοντας ότι δεδομένης της πρόσφατης αύξησης του στόλου του ΟΑΣΘ θα υπάρξουν ενέργειες ώστε «να επιστρέψουν πολλοί στο τιμόνι».
Προκλητικές αναφορές και σε «φακέλωμα» εργαζομένων
Κατά τη δευτερολογία του, ο κ. Κεφαλογιάννης, ανέφερε ότι τόσο η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου, όσο και η Διοίκηση του ΟΑΣΘ δεν ενδιαφέρονται για τις πολιτικές, συνδικαλιστικές ή και κομματικές απόψεις των εργαζομένων.
Η παρούσα Διοίκηση του ΟΑΣΘ, «δεν φακελώνει» και δεν επιτρέπει σε κανένα «να φακελώσει» τους υπαλλήλους του Οργανισμού, ανέφερε ο υφυπουργός μην παραλείποντας να εστιάσει και στη χρηστή διοίκηση επί ημερών του.
«Επί ΣΥΡΙΖΑ, η διαχείριση των προμηθειών του ΟΑΣΘ περιελάμβανε πληθώρα κατατμήσεων και απευθείας αναθέσεων, που επισώρευσαν δυσθεώρητες υποχρεώσεις στον ΟΑΣΘ, μη νομίμως αναληφθείσες.
Και επ’ αυτών καταθέτω στα πρακτικά ενδεικτικά τρεις δικαστικές αποφάσεις των διοικητικών δικαστηρίων της Θεσσαλονίκης, καθώς και σχετικό έγγραφο του Διευθυντή Οικονομικών Υπηρεσιών ήδη από το Μάρτιο του 2019 προς τον τότε Διευθύνοντα Σύμβουλο.
Η εποχή των κατατμήσεων των προμηθειών και της μη σύννομης λειτουργίας, ιδίως του τμήματος προμηθειών, του ΟΑΣΘ έχει παρέλθει ανεπιστρεπτί» σχολίασε.