Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, μαζί με τον Υφυπουργό Γιάννη Κεφαλογιάννη και τους Γενικούς Γραμματείς Μεταφορών και Υποδομών, Νίκο Σταθόπουλο και Γιώργο Καραγιάννη, αντίστοιχα, συζήτησαν με τον πρόεδρο του Οργανισμού Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ) Γιάννη Καλογερούδη, τον διευθύνοντα σύμβουλο του Οργανισμού Γιάννη Τόσκα, τον αντιπρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της Αττικό Μετρό Νίκο Κουρέτα και τον διευθυντή Έργων Μετρό Θεσσαλονίκης Μίλτο Μπούγαλη, για ζητήματα υποδομών και συγκοινωνιακού έργου που αφορούν τη Θεσσαλονίκη.
Στο πλαίσιο αυτό, επιβεβαιώθηκε ότι ο ΟΣΕΘ, ως Αρχή Μεταφορών αναλαμβάνει με την Κοινωνία της Πληροφορίας πρωτοβουλίες για την υλοποίηση ενιαίου, αυτόματου συστήματος κομίστρου («έξυπνο εισιτήριο») της αστικής συγκοινωνίας αλλά, και τη διερεύνηση για την ένταξη σε αυτό και του υπόγειου μέσου σε σταθερή τροχιά (μετρό Θεσσαλονίκης) ενόψει της ολοκλήρωσης του.
Εκτενής αναφορά αλλά και σύσκεψη εργασίας έγινε για την υλοποίηση σύγχρονου τερματικού χώρου στη Νέα Ελβετία του Δήμου Θεσσαλονίκης, ενός πολυτροπικού σταθμού μετεπιβίβασης, όπου θα υπάρχουν υπαίθριοι χώροι στάσης, στάθμευσης και μετεπιβίβασης σε μετρό, λεωφορεία, ταξί. Μάλιστα, για τη χωροθέτηση, οργάνωση και υλοποίηση του σταθμού, σε μία έκταση περίπου 12 στρεμμάτων, προχωρά ήδη με ταχύ βηματισμό η συνεργασία φορέων της Θεσσαλονίκης και προωθούνται οι διαδικασίες μελετών και απαλλοτριώσεων που αφορούν στη διάνοιξη της οδού Μιχαήλ Ψελλού. Σύμφωνα με το σχεδιασμό του ΟΣΕΘ, στον σταθμό μετεπιβίβασης της Νέας Ελβετίας θα παρέχεται πλήρης εξυπηρέτηση των επιβατών όλων των μέσων μεταφοράς.
Επιπλέον, συζητήθηκαν τα βήματα που θα γίνουν προκειμένου να ενσωματωθούν στην προσεχή διετία στις συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης περί τα 100 οχήματα μηδενικού αποτυπώματος άνθρακα (ηλεκτρικά λεωφορεία), στο πλαίσιο του σχεδιασμού ενόψει μεγάλου διαγωνισμού του Υπουργείου για το νέο στόλο αστικών λεωφορείων.
Αποφασίστηκε επίσης η ανάληψη επιπλέον πρωτοβουλιών από τον ΟΣΕΘ για τη θαλάσσια αστική συγκοινωνία της Θεσσαλονίκης. Στο πλαίσιο αυτό ο Οργανισμός θα προχωρήσει σε μία ολοκληρωμένη προσέγγιση της διερεύνησης κόστους – οφέλους του δημοφιλούς αυτού μέσου μεταφοράς.
Τέλος, υπάρχει πρόθεση όλων για άμεση αξιοποίηση του νέου θεσμικού πλαισίου (Ν. 4764/2020), που μετά από ενέργειες του ΥΠΟΜΕ έδωσε δυνατότητες για τη συνέχιση της υποστήριξης του ΟΑΣΘ μέσω των συμπράξεων με τις ΚΤΕΛ, για την υλοποίηση αυξημένου συγκοινωνιακού έργου στην περιαστική ζώνη της Θεσσαλονίκης.