Οικονομικά, θεσμικά, ασφαλιστικά, εργασιακά ζητήματα παραμένουν άλυτα. Και πρέπει να λυθούν τώρα.", αναφέρει σε επιστολή του το σωματείο ιδιοκτητών ταξί Θεσσαλονίκης "ΕΡΜΗΣ".
Προς
Επικεφαλή Γραφείου Πρωθυπουργού
κ. Αντωνίου Μαρία
Υπουργό Μακεδονίας – Θράκης
κ. Καράογλου Θεόδωρο
Γραμματέα Κοινοβουλευτικής Ομάδας Ν.Δ.
κ. Καλαφάτη Σταύρο
Βουλευτές
κ. Γκιουλέκα Κων/νο
κ. Κούβελα Δημήτριο
κ. Ράπτη Έλενα
κ. Ευθυμίου Άννα
κ. Σιμόπουλο Στράτο
κ. Αναστασιάδη Σάββα
κ. Βαρτζόπουλο Χρυσόστομο
Περιφερειάρχη Κ. Μακεδονίας
κ. Τζιτζικώστα Απόστολο
Δήμαρχο Θεσσαλονίκης
κ. Ζέρβα Κων/νο
ΘΕΜΑ: «Κατεπείγουσα ανάγκη στήριξης των επαγγελματιών αυτοκινητιστών Ταξί»
Η παρούσα επιστολή είναι μια ακόμη γραπτή υπενθύμιση της απαξίωσης που τυγχάνει ο κλάδος των Ταξί από την κυβέρνηση. Από την αρχή της πανδημίας μέχρι και σήμερα, χιλιάδες αυτοκινητιστές αντιμετωπίζουν εντελώς μόνοι τους τον κορωνοϊο και τις επιπτώσεις του. Σε αντίθεση με άλλους κλάδους της ελληνικής οικονομίας για τους οποίους δείξατε ιδιαίτερη σπουδή, το Ταξί είναι έξω από την σφαίρα του ενδιαφέροντος και της προσοχής σας. Ενδεικτικά αναφέρουμε :
1. Το Πρόγραμμα Ενίσχυσης Μικρών και πολύ μικρών επιχειρήσεων όπως είναι σχεδιασμένο αφήνει εκτός το 90% των αυτοαπασχολούμενων ιδιοκτητών Ταξί. Εισηγηθήκαμε την τροποποίηση – βελτίωση των προϋποθέσεων ένταξης, αλλά το πρόγραμμα τρέχει και το Ταξί είναι εκτός πλάνων.
2. Ακόμη και το πρόγραμμα επιστρεπτέας προκαταβολής αφήνει τους μισούς σχεδόν συναδέλφους εκτός οικονομικής στήριξης.
3. Ζητήσαμε την αναγνώριση του ταξί ως πληττόμενη επιχείρηση και την ένταξή του στα οικονομικά μέτρα στήριξης που είναι σε ισχύ και από τα οποία έχουν επωφεληθεί άλλοι κλάδοι, αλλά όχι εμείς. (ΚΤΕΛ, Αστικά Λεωφορεία, Υπεραστικά Λεωφορεία, ΤΡΕΝΟΣΕ, ΤΕΟΜ)
4. Ακόμη και σε θεσμικά ζητήματα για τα οποία δεν επιβαρύνεται ο κρατικός προϋπολογισμός, το Ταξί αντιμετωπίζεται με εμπάθεια και αρνητισμό. Εδώ και ένα χρόνο ζητάμε κάτι αυτονόητο. Την δυνατότητα του ταξιτζή να επιλέγει με ποιο εργαλείο (αυτοκίνητο) θα κάνει την δουλειά του. Ζητήσαμε να δίδεται η δυνατότητα στους κατόχους Ε.Δ.Χ. να ταξινομούν σε αντικατάσταση των οχημάτων τους, αυτοκίνητα ως 9 θέσεων με ταμειακή μηχανή και ταξίμετρο. Αυτή τη δυνατότητα την έχουν οι συνάδελφοί μας σε όλο τον κόσμο. Εμείς παρακαλάμε για το αυτονόητο.
5. Τον Μάρτιο του 2021 λήγει το όριο ηλικίας χιλιάδων αυτοκινήτων και πρέπει να αντικατασταθούν. Το 2020 είναι μια καταστροφική χρονιά για το Ταξί. Πως θα μπορέσουν αυτοί οι άνθρωποι να αγοράσουν καινούργιο αυτοκίνητο; Ζητήσαμε επιδότηση για αυτοκίνητα που κινούνται με όλους τους τύπους των καυσίμων. Επιδοτούνται μόνο τα ηλεκτρικά, αλλά είναι πανάκριβα για τις σημερινές δυνατότητες του επαγγελματία αυτοκινητιστή. Άρα δεν μας άφησε άλλο δρόμο η κυβέρνηση από το να ζητήσουμε παράταση στην απόσυρση αυτών των οχημάτων. Και γι’ αυτό δεν έχουμε ξεκάθαρη και οριστική απάντηση.
6. Ζητήσαμε επιδότηση για την αγορά όσων ταξιμέτρων και ταμειακών μηχανών πρέπει να αντικατασταθούν κατά το διάστημα που ισχύουν οι περιορισμοί λόγω πανδημίας.
7. Ακόμα και στα πιο απλά ζητήματα το ταξί είναι εκτός πλάνων. Για παράδειγμα όλα τα αυτοκίνητα Δημοσίας Χρήσεως απολυμαίνονται με φροντίδα των περιφερειακών και δημοτικών υπηρεσιών. Όλα. Εκτός από τα Ταξί.
8. Επίσης , ενώ στα υπόλοιπα μέσα μαζικής μεταφοράς η πληρότητα αγγίζει το 65 %, στα Ταξί περιορίστηκε στο 25%. Ένα μόνο άτομο στο Ταξί. Εξαίρεση ούτε για τα μέλη της ίδιας οικογένειας που ζει κάτω από την ίδια στέγη. Η απόλυτη παράνοια…
Κύριοι Βουλευτές
Αυτά είναι μόνο ένα μέρος από τα πολλά αιτήματα που σας έχουμε καταθέσει. Εξαντλήσαμε όσα περιθώρια υπομονής διαθέταμε ως κλάδος, αλλά μέχρι εδώ. Η αδράνειά σας εκλαμβάνεται ως εχθρική αντιμετώπιση προς μια επαγγελματική ομάδα που ενώ αδικείται κατάφωρα, συνεχίζει με κίνδυνο την υγεία των οδηγών και των οικογενειών τους να παρέχουν τις πολύτιμες για το επιβατικό κοινό υπηρεσίες τους. Οχτώ μήνες τώρα έχουμε αποστείλει δεκάδες έγγραφα, έχουμε δεχτεί ευχολόγια και υποσχέσεις, αλλά επί της ουσίας ΤΙΠΟΤΑ. Το ταξί είναι έξω από κάθε σχέδιο οικονομικής ενίσχυσης, έξω από κάθε κυβερνητική μέριμνα.
Το Σωματείο Ιδιοκτητών ΤΑΞΙ Θεσσαλονίκης ο «ΕΡΜΗΣ» κατανοεί τις ιδιαίτερες συνθήκες, μέσα στις οποίες λειτουργούν όλες οι δημόσιες υπηρεσίες αυτή τη στιγμή στη χώρα μας. Με υπομονή, με σοβαρότητα, με ειλικρινή διάθεση συνεργασίας και κατανόησης, προς όλους αυτούς που κουβαλούν τα βαρύ φορτίο της προστασίας της δημόσιας υγείας και της στήριξης της επιχειρηματικότητας, στοχεύουμε μόνο στην σωτηρία του κλάδου μας και όχι στην δημιουργία εντυπώσεων.
Ζητάμε άμεση συνάντηση όχι μόνο με εσάς αλλά με όλους τους συναρμόδιους υπουργούς. Το ταξί βρίσκεται ένα βήμα από την χρεωκοπία και την απόλυτη απαξίωση.
Όλος ο κλάδος των Ταξί είναι ένα καζάνι που βράζει και είναι έτοιμο να εκραγεί.
Οικονομικά, θεσμικά, ασφαλιστικά, εργασιακά ζητήματα παραμένουν άλυτα. Και πρέπει να λυθούν τώρα.
Είμαστε στη διάθεσή σας για οποιοδήποτε ραντεβού συνομιλίας ή τηλεδιάσκεψη.
Οικονομικά, θεσμικά, ασφαλιστικά, εργασιακά ζητήματα παραμένουν άλυτα. Και πρέπει να λυθούν τώρα.
Είμαστε στη διάθεσή σας για οποιοδήποτε ραντεβού συνομιλίας ή τηλεδιάσκεψη.
Για το Δ.Σ.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο Γ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΛΕΟΝΤΙΑΔΗΣ ΚΛΗΜΕΝΤΟΣ ΓΑΚΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο Γ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΛΕΟΝΤΙΑΔΗΣ ΚΛΗΜΕΝΤΟΣ ΓΑΚΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ