Το ελληνικό Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, εναρμονιζόμενο με τις υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, εξέδωσε οδηγία με Α 17264/909/10-3-2020.
Με την οδηγία κοινοποιείται η ......
"Εγκύκλιος Οδηγιών" της ομάδας εργασίας "Healthy Gateway" της Ε.Ε.
Οι πάροχοι συγκοινωνιακού έργου (Αεροπορικές εταιρείες, ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ΟΑΣΑ, ΟΑΣΘ, ΚΤΕΛ, Ταξί κ.λ.π.), πρέπει να μεριμνήσουν άμεσα για την εφαρμογή των οδηγιών.
Αναλυτικά όλες οι κατευθύνσεις της Ε.Ε. βρίσκονται διαθέσιμες στην ιστοσελίδα https://www.healthygateways.eu/Novel-coronavirus δυστυχώς όχι στην ελληνική γλώσσα.
ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΕΠΙΒΑΤΩΝ ΚΑΙ ΣΥΧΝΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ
Η Ε.Ε. εξέδωσε "οδηγό" για την κοινή αντιμετώπιση ερωτημάτων επιβατών, που προκύπτουν μετά τα μέτρα απαγόρευσης , συναθροίσεων και την ανάγκη ακυρώσεων ταξιδίων.
Ο "οδηγός", δυστυχώς μόνο στην Αγγλική γλώσσα, απαντά στα εξής 8 συχνά ερωτήματα
1) Δεν θέλω να ταξιδέψω πια, μπορώ να ξανακάνω την κράτηση ή να μου επιστραφούν χρήματα;
I do not want to travel any more, can I rebook or get reimbursed?
2) Δεν αισθάνομαι υγιής και δεν είμαι σίγουρος αν πρέπει να ταξιδεύω
I am not feeling healthy and I am not sure whether I should be travelling?
3) Τι συμβαίνει εάν ο μεταφορέας μου έχει ακυρώσει ή αναβάλει την πτήση / τρένο / λεωφορείο & πούλμαν / πλοίο;
What happens if my carrier has cancelled or postponed the flight/ train/bus& coach/ ship?
4) Υπάρχουν πρόσθετα μέτρα που πρέπει να τηρώ πριν ή κατά τη διάρκεια του ταξιδιού μου;
Are there additional measures in place which I have to respect before or during my travel?
5) Τι συμβαίνει εάν έχω τεθεί σε καραντίνα και δεν μπορώ να συνεχίσω τα ταξίδια μου όπως είχε προγραμματιστεί;
What happens if I have been put in quarantine and cannot continue my travel as planned?
6) Μπορώ να ταξιδέψω εάν αναχωρώ από μια πληγείσα περιοχή;
Am I allowed to travel if I depart from an affected area?
7) Μπορώ να ταξιδέψω αν έρθω σε επαφή με κάποιον που έχει πληγεί;
Can I travel if I have been in contact with someone who has been affected?
8) Η πτήση μου έχει ακυρωθεί και θα χάσω την επόμενη σύνδεσή μου - έτσι τι μπορώ να κάνω για να συνεχίσω το ταξίδι μου;
My flight has been cancelled and I will miss my next connection – so what I can do to continue my travel
Το πιο συχνό ερώτημα είναι το 1ο και η απάντηση στον οδηγό είναι:Με την οδηγία κοινοποιείται η ......
"Εγκύκλιος Οδηγιών" της ομάδας εργασίας "Healthy Gateway" της Ε.Ε.
Οι πάροχοι συγκοινωνιακού έργου (Αεροπορικές εταιρείες, ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ΟΑΣΑ, ΟΑΣΘ, ΚΤΕΛ, Ταξί κ.λ.π.), πρέπει να μεριμνήσουν άμεσα για την εφαρμογή των οδηγιών.
Αναλυτικά όλες οι κατευθύνσεις της Ε.Ε. βρίσκονται διαθέσιμες στην ιστοσελίδα https://www.healthygateways.eu/Novel-coronavirus δυστυχώς όχι στην ελληνική γλώσσα.
ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΕΠΙΒΑΤΩΝ ΚΑΙ ΣΥΧΝΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ
Η Ε.Ε. εξέδωσε "οδηγό" για την κοινή αντιμετώπιση ερωτημάτων επιβατών, που προκύπτουν μετά τα μέτρα απαγόρευσης , συναθροίσεων και την ανάγκη ακυρώσεων ταξιδίων.
Ο "οδηγός", δυστυχώς μόνο στην Αγγλική γλώσσα, απαντά στα εξής 8 συχνά ερωτήματα
1) Δεν θέλω να ταξιδέψω πια, μπορώ να ξανακάνω την κράτηση ή να μου επιστραφούν χρήματα;
I do not want to travel any more, can I rebook or get reimbursed?
2) Δεν αισθάνομαι υγιής και δεν είμαι σίγουρος αν πρέπει να ταξιδεύω
I am not feeling healthy and I am not sure whether I should be travelling?
3) Τι συμβαίνει εάν ο μεταφορέας μου έχει ακυρώσει ή αναβάλει την πτήση / τρένο / λεωφορείο & πούλμαν / πλοίο;
What happens if my carrier has cancelled or postponed the flight/ train/bus& coach/ ship?
4) Υπάρχουν πρόσθετα μέτρα που πρέπει να τηρώ πριν ή κατά τη διάρκεια του ταξιδιού μου;
Are there additional measures in place which I have to respect before or during my travel?
5) Τι συμβαίνει εάν έχω τεθεί σε καραντίνα και δεν μπορώ να συνεχίσω τα ταξίδια μου όπως είχε προγραμματιστεί;
What happens if I have been put in quarantine and cannot continue my travel as planned?
6) Μπορώ να ταξιδέψω εάν αναχωρώ από μια πληγείσα περιοχή;
Am I allowed to travel if I depart from an affected area?
7) Μπορώ να ταξιδέψω αν έρθω σε επαφή με κάποιον που έχει πληγεί;
Can I travel if I have been in contact with someone who has been affected?
8) Η πτήση μου έχει ακυρωθεί και θα χάσω την επόμενη σύνδεσή μου - έτσι τι μπορώ να κάνω για να συνεχίσω το ταξίδι μου;
My flight has been cancelled and I will miss my next connection – so what I can do to continue my travel
"Οι περισσότεροι μεταφορείς εξακολουθούν να λειτουργούν κανονικά, αλλά παρακαλούμε να ελέγξετε τις πληροφορίες που σας έδωσε ο μεταφορέας σας. Μερικοί διαμορφώνουν ειδικούς όρους στο πλαίσιο του Coronavirus. Ελέγξτε επίσης τους γενικούς όρους μεταφοράς. Εάν υπάρχει δυνατότητα, μπορείτε επίσης να επικοινωνήσετε με τον πάροχο ασφάλισης ταξιδιών."
Ουσιαστικά, η Ε.Ε. παραπέμπει στους γενικούς όρους μεταφοράς, που αναγράφονται συνήθως στο αεροπορικό εισιτήριο και που συνήθως είναι ...εναντίον του επιβάτη. Γνωστή αεροπορική εταιρεία, για παράδειγμα ανακοίνωσε πως δεν θα αποζημιώνει επιβάτες που ακυρώνουν το εισιτήριό τους με χρήματα, αλλά με κουπόνια για άλλο ταξίδι.
Επειδή, αυτό το blog απευθύνεται στους επαγγελματίες του χώρου των μεταφορών και όχι το ευρύ κοινό, παραθέτω τα έγγραφα, προς αξιοποίηση από τους οργανισμούς συγκοινωνιών:
ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ / DOWNLOAD
1. ΤΙΣ ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΜΕΤΑΦΟΡΕΙΣ ΣΕ ΜΟΡΦΗ WORD ΕΔΩ
2. ΤΙΣ ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΜΕΤΑΦΟΡΕΙΣ ΣΕ ΜΟΡΦΗ PDF ΕΔΩ
3. ΤΟΝ ΟΔΗΓΟ ΣΥΧΝΩΝ ΕΡΩΤΗΣΕΩΝ (FAQ) ΣΕ WORD ΕΔΩ
4. ΤΟΝ ΟΔΗΓΟ ΣΥΧΝΩΝ ΕΡΩΤΗΣΕΩΝ (FAQ) ΣΕ PDF ΕΔΩ