Τρίτη 10 Μαρτίου 2020

Εγκρίθηκε από το Ελεγκτικό Συνέδριο η σύμβαση ΟΣΕΘ - ΟΑΣΘ - ΚΤΕΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Εγκρίθηκε τα μεσάνυχτα της Τρίτης 10 Μαρτίου 2020 προς Τετάρτη 11/3 και μετά από 12ωρη σύσκεψη, από το Ελεγκτικό Συνέδριο του Κράτους, στα ....
πλαίσια του προσυμβατικού ελέγχου, η σύμβαση μεταξύ ΟΣΕΘ και ΚΤΕΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ και εκ τρίτου συμβαλλόμενο τον ΟΑΣΘ, για την ανάθεση εκτέλεσης 25 αστικών γραμμών στην Π.Ε. Θεσσαλονίκης, στην ΚΤΕΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ Α.Ε. η οποία θα εκτελέσει το έργο σε συνεργασία με τα ΚΤΕΛ ΣΕΡΡΩΝ, ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ και ΚΙΛΚΙΣ.

Το νομοθετικό πλαίσιο

Η ανάθεση έγινε στα πλαίσια του άρθρου 38 του νέου νόμου 4663/2020 (ΦΕΚ Α' 30), αλλά και του άρθρου 5, παρ.5 του Κανονισμού Ε.Ε. 1370/2007, που παρέχουν στο κράτος τη δυνατότητα να κάνει απευθείας αναθέσεις συγκοινωνιακού έργου για διάστημα δύο ετών, όταν υπάρχει αδυναμία των υφιστάμενων παρόχων, να εκτελέσουν αξιόπιστα το έργο, κάτι που προφανώς συμβαίνει με τον ΟΑΣΘ.

Το επόμενο βήμα

Μετά την καθαρογραφή της απόφασης, θα ακολουθήσει η διαβίβαση της πράξης του Ζ΄κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου, με τηλεομοιοτυπία, σε όλους τους συμμετέχοντες στην ελεγχθείσα διαδικασία ανάδειξης αναδόχου, όπως προβλέπει το άρθρο 35, παρ.2, του Κώδικα Νόμων για το Ελεγκτικό Συνέδριο, που κυρώθηκε με το άρθρο 1 του Ν.4129/2013 (ΦΕΚ Α' 52) και στη συνέχεια θα υπογραφεί στα γραφεία του ΟΣΕΘ η τελική σύμβαση.

Δεδομένου ότι πολλά λεωφορεία των 4 ΚΤΕΛ είναι ήδη έτοιμα, τα πρώτα δρομολόγια στις 25 γραμμές, θα ξεκινήσουν πιθανότατα τη Δευτέρα 23 Μαρτίου 2020.

Η πιθανότητα ένστασης

Κατά της πράξης του Ζ' κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου, δεν χωρεί ένσταση, καθώς, σύμφωνα με το άρθρο 73, παρ.2 του Ν.4146/2013, δεν προβλέπεται πλέον αίτηση ανάκλησης, όταν το Ε.Σ. αποφαίνεται θετικά.

Τα οφέλη

Από τη συμφωνία προκύπτει σημαντικό όφελος για τους πολίτες και το επιβατικό κοινό. Αφενός, καθώς τα δρομολόγια θα εκτελούνται από σύγχρονα, ασφαλή και άνετα οχήματα, κατάλληλα σχεδιασμένα για τα συγκεκριμένα δρομολόγια αλλά και τις χιλιομετρικές αποστάσεις, ενώ το εισιτήριο θα παραμείνει στην τιμή που είναι σήμερα, δηλαδή στο 1 ευρώ με τις όποιες εκπτώσεις και τη δυνατότητα προμήθειας καρτών απεριορίστων διαδρομών να ισχύουν. 

Όφελος, όμως, θα προκύψει και για το επιβατικό κοινό εκτός των συγκεκριμένων περιοχών, καθώς με την ανάθεση του έργου στα ΚΤΕΛ ο ΟΑΣΘ θα εξοικονομήσει περί 65-70 οχήματα καθώς και οδηγούς, που θα είναι στην ευχέρεια του Οργανισμού να εντάξει στο λοιπό πρόγραμμα για την καλύτερη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού. 

Τέλος, ωφελημένο από τη συμφωνία θα είναι και το δημόσιο, καθώς το ύψος του ποσού που θα καταβάλλεται στα ΚΤΕΛ είναι σημαντικά μικρότερο από ό,τι μέχρι τώρα κόστιζε στον ΟΑΣΘ να εκτελεί το συγκεκριμένο έργο.

Σ.Γ. 10/3/2020

sakisgeorgiadis