Σε δημόσια διαβούλευση τέθηκε το ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟY «ΙΔΡΥΣΗ, ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΚΑΙ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΩΝ ΕΠΙ ΥΔΑΤΙΝΩΝ ΕΠΙΦΑΝΕΙΩΝ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ», στο οποίο.....
περιέχονται και διατάξεις που αφορούν ΚΤΕΛ αλλά και τουριστικές επιχειρήσεις. Στη διαβούλευση μπορεί να καταθέσει την άποψή του κάθε πολίτης, εδώ, μέχρι τις 27/12/2019.
Οι βασικές αλλαγές που φέρνει το νέο νομοσχέδιο που τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση είναι:
1. Δεν απαιτείται άδεια εγκατάστασης και λειτουργίας για την τοποθέτηση δεξαμενών καυσίμων στα αμαξοστάσια των ΚΤΕΛ, παρά μόνο Πιστοποιητικό Πυρασφάλειας από την Πυροσβεστική.
2. Επιδότηση: Ενισχύονται οι επενδύσεις των ΚΤΕΛ, για αιτήσεις που θα υποβληθούν μέχρι την 31/12/2021, ως εξής:
-ποσό 4.400 ανά λεωφορείο (π.χ. αν το ΚΤΕΛ έχει 100 λεωφορεία η επιδότηση θα ανέλθει σε 440.000 ευρώ) για έργα υποδομής (πρακτορεία, αμαξοστάσια, κ.λπ.)
-30% επιδότηση στην αγορά καινούριου λεωφορείου και 10% στην αγορά μεταχειρισμένου μέχρι 5 ετών.
3. Απαλλάσσονται για 3 χρόνια, από τα τέλη κυκλοφορίας, τα καινούρια αστικά ή υπεραστικά λεωφορεία, εφόσον αντικαθιστούν κάποιο που αποσύρεται.
4. Επιτρέπεται ξανά, να εκπροσωπούνται οι μέτοχοι των ΚΤΕΛ στις Γενικές Συνελεύσεις, με εξουσιοδότηση.
5. Το 10% των λεωφορείων των ΚΤΕΛ πρέπει να έχουν εξοπλισμό για ΑΜΕΑ
6. Καταργείται ο κανονισμός προσωπικού των ΚΤΕΛ (Π.Δ.246/2006). Κάθε ΚΤΕΛ θα συντάξει εντός 3 μηνών από τη δημοσίευση του νόμου, δικό του Εσωτερικό Κανονισμό, συμβατό με το νόμο των ανωνύμων εταιρειών και της εργατικής νομοθεσίας. Αυτό, πρακτικά σημαίνει ότι αλλάζει τελείως το εργασιακό πεδίο στα ΚΤΕΛ, αλλάζουν τα "καθήκοντα", οι "ειδικότητες" κ.λ.π. Μάλιστα το σ/ν θέτει πολύ αυστηρή προθεσμία για τη σύνταξη του "Εσωτερικού Κανονισμού", αφού αναφέρει ότι αν δεν τον συντάξουν τα ΚΤΕΛ εντός τριμήνου, θα αναστέλλεται η λειτουργία του Δ.Σ. !
7. Το Δ.Σ. των ΚΤΕΛ Α.Ε., μπορεί πλέον να αλλάζει ειδικότητα στους εργαζόμενους, αρκεί να λαμβάνουν τον ίδιο μισθό. Πρακτικά αυτό σημαίνει, ότι το Δ.Σ. μπορεί να αλλάξει ειδικότητα σε έναν οδηγό και να τον κάνει εισπράκτορα ή γραφέα, χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του. Η διάταξη αυτή είναι βέβαιο ότι θα βρει ισχυρή αντίδραση από τους εργαζόμενους και την αντιπολίτευση.
8. Καταργείται η υποχρέωση online ενημέρωσης του ΕΡΓΑΝΗ για υπερωρίες κ.λ.π. καθώς προκλήθηκαν δυσχέρειες στην εφαρμογή της λόγω της φύσης της εργασίας των οδηγών και επαναφέρονται ρυθμίσεις για τα βιβλία δρομολογίων.
9. Προβλέπονται βαριά πρόστιμα και ποινές, σε όσους υποκλέπτουν το έργο των ΚΤΕΛ (π.χ. ταξί που κάνουν μεταφορά με συγκεκριμένο κόμιστρο), αλλά και μεταξύ των ΚΤΕΛ. Η διάταξη αυτή θα δημιουργήσει πολλά προβλήματα καθώς δεν έχει διευκρινιστεί και δεν έχει γίνει κατανοητή η ακριβής δικαιοδοσία των ΚΤΕΛ.
10. Επιτρέπεται η οδήγηση λεωφορείων ΚΤΕΛ, μέχρι τη συμπλήρωση του 67ου έτους της ηλικίας του οδηγού.
ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΟΙ ΑΛΛΑΓΕΣ ΠΟΥ ΠΡΟΤΕΙΝΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ
Άρθρο 35
περιέχονται και διατάξεις που αφορούν ΚΤΕΛ αλλά και τουριστικές επιχειρήσεις. Στη διαβούλευση μπορεί να καταθέσει την άποψή του κάθε πολίτης, εδώ, μέχρι τις 27/12/2019.
Οι βασικές αλλαγές που φέρνει το νέο νομοσχέδιο που τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση είναι:
1. Δεν απαιτείται άδεια εγκατάστασης και λειτουργίας για την τοποθέτηση δεξαμενών καυσίμων στα αμαξοστάσια των ΚΤΕΛ, παρά μόνο Πιστοποιητικό Πυρασφάλειας από την Πυροσβεστική.
2. Επιδότηση: Ενισχύονται οι επενδύσεις των ΚΤΕΛ, για αιτήσεις που θα υποβληθούν μέχρι την 31/12/2021, ως εξής:
-ποσό 4.400 ανά λεωφορείο (π.χ. αν το ΚΤΕΛ έχει 100 λεωφορεία η επιδότηση θα ανέλθει σε 440.000 ευρώ) για έργα υποδομής (πρακτορεία, αμαξοστάσια, κ.λπ.)
-30% επιδότηση στην αγορά καινούριου λεωφορείου και 10% στην αγορά μεταχειρισμένου μέχρι 5 ετών.
3. Απαλλάσσονται για 3 χρόνια, από τα τέλη κυκλοφορίας, τα καινούρια αστικά ή υπεραστικά λεωφορεία, εφόσον αντικαθιστούν κάποιο που αποσύρεται.
4. Επιτρέπεται ξανά, να εκπροσωπούνται οι μέτοχοι των ΚΤΕΛ στις Γενικές Συνελεύσεις, με εξουσιοδότηση.
5. Το 10% των λεωφορείων των ΚΤΕΛ πρέπει να έχουν εξοπλισμό για ΑΜΕΑ
6. Καταργείται ο κανονισμός προσωπικού των ΚΤΕΛ (Π.Δ.246/2006). Κάθε ΚΤΕΛ θα συντάξει εντός 3 μηνών από τη δημοσίευση του νόμου, δικό του Εσωτερικό Κανονισμό, συμβατό με το νόμο των ανωνύμων εταιρειών και της εργατικής νομοθεσίας. Αυτό, πρακτικά σημαίνει ότι αλλάζει τελείως το εργασιακό πεδίο στα ΚΤΕΛ, αλλάζουν τα "καθήκοντα", οι "ειδικότητες" κ.λ.π. Μάλιστα το σ/ν θέτει πολύ αυστηρή προθεσμία για τη σύνταξη του "Εσωτερικού Κανονισμού", αφού αναφέρει ότι αν δεν τον συντάξουν τα ΚΤΕΛ εντός τριμήνου, θα αναστέλλεται η λειτουργία του Δ.Σ. !
7. Το Δ.Σ. των ΚΤΕΛ Α.Ε., μπορεί πλέον να αλλάζει ειδικότητα στους εργαζόμενους, αρκεί να λαμβάνουν τον ίδιο μισθό. Πρακτικά αυτό σημαίνει, ότι το Δ.Σ. μπορεί να αλλάξει ειδικότητα σε έναν οδηγό και να τον κάνει εισπράκτορα ή γραφέα, χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του. Η διάταξη αυτή είναι βέβαιο ότι θα βρει ισχυρή αντίδραση από τους εργαζόμενους και την αντιπολίτευση.
8. Καταργείται η υποχρέωση online ενημέρωσης του ΕΡΓΑΝΗ για υπερωρίες κ.λ.π. καθώς προκλήθηκαν δυσχέρειες στην εφαρμογή της λόγω της φύσης της εργασίας των οδηγών και επαναφέρονται ρυθμίσεις για τα βιβλία δρομολογίων.
9. Προβλέπονται βαριά πρόστιμα και ποινές, σε όσους υποκλέπτουν το έργο των ΚΤΕΛ (π.χ. ταξί που κάνουν μεταφορά με συγκεκριμένο κόμιστρο), αλλά και μεταξύ των ΚΤΕΛ. Η διάταξη αυτή θα δημιουργήσει πολλά προβλήματα καθώς δεν έχει διευκρινιστεί και δεν έχει γίνει κατανοητή η ακριβής δικαιοδοσία των ΚΤΕΛ.
10. Επιτρέπεται η οδήγηση λεωφορείων ΚΤΕΛ, μέχρι τη συμπλήρωση του 67ου έτους της ηλικίας του οδηγού.
ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΟΙ ΑΛΛΑΓΕΣ ΠΟΥ ΠΡΟΤΕΙΝΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ
Άρθρο 35
1. Με τη διάταξη της παραγράφου 1 αντικαθίσταται η περίπτωση β της παρ. 2 του άρθρου 4 του ν. 2963/2001 (Α’ 268), όπως ισχυει, στην οποία προβλέπεται ότι στους χώρους στέγασης ή στάθμευσης και συντήρησης των λεωφορείων των ΚΤΕΛ Α.Ε., καθώς και των αμαξοστασίων των αστικών ΚΤΕΛ Α.Ε. και ΚΤΕΛ επιτρέπεται η τοποθέτηση δεξαμενών αποθήκευσης καυσίμων αποκλειστικά για τον εφοδιασμό των ιδιόκτητων ή ενταγμένων λεωφορείων. Στην περίπτωση αυτή δεν απαιτείται άδεια εγκατάστασης και λειτουργίας, εκτός από την ύπαρξη Πιστοποιητικού Πυρασφάλειας σε ισχύ, το οποίο χορηγείται από την αρμόδια Πυροσβεστική Υπηρεσία. Η ανωτέρω ρύθμιση, η οποία θα ισχύει και για τους χώρους στέγασης ή στάθμευσης και συντήρησης τουριστικών λεωφορείων, θα επιλύσει τα τεράστια γραφειοκρατικά ζητήματα και ανυπέρβλητα εμπόδια που αντιμετωπίζουν οι ΚΤΕΛ Α.Ε., με αποτέλεσμα να μην είναι δυνατή η εφαρμογή των ισχυουσών σήμερα διατάξεων για την τοποθέτηση δεξαμενών αποθήκευσης καυσίμων σε χώρους στέγασης ή στάθμευσης και συντήρησης λεωφορείων (παρ. 3, περ. α και β άρθρου 70 του ν. 4530/2018 και άρθρο 62 του ν. 4568/2018), από κανένα συγκοινωνιακό φορέα.
Η ύπαρξη του ισχύοντος Πιστοποιητικού Πυρασφάλειας διασφαλίζει την ασφαλή λειτουργία του συστήματος εφοδιασμού καυσίμων των ιδιόκτητων ή μισθωμένων λεωφορείων από τις εγκατεστημένες αντλίες.
2. Με τη ρύθμιση της παραγράφου 2 προβλέπεται ότι τα κόμιστρα των αστικών γραμμών καθορίζονται ενιαία, για όλους τους φορείς παροχής συγκοινωνιακού έργου, στην Υπουργική Απόφαση της παρ. 1 του άρθρου 10 του ν. 2963/2001 (Α’ 268), καθώς υπάρχει ρητή πρόβλεψη στο τελευταίο εδάφιο αυτής για ενιαίο τρόπο υπολογισμού των κομίστρων των αστικών ΚΤΕΛ κατά ζώνες σ’ όλη τη χώρα. Έτσι η έκδοση και δεύτερης απόφασης από τον οικείο Δήμαρχο για τα αστικά ΚΤΕΛ, όπως ορίζεται στην ισχύουσα ρύθμιση της παρ. 3 του άρθρου 10, καθίσταται ουσιαστικά άνευ αντικειμένου και γραφειοκρατική, χωρίς να έχει κάποια προστιθέμενη αξία στον καθορισμό του κομίστρου των αστικών ΚΤΕΛ.
3. Με τη ρύθμιση της παραγράφου 3 αντικαθίσταται το τελευταίο εδάφιο της παρ. 3 του άρθρου 12 του ν. 2963/2001 (Α’ 268) και καθορίζεται ότι το αδιάθετο υπόλοιπο πιστώσεων, έως το ύψος του συμπληρωματικού ποσού των 45.000.000 €, που είχε δεσμευθεί με την παρ. 9 του αρθρου 119 του ν. 4070/2012 (Α’ 82), διατίθεται, κατά προτεραιότητα, για την ικανοποίηση των αιτήσεων που έχουν υποβληθεί ή θα υποβληθούν μέχρι 31.12.2021, για την ενίσχυση επενδύσεων των εξής εδαφίων της παραγράφου 2 του άρθρου 12 του ν. 2963/2001:
- Εδάφιο α’: κατασκευή, επέκταση και εκσυγχρονισμό κτιριακών, ειδικών και βοηθητικών εγκαταστάσεων σταθμών και πρακτορείων άφιξης και αναχώρησης λεωφορείων υπεραστικών συγκοινωνιών και σταθμών στέγασης, επισκευής και συντήρησης των αστικών και υπεραστικών λεωφορείων.
- Εδάφιο β’: διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου των υπό (α) εγκαταστάσεων και την αγορά του αναγκαίου εξοπλισμού διακίνησης υλικών.
- Εδάφιο γ’: αγορά και εγκατάσταση καινούργιων σύγχρονων συστημάτων αυτοματοποίησης διαδικασιών και μηχανοργάνωσης, συμπεριλαμβανομένου του αναγκαίου λογισμικού.
Το αδιάθετο υπόλοιπο, που ανέρχεται σήμερα σε 2.330.000 €, αποτελεί δεσμευμένη πίστωση του έργου με κωδικό 2003ΣΕ38000000 του ΠΔΕ «Εκσυγχρονισμός υποδομών και αντικατάσταση λεωφορείων ν. 2963/2001».
Επίσης από το ίδιο ως άνω αδιάθετο υπόλοιπο πιστώσεων, διατίθεται ποσό και για την ενίσχυση των επενδύσεων του εδαφίου δ΄ (αντικατάσταση αστικών και υπεραστικών λεωφορείων κυριότητας των Κ.Τ.Ε.Λ. Α. Ε. ή των μετόχων αυτών) της παραγράφου 2 του ίδιου άρθρου 12, για την ικανοποίηση αιτήσεων που έχουν υποβληθεί ή θα υποβληθούν μέχρι 31.12.2021, κατά σειρά προτεραιότητας.
«Άρθρο 12
Εκσυγχρονισμός υποδομών και λεωφορείων
1. Με απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, ορίζεται ενιαίο μηχανογραφημένο σύστημα παροχής στοιχείων και ενιαίο σύστημα κρατήσεων θέσεων και πληροφόρησης επιβατών για τα υπεραστικά δρομολόγια όλων των Κ.Τ.Ε.Λ., μετά από σχετικές τεχνικοοικονομικές μελέτες που εκπονούνται με μέριμνα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και χρηματοδοτούνται σύμφωνα με το τελευταίο εδάφιο της περίπτωσης α’ της παραγράφου 1 του άρθρου 13.
2. Στις ανώνυμες εταιρίες που ιδρύονται σύμφωνα με το άρθρο 3, καθώς και στα Κ.Τ,Ε.Λ. που δεν υποχρεούνται να μετατραπούν σε ανώνυμες εταιρίες, στη ΡΟΔΑ και στη Δ.E.A.Σ. ΚΩ παρέχονται ενισχύσεις για:
α. την κατασκευή, επέκταση και εκσυγχρονισμό κτιριακών, ειδικών και βοηθητικών εγκαταστάσεων σταθμών και πρακτορείων άφιξης και αναχώρησης λεωφορείων υπεραστικών συγκοινωνιών και σταθμών στέγασης, επισκευής και συντήρησης των αστικών και υπεραστικών λεωφορείων,
β. τη διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου των υπό (α) εγκαταστάσεων και την αγορά του αναγκαίου εξοπλισμού διακίνησης υλικών,
γ. την αγορά και εγκατάσταση καινούργιων σύγχρονων συστημάτων αυτοματοποίησης διαδικασιών και μηχανοργάνωσης, συμπεριλαμβανομένου του αναγκαίου λογισμικού,
δ. την αντικατάσταση αστικών και υπεραστικών λεωφορείων κυριότητας των Κ.Τ.Ε.Λ. Α. Ε. ή των μετόχων αυτών.
3. Το αδιάθετο υπόλοιπο πιστώσεων, έως το ύψος του ποσού των σαράντα πέντε εκατομμυρίων ευρώ (45.000.000 €) από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, διατίθεται από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, κατά προτεραιότητα, για την ικανοποίηση των αιτήσεων που έχουν υποβληθεί από 1.1.2016 ή θα υποβληθούν μέχρι 31.12.2021, για την ενίσχυση επενδύσεων των εδαφίων α΄, β΄ και γ΄ της παραγράφου 2 του παρόντος άρθρου.
Επίσης από το ίδιο ως άνω αδιάθετο υπόλοιπο πιστώσεων, διατίθεται ποσό και για την ενίσχυση των επενδύσεων του εδαφίου δ΄ της παραγράφου 2 του άρθρου αυτού, για την ικανοποίηση αιτήσεων που έχουν υποβληθεί από 1.1.2013 ή θα υποβληθούν μέχρι 31.12.2021, κατά σειρά προτεραιότητας. Όλες οι αιτήσεις υποβάλλονται στην αρμόδια Διεύθυνση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, σύμφωνα με τους όρους, τις προϋποθέσεις και τη διαδικασία που ορίζεται στην κείμενη εθνική και κοινοτική νομοθεσία. Για την εκταμίευση των ενισχύσεων, τα προβλεπόμενα δικαιολογητικά και τα δικαιούμενα πρόσωπα εφαρμόζονται οι διατάξεις της κοινής υπουργικής απόφασης, όπως ισχύει, η οποία προβλέπεται από την παρ. 4 του άρθρου αυτού.
Η χρηματοδότηση των ανωτέρω επενδυτικών προγραμμάτων γίνεται ως εξής:
α. Για την ενίσχυση των επενδύσεων των εδαφίων α’, β’ και γ’ της παραγράφου 2 του παρόντος άρθρου διατίθεται ποσό τεσσάρων χιλιάδων τετρακοσίων ευρώ (4.400 €) ανά λεωφορείο του οικείου Κ.Τ.Ε.Λ.. Η εν λόγω ενίσχυση δεν μπορεί να υπερβαίνει το πενήντα τοις εκατό (50%) του συνολικού κόστους του έργου.
β. Για την ενίσχυση των επενδύσεων του εδαφίου δ΄ της παραγράφου 2 διατίθενται:
(i) Τριάντα τοις εκατό (30%) της τιμής κτήσης αυτών, αν είναι καινούργια ή ηλικίας μέχρις ενός έτους από το έτος κατασκευής του πλαισίου, του έτους αυτού μη συμπεριλαμβανομένου, χωρίς να έχουν κυκλοφορήσει.
(ii) Δέκα τοις εκατό (10%) της τιμής κτήσης αυτών, αν είναι μεταχειρισμένα και έχουν συμπληρώσει μέχρι πέντε έτη από το έτος κατασκευής του πλαισίου, του έτους αυτού μη συμπεριλαμβανομένου.
(iii) Σε περιπτώσεις συνένωσης δύο ή περισσότερων Κ.Τ.Ε.Λ., ενός ή περισσοτέρων νομών ή Κ.Τ.Ε.Λ. και δημοτικής επιχείρησης, εφόσον συμμετέχουν στη συνένωση αυτή όλα τα Κ.Τ.Ε.Λ. του νομού ή των νομών ή της μεμονωμένης νήσου ή τουλάχιστον όλα τα υπεραστικά Κ.Τ.Ε.Λ., το ποσοστό της ενίσχυσης για την περίπτωση του στοιχείου (i) για την αγορά καινούργιων λεωφορείων ανέρχεται σε 35% και για την περίπτωση του στοιχείου (ii) για την αγορά μεταχειρισμένων λεωφορείων σε 15%.
Στις ενισχύσεις αυτές υπάγονται και τα λεωφορεία των άγονων γραμμών, όπως προβλέπονται στις διατάξεις του π.δ. 967/1979 (Α’ 272).
4. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Οικονομικών και Υποδομών και Μεταφορών καθορίζονται οι όροι, οι προϋποθέσεις, τα δικαιολογητικά, η διαδικασία και κάθε άλλο θέμα, για την εφαρμογή των ρυθμίσεων της παραγράφου 3 του νόμου αυτού.
5. Για την αντικατάσταση και ανανέωση των λεωφορείων δίδονται τα ακόλουθα πρόσθετα κίνητρα:
α. Αν είναι καινούργια ή ηλικίας μέχρις ενός έτους από το έτος κατασκευής του πλαισίου, του έτους αυτού μη συμπεριλαμβανομένου, χωρίς να έχουν κυκλοφορήσει, καλύπτεται από τον ειδικό λογαριασμό του άρθρου 13 του παρόντος έως το 10% της τιμής κτήσης αυτών.
Αν η αντικατάσταση λεωφορείων υπάγεται στην περίπτωση (iii) του εδαφίου β΄ της παρ. 3, τότε από τον ειδικό λογαριασμό του άρθρου 13 καλύπτεται έως το 15% της τιμής κτήσης αυτών. Για τα Κ.Τ.Ε.Λ. μεμονωμένων νήσων, όταν δεν συντρέχει περίπτωση συνένωσης, το παραπάνω ποσοστό ανέρχεται σε 15% της τιμής κτήσης αυτών.
β. Αν είναι μεταχειρισμένα και έχουν συμπληρώσει μέχρι πέντε έτη από το έτος κατασκευής του πλαισίου, του έτους αυτού μη συμπεριλαμβανομένου, καλύπτεται από τον ως άνω λογαριασμό έως το 5% της τιμής κτήσης αυτών.
Με απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών καθορίζονται οι όροι, οι προϋποθέσεις, τα δικαιολογητικά, η διαδικασία και κάθε άλλο θέμα, για την εφαρμογή των ρυθμίσεων της παρούσας παραγράφου.
6. Κάθε αστικό ή υπεραστικό λεωφορείο που τίθεται για πρώτη φορά σε κυκλοφορία σε αντικατάσταση κυκλοφορούντος λεωφορείου και είναι καινούργιο ή μεταχειρισμένο ηλικίας έως πέντε ετών από του έτους κατασκευής του πλαισίου, απαλλάσσεται των τελών κυκλοφορίας επί μια τριετία από το έτος ταξινόμησής του, του έτους αυτού συμπεριλαμβανομένου.
7. Με απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών καθορίζονται η διαδικασία και τα πιστοποιητικά ή άλλα δικαιολογητικά που απαιτούνται για την πιστοποίηση της ηλικίας των λεωφορείων και την υπαγωγή τους στις πιο πάνω διατάξεις.
8. Τα αστικά και υπεραστικά λεωφορεία που τίθενται σε κυκλοφορία, μετά την ισχύ του νόμου αυτού, πρέπει να είναι εφοδιασμένα με σύστημα κλιματισμού. Τα αστικά λεωφορεία που τίθενται για πρώτη φορά σε κυκλοφορία στην Ελλάδα δύνανται να φέρουν εξοπλισμό για την πρόσβαση και ασφαλή μεταφορά ατόμων με κινητικά προβλήματα. Τα λεωφορεία ιδιοκτησίας των φορέων συγκοινωνιακού έργου και μέχρι ποσοστού τουλάχιστον δέκα τοις εκατό (10%) επί του συνολικού στόλου αυτών φέρουν υποχρεωτικά τον εξοπλισμό του προηγούμενου εδαφίου.
9. Οι εταιρείες Κ.Τ.Ε.Λ. Αττικής Α.Ε. και Κ.Τ.Ε.Λ. Θεσσαλονίκης Α.Ε. υποχρεούνται να εγκαταστήσουν συστήματα τηλεματικής και συστήματα για τη λειτουργία ηλεκτρονικού εισιτηρίου, συμβατά με τα αντίστοιχα συστήματα του Ο.Α.Σ.Α. Α.Ε. και του Ο.Σ.Ε.Θ. Α.Ε.».
3. Η παράγραφος 3 του άρθρου 12 του ν. 2963/2001 (Α’ 268), όπως ισχύει, αντικαθίσταται, οι παράγραφοι 1, 4, 6 και 8 τροποποιούνται, η παράγραφος 5 καταργείται, οι παράγραφοι 6 έως 10 αναριθμούνται σε 5 έως 9 και το άρθρο 12 διαμορφώνεται ως εξής:
«Άρθρο 12
Εκσυγχρονισμός υποδομών και λεωφορείων
1. Με απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, ορίζεται ενιαίο μηχανογραφημένο σύστημα παροχής στοιχείων και ενιαίο σύστημα κρατήσεων θέσεων και πληροφόρησης επιβατών για τα υπεραστικά δρομολόγια όλων των Κ.Τ.Ε.Λ., μετά από σχετικές τεχνικοοικονομικές μελέτες που εκπονούνται με μέριμνα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και χρηματοδοτούνται σύμφωνα με το τελευταίο εδάφιο της περίπτωσης α’ της παραγράφου 1 του άρθρου 13.
2. Στις ανώνυμες εταιρίες που ιδρύονται σύμφωνα με το άρθρο 3, καθώς και στα Κ.Τ,Ε.Λ. που δεν υποχρεούνται να μετατραπούν σε ανώνυμες εταιρίες, στη ΡΟΔΑ και στη Δ.E.A.Σ. ΚΩ παρέχονται ενισχύσεις για:
α. την κατασκευή, επέκταση και εκσυγχρονισμό κτιριακών, ειδικών και βοηθητικών εγκαταστάσεων σταθμών και πρακτορείων άφιξης και αναχώρησης λεωφορείων υπεραστικών συγκοινωνιών και σταθμών στέγασης, επισκευής και συντήρησης των αστικών και υπεραστικών λεωφορείων,
β. τη διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου των υπό (α) εγκαταστάσεων και την αγορά του αναγκαίου εξοπλισμού διακίνησης υλικών,
γ. την αγορά και εγκατάσταση καινούργιων σύγχρονων συστημάτων αυτοματοποίησης διαδικασιών και μηχανοργάνωσης, συμπεριλαμβανομένου του αναγκαίου λογισμικού,
δ. την αντικατάσταση αστικών και υπεραστικών λεωφορείων κυριότητας των Κ.Τ.Ε.Λ. Α. Ε. ή των μετόχων αυτών.
3. Το αδιάθετο υπόλοιπο πιστώσεων, έως το ύψος του ποσού των σαράντα πέντε εκατομμυρίων ευρώ (45.000.000 €) από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, διατίθεται από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, κατά προτεραιότητα, για την ικανοποίηση των αιτήσεων που έχουν υποβληθεί από 1.1.2016 ή θα υποβληθούν μέχρι 31.12.2021, για την ενίσχυση επενδύσεων των εδαφίων α΄, β΄ και γ΄ της παραγράφου 2 του παρόντος άρθρου.
Επίσης από το ίδιο ως άνω αδιάθετο υπόλοιπο πιστώσεων, διατίθεται ποσό και για την ενίσχυση των επενδύσεων του εδαφίου δ΄ της παραγράφου 2 του άρθρου αυτού, για την ικανοποίηση αιτήσεων που έχουν υποβληθεί από 1.1.2013 ή θα υποβληθούν μέχρι 31.12.2021, κατά σειρά προτεραιότητας. Όλες οι αιτήσεις υποβάλλονται στην αρμόδια Διεύθυνση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, σύμφωνα με τους όρους, τις προϋποθέσεις και τη διαδικασία που ορίζεται στην κείμενη εθνική και κοινοτική νομοθεσία. Για την εκταμίευση των ενισχύσεων, τα προβλεπόμενα δικαιολογητικά και τα δικαιούμενα πρόσωπα εφαρμόζονται οι διατάξεις της κοινής υπουργικής απόφασης, όπως ισχύει, η οποία προβλέπεται από την παρ. 4 του άρθρου αυτού.
Η χρηματοδότηση των ανωτέρω επενδυτικών προγραμμάτων γίνεται ως εξής:
α. Για την ενίσχυση των επενδύσεων των εδαφίων α’, β’ και γ’ της παραγράφου 2 του παρόντος άρθρου διατίθεται ποσό τεσσάρων χιλιάδων τετρακοσίων ευρώ (4.400 €) ανά λεωφορείο του οικείου Κ.Τ.Ε.Λ.. Η εν λόγω ενίσχυση δεν μπορεί να υπερβαίνει το πενήντα τοις εκατό (50%) του συνολικού κόστους του έργου.
β. Για την ενίσχυση των επενδύσεων του εδαφίου δ΄ της παραγράφου 2 διατίθενται:
(i) Τριάντα τοις εκατό (30%) της τιμής κτήσης αυτών, αν είναι καινούργια ή ηλικίας μέχρις ενός έτους από το έτος κατασκευής του πλαισίου, του έτους αυτού μη συμπεριλαμβανομένου, χωρίς να έχουν κυκλοφορήσει.
(ii) Δέκα τοις εκατό (10%) της τιμής κτήσης αυτών, αν είναι μεταχειρισμένα και έχουν συμπληρώσει μέχρι πέντε έτη από το έτος κατασκευής του πλαισίου, του έτους αυτού μη συμπεριλαμβανομένου.
(iii) Σε περιπτώσεις συνένωσης δύο ή περισσότερων Κ.Τ.Ε.Λ., ενός ή περισσοτέρων νομών ή Κ.Τ.Ε.Λ. και δημοτικής επιχείρησης, εφόσον συμμετέχουν στη συνένωση αυτή όλα τα Κ.Τ.Ε.Λ. του νομού ή των νομών ή της μεμονωμένης νήσου ή τουλάχιστον όλα τα υπεραστικά Κ.Τ.Ε.Λ., το ποσοστό της ενίσχυσης για την περίπτωση του στοιχείου (i) για την αγορά καινούργιων λεωφορείων ανέρχεται σε 35% και για την περίπτωση του στοιχείου (ii) για την αγορά μεταχειρισμένων λεωφορείων σε 15%.
Στις ενισχύσεις αυτές υπάγονται και τα λεωφορεία των άγονων γραμμών, όπως προβλέπονται στις διατάξεις του π.δ. 967/1979 (Α’ 272).
4. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Οικονομικών και Υποδομών και Μεταφορών καθορίζονται οι όροι, οι προϋποθέσεις, τα δικαιολογητικά, η διαδικασία και κάθε άλλο θέμα, για την εφαρμογή των ρυθμίσεων της παραγράφου 3 του νόμου αυτού.
5. Για την αντικατάσταση και ανανέωση των λεωφορείων δίδονται τα ακόλουθα πρόσθετα κίνητρα:
α. Αν είναι καινούργια ή ηλικίας μέχρις ενός έτους από το έτος κατασκευής του πλαισίου, του έτους αυτού μη συμπεριλαμβανομένου, χωρίς να έχουν κυκλοφορήσει, καλύπτεται από τον ειδικό λογαριασμό του άρθρου 13 του παρόντος έως το 10% της τιμής κτήσης αυτών.
Αν η αντικατάσταση λεωφορείων υπάγεται στην περίπτωση (iii) του εδαφίου β΄ της παρ. 3, τότε από τον ειδικό λογαριασμό του άρθρου 13 καλύπτεται έως το 15% της τιμής κτήσης αυτών. Για τα Κ.Τ.Ε.Λ. μεμονωμένων νήσων, όταν δεν συντρέχει περίπτωση συνένωσης, το παραπάνω ποσοστό ανέρχεται σε 15% της τιμής κτήσης αυτών.
β. Αν είναι μεταχειρισμένα και έχουν συμπληρώσει μέχρι πέντε έτη από το έτος κατασκευής του πλαισίου, του έτους αυτού μη συμπεριλαμβανομένου, καλύπτεται από τον ως άνω λογαριασμό έως το 5% της τιμής κτήσης αυτών.
Με απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών καθορίζονται οι όροι, οι προϋποθέσεις, τα δικαιολογητικά, η διαδικασία και κάθε άλλο θέμα, για την εφαρμογή των ρυθμίσεων της παρούσας παραγράφου.
6. Κάθε αστικό ή υπεραστικό λεωφορείο που τίθεται για πρώτη φορά σε κυκλοφορία σε αντικατάσταση κυκλοφορούντος λεωφορείου και είναι καινούργιο ή μεταχειρισμένο ηλικίας έως πέντε ετών από του έτους κατασκευής του πλαισίου, απαλλάσσεται των τελών κυκλοφορίας επί μια τριετία από το έτος ταξινόμησής του, του έτους αυτού συμπεριλαμβανομένου.
7. Με απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών καθορίζονται η διαδικασία και τα πιστοποιητικά ή άλλα δικαιολογητικά που απαιτούνται για την πιστοποίηση της ηλικίας των λεωφορείων και την υπαγωγή τους στις πιο πάνω διατάξεις.
8. Τα αστικά και υπεραστικά λεωφορεία που τίθενται σε κυκλοφορία, μετά την ισχύ του νόμου αυτού, πρέπει να είναι εφοδιασμένα με σύστημα κλιματισμού. Τα αστικά λεωφορεία που τίθενται για πρώτη φορά σε κυκλοφορία στην Ελλάδα δύνανται να φέρουν εξοπλισμό για την πρόσβαση και ασφαλή μεταφορά ατόμων με κινητικά προβλήματα. Τα λεωφορεία ιδιοκτησίας των φορέων συγκοινωνιακού έργου και μέχρι ποσοστού τουλάχιστον δέκα τοις εκατό (10%) επί του συνολικού στόλου αυτών φέρουν υποχρεωτικά τον εξοπλισμό του προηγούμενου εδαφίου.
9. Οι εταιρείες Κ.Τ.Ε.Λ. Αττικής Α.Ε. και Κ.Τ.Ε.Λ. Θεσσαλονίκης Α.Ε. υποχρεούνται να εγκαταστήσουν συστήματα τηλεματικής και συστήματα για τη λειτουργία ηλεκτρονικού εισιτηρίου, συμβατά με τα αντίστοιχα συστήματα του Ο.Α.Σ.Α. Α.Ε. και του Ο.Σ.Ε.Θ. Α.Ε.».
4. Με τη διάταξη της παραγράφου 4 τροποποιείται το άρθρο 14 του ν. 2963/01 που προβλέπει την έκδοση Προεδρικού Διατάγματος για τον καθορισμό κανονισμού προσωπικού των ΚΤΕΛ και θεσπίζεται η υποχρέωση κάθε ΚΤΕΛ Α.Ε. ή ΚΤΕΛ να προβεί, εντός προθεσμίας τριών (3) μηνών από τη δημοσίευση του παρόντος νόμου, στην έκδοση Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας, ο οποίος θα έχει αντίστοιχο με το υπό κατάργηση προεδρικό διάταγμα περιεχόμενο και θα είναι σύμφωνος με τις προβλέψεις της ισχύουσας εργατικής νομοθεσίας και του ν. 2190/1920 «Περί Ανωνύμων Εταιρειών», όπως ισχύει. Με τον τρόπο αυτό το ρυθμιστικό πλαίσιο των ΚΤΕΛ εξομοιώνεται με αυτό των άλλων μεταφορικών επιχειρήσεων, στο οποίο, δεν προβλέπεται η ρύθμιση θεμάτων εσωτερικής λειτουργίας από την πολιτεία, πέρα από τις γενικές και ειδικές διατάξεις της εργατικής νομοθεσίας.
Η παράγραφος 1 και η παράγραφος 3 του άρθρου 14 του ν. 2963/2001 (Α’ 268), όπως ισχύει, αντικαθίστανται και το άρθρο 14 διαμορφώνεται ως εξής:
«Άρθρο 14
Κανονισμός Κ.Τ.Ε.Λ. Οδηγοί
1 . Με Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας που εκδίδεται από τους φορείς παροχής συγκοινωνιακού έργου, μετά από έγκριση της Γενικής Συνέλευσης εκάδτου φορέα, καθορίζονται τα προσόντα πρόσληψης, οι λόγοι και η διαδικασία απόλυσης του προσωπικού, η υπηρεσιακή κατάσταση, η συμπεριφορά και οι υποχρεώσεις αυτού, ο χρόνος εργασίας και ανάπαυσης, οι πειθαρχικές ευθύνες, οι πειθαρχικές ποινές, τα όργανα και η διαδικασία επιβολής αυτών, καθώς και κάθε άλλη σχετική ρύθμιση, σύμφωνα με τις προβλέψεις της κείμενης εργατικής νομοθεσίας και του ν. 2190/1920 «Περί Ανωνύμων Εταιρειών». Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας κατατίθεται στην υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών της οικείας Περιφέρειας ή Περιφερειακής Ενότητας εντός αποκλειστικής προθεσμίας τριών (3) μηνών από τη δημοσίευση του παρόντος. Σε περίπτωση μη τήρησης της ανωτέρω προθεσμίας, με απόφαση του οικείου Περιφερειάρχη, αναστέλλεται η λειτουργία του Διοικητικού Συμβουλίου της ΚΤΕΛ Α.Ε. ή του ΚΤΕΛ, έως την κατάθεση του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας.
2. Οι ιδιοκτήτες οδηγοί, καθώς και οι οδηγοί με σχέση εξαρτημένης εργασίας, αστικών και υπεραστικών λεωφορείων δημόσιας χρήσης, πρέπει να πληρούν τις εξής, κατ' ελάχιστον, προϋποθέσεις:
α. Να έχουν άδεια οδήγησης.
β. Να πληρούν τις προϋποθέσεις υγείας, για την κατοχή της προβλεπόμενης άδειας οδήγησης και
γ. Να μην έχουν συμπληρώσει το εξηκοστό έβδομο έτος της ηλικίας τους.
3. Το π.δ. 246/2006 (Α’ 261) «Κανονισμός Προσωπικού των ΚΤΕΛ Α.Ε. και ΚΤΕΛ του ν. 2963/2001» καταργείται στο σύνολό του, 3 μήνες μετά τη δημοσίευση του παρόντος.».
5. Με τη ρύθμιση της παραγράφου 5, αντικαθίσταται η περ. ιε της παρ. 1 του άρθρου 15 του ν. 2963/2001 (Α’ 268), ώστε να επιτρέπεται στο Διοικητικό Συμβούλιο της ΚΤΕΛ Α.Ε. ή του ΚΤΕΛ, με απόφασή του, εφόσον οι λειτουργικές ανάγκες το επιβάλλουν, να μεταβάλλει θέσεις εργασίας του προσωπικού από αυτές των ειδικοτήτων τους, χωρίς να θίγεται μισθολογικά ο εργαζόμενος.
H ρύθμιση αυτή κρίνεται αναγκαία, καθώς με την παρ. 3 του άρθρου 63 του ν. 4554/2018 προστέθηκε η προϋπόθεση της σύμφωνης γνώμης του εργαζόμενου για τη μεταβολή της θέσης εργασίας του, που ουσιαστικά κατέστησε αδύνατη μια τέτοια δυνατότητα, καθώς ουδέποτε δίνεται η σύμφωνη γνώμη από τους εργαζόμενους, με αποτέλεσμα να προκαλούνται δυσλειτουργίες στη λειτουργία των ΚΤΕΛ Α.Ε. και ΚΤΕΛ.
6. Με τη ρύθμιση αυτή της παραγράφου 6 αναδιατυπώνεται η παρ. 5 του άρθρου 24 του ν. 2963/2001 (Α’ 268), ώστε να είναι δυνατή η εκπροσώπηση των μετόχων των ΚΤΕΛ στη Γενική Συνέλευση από άλλους μετόχους, με νομίμως θεωρημένη εξουσιοδότηση. Η παρέμβαση αυτή κρίνεται απαραίτητη, καθώς με την παρ. 6 του άρθρου 54 του ν. 4568/2018 (Α’ 178), απαγορεύθηκε η εκπροσώπηση ενός μετόχου, που αδυνατεί για οποιοδήποτε λόγο να συμμετάσχει σε Γενική Συνέλευση, να εκπροσωπηθεί σ’ αυτήν από άλλο μέτοχο κατά την κρίση του, απαγόρευση που ουσιαστικά αφορά ελάχιστα μικρά ΚΤΕΛ που δεν έχουν μετατραπεί σε Α.Ε., καθώς από τις διατάξεις των άρθρων 3, 23 και 32 παρ. 2 του ν. 2963/2001 προκύπτει ρητά ότι το άρθρο 24 δεν εφαρμόζεται σε ΚΤΕΛ που έχουν μετατραπεί σε Α.Ε., στα οποία η εκπροσώπηση ρυθμίζεται από το νόμο περί ανωνύμων εταιρειών. Όμως με τη ρύθμιση αυτή θα αποφευχθούν προβλήματα στη λειτουργία των Γενικών Συνελεύσεων των μετόχων των ΚΤΕΛ, που οδηγούν και σε δικαστικές διενέξεις λόγω παρερμηνειών.
7. Με τη ρύθμιση της παραγράφου 7 του άρθρου 36 αποκαθίσταται μία ισονομία και για τους διατελέσαντες Αντιπροέδρους στα Υπεραστικά ΚΤΕΛ Α.Ε. της νήσου Κρήτης (Ηρακλείου - Λασιθίου και Χανίων - Ρέθυμνου), οι οποίοι, λόγω της ενοποιημένης λειτουργίας των συγκεκριμένων ΚΤΕΛ Α.Ε. ανά δύο νόμους, εκτελούν ουσιαστικά χρέη Προέδρου στον έτερο νομό, όπου δεν βρίσκεται η έδρα της ΚΤΕΛ Α.Ε. (Ρεθύμνου και Λασιθίου) και ως εκ τούτου τους αρμόζει η παροχή της προβλεπόμενης μηνιαίας χορηγίας.
Άρθρο 37
Στο άρθρο αυτό καθορίζεται η διαδικασία συμπλήρωσης και διαχείρισης των εντύπων, βιβλίων και στοιχείων δρομολογίων των ΚΤΕΛ, καθώς ως εκ της φύσεως του έργου που επιτελείται από τις ΚΤΕΛ Α.Ε. και ΚΤΕΛ, παρουσιάζονται ιδιαιτερότητες, τόσο στην οργάνωση όσο και στη διευθέτηση του χρόνου εργασίας, κυρίως δε στον προγραμματισμό των δρομολογίων, ο οποίος πρακτικά και σε καθημερινή βάση μπορεί να ανατρέπεται (π.χ. υπερωρίες, βλάβες λεωφορείων, έκτακτα γεγονότα, καιρικά φαινόμενα κ.λ.π.). Με δεδομένο ότι προέχει η ακριβής εκτέλεση των προγραμματισμένων δρομολογίων και η ομαλή εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού, με τη ρύθμιση του άρθρου αυτού, τα ανωτέρω εξασφαλίζονται.
Άρθρο 38
Με τη ρύθμιση του άρθρου αυτού, προστίθεται νέα περίπτωση 6 στο τέλος του άρθρου 6 του π.δ. 79/2004 (Α’ 62) για την ίδρυση και λειτουργία Σταθμών υπεραστικών λεωφορείων, με την οποία επιτρέπεται η ίδρυση και λειτουργία Πρατηρίου Παροχής υγρών και αέριων Καυσίμων δημόσιας χρήσης από νόμιμους υφιστάμενους σταθμούς υπεραστικών λεωφορείων, εφόσον τηρούνται οι ακόλουθες προϋποθέσεις:
α) η χωροθέτηση του Πρατηρίου γίνεται στο ίδιο ή ανεξάρτητο γήπεδο ή οικόπεδο του σταθμού υπεραστικών λεωφορείων, σε ανεξάρτητο τμήμα αυτού,
β) Το Πρατήριο διαθέτει περίφραξη στο κοινό όριο με το σταθμό, ώστε να μην επιτρέπεται η εσωτερική δίοδος επικοινωνίας των χώρων του πρατηρίου και του σταθμού,
γ) Υπάρχει διαφορετική κυκλοφοριακή σύνδεση του πρατηρίου από το σταθμό,
δ) Υπάρχουν ανεξάρτητες κτιριακές εγκαταστάσεις για το πρατήριο,
ε) Τηρούνται όλες οι σχετικές διατάξεις που καθορίζουν την αδειοδότηση των πρατηρίων δημόσιας χρήσης.
Άρθρο 39
Με την κατάργηση του άρθρου 39 του ν. 4530/2018 (Α’ 59), θα επανέλθουν σε ισχύ οι διατάξεις της παρ. 2.7 της αριθ. 37492/1795/2003 (Β’ 922) Υπουργικής Απόφασης, όπως συμπληρώθηκε με την παρ. 1 του άρθρου μόνου της αριθ. Β.31078/2787/2009 (Β’ 1423) όμοιας απόφασης. Με την επαναφορά σε ισχύ της προτεινόμενης ρύθμισης, παρέχεται η δυνατότητα διάθεσης της εμπρόσθιας θέσης συνοδηγού των υπεραστικών λεωφορείων των ΚΤΕΛ σε επιβάτη, εφόσον δεν υπάρχει συνοδός (συνοδηγός ή εισπράκτορας) στο αντίστοιχο δρομολόγιο. Έτσι εξυπηρετείται το επιβατικό κοινό και ιδίως ο επιβάτης που αναμένει σε ενδιάμεση στάση ή ο επιβάτης που δεν βρίσκει άλλη θέση από τον σταθμό για τον προορισμό του.
Άρθρο 40
Με τη διάταξη αυτή αντικαθίσταται η παρ. 1 του άρθρου 18 του ν. 1903/1990 (Α’ 142), ώστε να προβλέπεται η τιμωρία τόσο του οδηγού, όσο και του ιδιοκτήτη, αν δεν είναι το ίδιο πρόσωπο, οποιουδήποτε οχήματος δημόσιας ή ιδιωτικής χρήσης, που διενεργεί επιβατικές μεταφορές με κόμιστρο, οι οποίες έχουν ανατεθεί σε άλλο φορέα ή πρόσωπο σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις, με φυλάκιση τουλάχιστον 6 μηνών και χρηματική ποινή τουλάχιστον 3.000 €.
Έτσι επέρχεται ομοιόμορφη αντιμετώπιση όλων των φορέων του τομέα επιβατικών μεταφορών, καθώς με το άρθρο 22 του ν. 4530/2018 (Α’ 59), οι ανωτέρω κυρώσεις (φυλάκιση τουλάχιστον 6 μηνών και χρηματική ποινή τουλάχιστον 3.000 €) περιορίστηκαν μόνο όταν συντελείται υποκλοπή έργου από οδηγούς επιβατικών ιδιωτικής χρήσης (Ε.Ι.Χ.) αυτοκινήτων, όταν διενεργούν μεταφορικό έργο που έχει ανατεθεί σε άλλο φορέα (ΕΔΧ οχήματα, ΚΤΕΛ κλπ.). Αντίθετα, στην ίδια ανωτέρω διάταξη, όταν συντελείται υποκλοπή έργου από οδηγούς άλλης επαγγελματικής κατηγορίας, όπως π.χ. Ε.Δ.Χ. οχημάτων όταν διενεργούν μεταφορικό έργο που έχει ανατεθεί στα ΚΤΕΛ, τότε η κύρωση περιορίζεται μόνο στην επιβολή χρηματικού προστίμου 3.000 €.
Έτσι επέρχεται ομοιόμορφη αντιμετώπιση όλων των φορέων του τομέα επιβατικών μεταφορών, καθώς με το άρθρο 22 του ν. 4530/2018 (Α’ 59), οι ανωτέρω κυρώσεις (φυλάκιση τουλάχιστον 6 μηνών και χρηματική ποινή τουλάχιστον 3.000 €) περιορίστηκαν μόνο όταν συντελείται υποκλοπή έργου από οδηγούς επιβατικών ιδιωτικής χρήσης (Ε.Ι.Χ.) αυτοκινήτων, όταν διενεργούν μεταφορικό έργο που έχει ανατεθεί σε άλλο φορέα (ΕΔΧ οχήματα, ΚΤΕΛ κλπ.). Αντίθετα, στην ίδια ανωτέρω διάταξη, όταν συντελείται υποκλοπή έργου από οδηγούς άλλης επαγγελματικής κατηγορίας, όπως π.χ. Ε.Δ.Χ. οχημάτων όταν διενεργούν μεταφορικό έργο που έχει ανατεθεί στα ΚΤΕΛ, τότε η κύρωση περιορίζεται μόνο στην επιβολή χρηματικού προστίμου 3.000 €.
18/12/2019 ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΓΙΑ ΥΔΑΤΟΔΡΟΜΙΑ by sakisgeorgiadis on Scribd